atsjoo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hei. Vil det la seg gjøre å sette på ei 120mm-vifte på en AMD Athlon 64 3200+ Boxed-kjøler, eller må jeg modifisere den selv for å få den til å sitte på? Hvilken størrelse har standardvifta? Jeg måler min til 7cm fra kant til kant, er dette 65mm eller 80mm-størrelse, og har alle 80mm-vifter samme avstand mellom skruehullene (regner vel strengt tatt med det )? Slike papst kabinettvifter har jo også annen strømkontakt enn cpuvifter, finnes det evt. overganger eller noen måte å lure pc-en til å tro at det faktisk er ei cpuvifte påkobla (så jeg slipper den pipelyden hver gang jeg starter maskinen som varsler om at CPU Fan ikke er tilkoblet)? På forhånd takk for svar. Mvh. Anders Endret 5. februar 2005 av atsjoo Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Standardvifta er 70mm. Om det går an å sette en 120mm vifte på? Hm, går sikkert, men regner med at du må trikse litt. Men hvis du ikke har gjort det før har du bare godt av å begynne med det. Vet ikke hvordan strømkontakt papst vifter har, men så lenge du har en 3 pins vifteplugg så burde det vel gå greit. Håper du ble klokere. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Pipelyden får du nok vekk også. Det var vel i BIOS det måtte gjøres noen endringer... Husker det ikke i farten (Alzheimer light) men har selv ingen vifter, og ingen pipelyd Endret 5. februar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Standardvifta er 70mm.Om det går an å sette en 120mm vifte på? Hm, går sikkert, men regner med at du må trikse litt. Men hvis du ikke har gjort det før har du bare godt av å begynne med det. Vet ikke hvordan strømkontakt papst vifter har, men så lenge du har en 3 pins vifteplugg så burde det vel gå greit. Håper du ble klokere. Hei, tjatjo, litt! Forslag til hva jeg bruker for å feste ny og større vifte mottas med takk Er det 3-pins molexkontakt som brukes for cpuvifta? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Standardvifta er 70mm.Om det går an å sette en 120mm vifte på? Hm, går sikkert, men regner med at du må trikse litt. Men hvis du ikke har gjort det før har du bare godt av å begynne med det. Vet ikke hvordan strømkontakt papst vifter har, men så lenge du har en 3 pins vifteplugg så burde det vel gå greit. Håper du ble klokere. Hei, tjatjo, litt! Forslag til hva jeg bruker for å feste ny og større vifte mottas med takk Er det 3-pins molexkontakt som brukes for cpuvifta? Strips burde vel funke bra. Min cpu vifte har hvertfall 3pins kontakt, regner med de fleste andre har det og. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Kanskje denne passer? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA80120CL Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Kanskje denne passer? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FA80120CL ribba mi er jo ment for 70mm-vifte, så tror ikke den vil passe. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Standardvifta er 70mm.Om det går an å sette en 120mm vifte på? Hm, går sikkert, men regner med at du må trikse litt. Men hvis du ikke har gjort det før har du bare godt av å begynne med det. Vet ikke hvordan strømkontakt papst vifter har, men så lenge du har en 3 pins vifteplugg så burde det vel gå greit. Håper du ble klokere. Hei, tjatjo, litt! Forslag til hva jeg bruker for å feste ny og større vifte mottas med takk Er det 3-pins molexkontakt som brukes for cpuvifta? Strips burde vel funke bra. Min cpu vifte har hvertfall 3pins kontakt, regner med de fleste andre har det og. Hm, jeg må vel være i stand til å fjerne vifta for å ta ribba av hovedkortet, og da er det vel litt upraktisk med strips, eller? Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Standardvifta er 70mm.Om det går an å sette en 120mm vifte på? Hm, går sikkert, men regner med at du må trikse litt. Men hvis du ikke har gjort det før har du bare godt av å begynne med det. Vet ikke hvordan strømkontakt papst vifter har, men så lenge du har en 3 pins vifteplugg så burde det vel gå greit. Håper du ble klokere. Hei, tjatjo, litt! Forslag til hva jeg bruker for å feste ny og større vifte mottas med takk Er det 3-pins molexkontakt som brukes for cpuvifta? Strips burde vel funke bra. Min cpu vifte har hvertfall 3pins kontakt, regner med de fleste andre har det og. Hm, jeg må vel være i stand til å fjerne vifta for å ta ribba av hovedkortet, og da er det vel litt upraktisk med strips, eller? Hvis du har tenkt til å sette på en 70mm vifte så bruker du bare skruene. Men hvis du vil ha noe større er strips kjekt. Strips er jo forbruksvare så da setter du bare på nye hvis du av en eller annen grunn må ta av vifta igjen. Hvor ofte gjør man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå