EntidoX Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hei. jeg har bygget ny pc. alt funker, men når jeg starter opp pcn, kommer det opp feilmelding om boot disc failure og jeg må sette inn windows xp cden. jeg har prøvd å fikse dette i bios men finner ikke feilen. vet noen hva feilen kan være. Takk for alle svar Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Maskina booter i en rekkefølge, kan være harddisk-diskett-cdrom. Sikker på at den ikke stopper på noe der? Lenke til kommentar
JJJJJ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 vær sikker at disken er i ,eller hvis du har s-ata er det noe bøggmed den Lenke til kommentar
EntidoX Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 jeg så i bios og i IDE står cd-romen som master og harddisken som slave kan dette være årsaken? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du satt opp ny pc og bruker den gamle harddisken anbefaler jeg sterkt at du formaterer den, eller i hvertfall partisjonen den er på. Om cdrom eller hd står som master eller slave spiller vel egentlig ingen rolle. Hvis ikke cd-romen booter får du lage deg en oppstartsdiskett, og så se om du da finner harddisken. Lenke til kommentar
EntidoX Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 har prøvd alt dette her, men ingenting funker . noen som har et annet forslag?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Harddisken og CD-rommen må være på forskjellige IDE kabler!!! En kabel med CD rommen og en kabel med harddisken. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Harddisk og cd-rom må slett ikke være på forskjellige kabler, det er tull. Du kan jo se over at innstillingene i bios (master/slave) samsvarer med jumperne som er på harddisken og cd-romen, da du på disse også må velge med jumper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå