DarkStarr Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 jeg trenger en ny kjøling til mitt R9800PRO er jeg så lei av den lille drittvifta som bråker som bare F og lager en ekstremt plagsom lyd som overdøver resten av viftene mine så jeg lurer på om en vifteløse kjølre som denne holder kortet mitt kald nok sånn at det ikke dør... har egentlig tenkt til å kjøpe denne men har ikke funnet ut hvor mye den bråker, noen som har peil? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Har mekket denne på et 9800 Pro. Passet etter en omgang med dremmel . Men tror ikke det er verdt arbeidet, gå heller for Ati Silencer 1. Fikk senket strøynivået betraktelig, Strømforsyningen min ( Chieftech 360w ) bråker faktisk mer. For å kunne bruke vifteløs kjøling må du ha god sirkulasjon i kabinettet. Zalman selv anbefaler å bruke vifte på den løsningen : If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed Endret 5. februar 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
maedox Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Har Arctic Cooling Ati Silencer 4 på mitt x800xt kort, og den kjøler bra (ørten ganger bedre enn standardkjøleren + at den kjøler RAMen) og er så godt som lydløs. Du må ha ekstra vifte til den Zalman kjøleren og da blir den jo 150,- dyrere eller så. Ati Silencer 1 blåser i tillegg luften ut av kabbiset. Endret 5. februar 2005 av maedox Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 men ATi 1 kjøleren bråker like lite eller? takk for svar Lenke til kommentar
Abit Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har denne og den funker veldig bra, lite støy og god kjøling. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har denne og den funker veldig bra, lite støy og god kjøling. denne har jeg selv, har også Rad9800Pro kort. den blir sinna varm, slang på en 80mm. kabinettvifte på det, kunne plutselig klokka den opp til 407Mhz, mot normal 393 med vanlig vifteløs Zalman kjøkling. prøvde aldri å klokke med orginal "kjøler". Epz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå