gorrino Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei! jeg fik min compal cl56 idag, jeg bestilte denne uten OS. Jeg slår på maskinen og får opp centrino logoen + press [F2] for setup, umidelbart kommer han med denne melding: Hard disk boot sector invalid press H får å prøve på hard disk igjen eller et annet tast for floppy (har ikke). Ok!! Jeg har winxp pro cd (original) som jeg setter på (hører at dvd-rom leser) men klarer ikke å boote ifra denne selv om jeg prøver med F2, F9, Del.... uansett går han til denne melding, jeg klarer ikke å komme inn i BIOS for å endre mine boot instillinger i det hele tatt? Hva kan jeg gjøre?? jeg har tenkt å koble av HD? Kan noe PLEASE hjelpe med dette? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Kanskje ett dumt spørsmål, men er winXP cd'en bootbar? det finnes de som ikke er det.... Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Min originale XP Cd er ikke bootbar, jeg må alltid gå veien om oppstartsdiskett, inn med Windows 98 og så inn med XP. Hm, dersom du har USB på maskinen, kan du vel sikkert legge inn Win 98 oppstartsdiskett på en USB minnechip, og boote loptoppen fra USB. Dyrt da, dersom du ikke har en minnechip. Finnes også mulighet med å brenne en Win 98 oppstartsdiskett til en CD, bare husk å velge "Bootbar CD" i Nero. Bootdisk-CD Side Endret 5. februar 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
gorrino Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Jeg har prøvd alt dette. Jeg har nå sent maskinen tilbake til leverandøren, jeg kommer til å poste hva som blir gjort med maskinen... ellers takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå