EG-s Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) sitter på et canal digital bredbånd, 750\150. Bruker en switch og kobler 2 maskiner opp mot nettet. problemet er når en prøver å overføre noe fra en maskin til den andre, eller laste ned, så er ikke hastigheten støre enn rundt 13 kB/s. hverken laster ned eller opp når jeg forsøker, er dette normalt? hvis så, så må en vel skifte til statisk hver gang en skal overføre noe Endret 4. februar 2005 av EG-s Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kan det ha noe med at du bruker upload speeden din? Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Heisann. Bruker også bredbånd fra CD. Har 1 pc koblet til routeren, og 2 pcer i kjelleren som er koblet til switch->router. Dette går smertefritt. Vær obs på, som ericthelord sier, at nedlastingen får svi dersom du uploader mye. Du har ikke akkurat det kjappeste alternativet i gata heller, men du får prøve deg frem. Ser du sier at du ikke laster hverken ned eller opp mens du prøver. Prøv på itavisens speedometer og se hva farten er da. Nå veit ikke jeg hvor du henter fra heller da, men det er mange steder de rett og slett ikke har kapasitet til å sende raskere, og da hjelper det jo ikke hvor raskt du kan ta imot. Note: bah, dette hadde lite med problemet ditt å gjøre, ser det nå... får lese den som vil :!: Men det skal IKKE være slik som du beskriver ihvertfall... Og internett har ingenting med hastigheten mellom maskinene i nettverket... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 linja er en del saktere enn det jeg er vant med, men testet begge maskinene på dinsides speedometer. de fikk 750\160. Så å sende en liten fil mellom de 2 maskinene på den ip en den 2 maskinen blir tildelt tar flere timer.... såvidt jeg skjønner skal en i det minste få i nærheten av upload hastigheten. tar 5 minutter å sette opp en statisk linje, men irriterende likevel. Er vel ikke den raskeste linja, men er ikke for meg og prisen er ok når en ikke regner med fasttelefon avgiften Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Skjønner ikke helt hva du mener, men for meg ser det ut så du faktisk prøver å sende fila mellom de 2 maskinene via internett ?!?! Isåfall, hvorfor i vide all verden gjør du det?? Bruk nettverksdelen, så får du vanvittig mye raskere overføring, men dette sier seg vel selv, eller?? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 prøver nettverksdelen,-men få det til å fungere uten den tildelte ip adressen så er jeg takknemlig Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Problemet er sannsynligvis at dere er flere maskiner som deler 1 ip-adresse mot internett. Canal Digital tilbyr 4 ip-adresser mot 70,- kr påslag i måndedsavgiften. Det er også sannsynlig at routeren dere bruker tar seg av fordelingen den ene ip-adressen, og opptrer som en internet-gateway for dere. Dette kan medføre at visse programmer som krever at datamaskinen skal kunne opptre som server vil fungere svært dårlig. Detter gjør at netlastningsraten kan bli SVÆRT dårlig. Ved å abbonnere på 4 ip-adresser vil disse problemene forsvinne. Men! Dere må sannsynligvis måtte bytte routeren dere da, hvis dette er en internet-gateway router. En ordinær LAN router vil da være nok. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 jeg har også c.d som isp. jeg trur det kansje er noe galt med rutern din.. bruker du swich er det kansje ikke rart att det går trekt.. da ville jeg invistert i en ruter ! Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 At flere maskiner deler 1-ip har ingenting og si, og selvfølgelig virker routeren som en internet-gateway. Du skal ikke trenge flere ip-er for dette. Kan jo være no feil med den routeren, som kjellthore sier. Sett opp nettverket på nytt hos deg, og se om det ikke blir bedre. Du får jo 1 ip lokalt i nettverket, og så vises 1 ip utad på internett. Kan fort hende det har gått litt fort i svingene hos deg når nettverket ble satt opp. Så deler du mappene og bruker utforskeren til filoverføring. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 har testet, men ser ikke noen forskjell. Så er litt tom for ideer akkurat no. skal kjøpe en trådløs router, det skal vel fungere med canal digital? får vel stikke innom elkjøp og "låne" en for å prøve. Ser de selger en jensen 6911 11Mbps bredbåndsrouter til 395 Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 sitter på et canal digital bredbånd, 750\150. Bruker en switch og kobler 2 maskiner opp mot nettet. problemet er når en prøver å overføre noe fra en maskin til den andre, eller laste ned, så er ikke hastigheten støre enn rundt 13 kB/s. hverken laster ned eller opp når jeg forsøker, er dette normalt? hvis så, så må en vel skifte til statisk hver gang en skal overføre noe Hvilke programmer er det dere har problemer med? Spesifikt. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 bruker ws_ftp for å koble til. Ene maskinen har win98, så har innstallert en server der,serv-u. Prøvde også med en xbox, men samme hastighet som resultat. Så det ser ut som om det går via nettet, og ikke lokalt som forårsaker problemet. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 hvis hver pc har egen internett ip så har ikke pc'ne noe annet valg en å gå ut i nettet! må ha en egen hjemme ip for att det skal gå lokalt.. typisk hjemmeip er "192.168.x.x" for å finne ip i nettverket går du på start->kjør->cmd så skriver du "ipconfig" da skal du se ip'n Lenke til kommentar
olekri Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har også samme linje fra CD. For å kunne opprette ett nettverk hjemme må du ha en ruter. Du får nemlig 2 helt forskjellige ip-adresser dra Canal Digital. Vis du da prøver å overføre noe så går det ut på "internett" og inn igjen, derfor går det så sakte. (150kbps ut linje) Skaff deg en ruter, ordne egne ip-adresser til hver pc og overfør så mye du vil. hishadow: Det virker som om Canal Digital har gått bort fra tillegg i pris for flere ip-adresser, sidne jeg betaler 348 kr/mnd og får ihvertfall 4 forskjellige. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 jeg hadde det problemet for lengesiden .. da brukte jeg swich mellom modem og 2 pc'r.. måtte faktisk koble ut internett før maskinene ville overføre filer lokalt.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 jeg hadde det problemet for lengesiden .. da brukte jeg swich mellom modem og 2 pc'r.. måtte faktisk koble ut internett før maskinene ville overføre filer lokalt.. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har også samme linje fra CD. For å kunne opprette ett nettverk hjemme må du ha en ruter. Du får nemlig 2 helt forskjellige ip-adresser dra Canal Digital. Vis du da prøver å overføre noe så går det ut på "internett" og inn igjen, derfor går det så sakte. (150kbps ut linje) Skaff deg en ruter, ordne egne ip-adresser til hver pc og overfør så mye du vil. hishadow: Det virker som om Canal Digital har gått bort fra tillegg i pris for flere ip-adresser, sidne jeg betaler 348 kr/mnd og får ihvertfall 4 forskjellige. Jeg fikk mine ekstra ip-adresser for 2 måneder siden. De kaller denne tjenesten for Multi. Hvis du har en borettsavtale, så kan abbonnementet være litt annerledes. Ellers var du kanskje heldig Jeg kunne iallefall ikke koble til flere pc'er samtidig uten denne tjenesten. Det står om Multi tjenesten under 'Spørsmål og Svar' på canaldigitals internettsider. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 8. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2005 har ikke noen problemer å koble til flere maskiner,-så langt har en laptop,xbox,og en gammel pc vært på nett samtidig med lik hastighet (når de ikke andre brukes) hastigheten går selvfølgelig ned på den ene, når en annen brukes etc. multi er vel slik at en får lik up\down på hver maskin uavhengig av hverandre. har ikke fått det lokale til å funke ennå, så må bruke statisk mellom maskinene. tungvint Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 har ikke noen problemer å koble til flere maskiner,-så langt har en laptop,xbox,og en gammel pc vært på nett samtidig med lik hastighet (når de ikke andre brukes) hastigheten går selvfølgelig ned på den ene, når en annen brukes etc. multi er vel slik at en får lik up\down på hver maskin uavhengig av hverandre. har ikke fått det lokale til å funke ennå, så må bruke statisk mellom maskinene. tungvint Svaret er enkelt. Pc'ene dine får forskjellige Ipadresser som ligger på forskjellige subnett. Avidi aka C.D. har alltid operert slik. Det er rimlig tett for da klare de ikke på en måte å levere en fullverdi "multi" som de kaller det. Når maskinene sitter på forskjellige subnet så klarer de ikke å kommunisere direkte og må bruke default gateway og ut via modemet, derfor får du ikke overfør raskere mellom maskinen enn din egen utlinje. Tok det opp selv noenganger den perioden a 3 år jeg jobbet der, men fikk aldri et skikkelig svar med hva gutta i Oslo hadde tenkt å gjøre med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå