Brusfantomet Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hallo der jeg leter etter en linux som kjører fra cd og som kan lese (og slette) filer i NTFS formatet. grunnen til dette er at jeg har en fil på skrivebordet (det er en 0 byte fil)som ikke vil vekk, den brukes vistnok altid av et program, har prøvd omtrent alt av muligheter og kommet fram til at det ekleste sansyneligvis ville vært om jeg brukte linux til og slette den fra mappen den ligger i. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du prøvd å boote med en dos disk med ntfs support? Finnes på www.bootdisk.com. Ellers kan du vel bruke recovery console i Windows også. Jeg ville ikke brukt ntfs fra linux til noe annet enn å lese partisjonen da dette er i beta stadiet. Fra linux-ntfs.sourceforge.net: The original driver, in 2.4 has some write code in it, but it is extremely dangerous to use it. The possibility of destroying your filesystem is very high. The new driver, introduced in 2.5.11, has some write code, but it's very limited. The driver can overwrite existing files, but it cannot change the length, add new or delete existing files. Så enten får du kanskje ødelagt partisjonen helt eller så får du ikke slettet i det hele tatt. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Start windows i sikkerheitsmodus, muleg at du får til å sletta den då, Skriving til ntfs fra linux anbefalast som sagt ikkje. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Husker at det er en LiveCD som har CaptiveNTFS driveren, som er rimelig god, men husker ikke hvilken... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Får prøve en dos disk da, har prøvd og starte i sikker modus. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Får prøve en dos disk da, har prøvd og starte i sikker modus. DOS-disker støtter nok dessverre heller ikke NTFS. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det finnes NTFS støtte for DOS. Men uansett så funker det vel å boote opp med en XP CD og gå i recovery console? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Knoppix har da captive-drivere - dvs. den kan bruke windows sine NTFS-drivere og få full tilgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå