Gå til innhold

Stille Kjøling På R9800PRO

DarkStarr

Anbefalte innlegg

jeg trenger en ny kjøling til mitt R9800PRO er jeg så lei av den lille drittvifta som bråker som bare F og lager en ekstremt plagsom lyd som overdøver resten av viftene mine

så jeg lurer på om en vifteløse kjølre som denne holder kortet mitt kald nok sånn at det ikke dør...

har egentlig tenkt til å kjøpe denne men har ikke funnet ut hvor mye den bråker, noen som har peil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mekket denne på et 9800 Pro. Passet etter en omgang med dremmel . Men tror ikke det er verdt arbeidet, gå heller for Ati Silencer 1.

Fikk senket strøynivået betraktelig, Strømforsyningen min ( Chieftech 360w ) bråker faktisk mer.

For å kunne bruke vifteløs kjøling må du ha god sirkulasjon i kabinettet. Zalman selv anbefaler å bruke vifte på den løsningen :

If you are using an nVIDIA GeForce FX5800, an ATI Radeon 9800 Pro, a Matrox Parhelia, or a more advanced model, an Optional Fan (ZM-OP1, sold separately) must be installed
Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Har Arctic Cooling Ati Silencer 4 på mitt x800xt kort, og den kjøler bra (ørten ganger bedre enn standardkjøleren + at den kjøler RAMen) og er så godt som lydløs.

Du må ha ekstra vifte til den Zalman kjøleren og da blir den jo 150,- dyrere eller så. Ati Silencer 1 blåser i tillegg luften ut av kabbiset. ;)

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Har denne og den funker veldig bra, lite støy og god kjøling.

denne har jeg selv, har også Rad9800Pro kort. den blir sinna varm, slang på en 80mm. kabinettvifte på det, kunne plutselig klokka den opp til 407Mhz, mot normal 393 med vanlig vifteløs Zalman kjøkling. prøvde aldri å klokke med orginal "kjøler".

Epz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...