Gå til innhold

Netshop selger bredbånd

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke funnet noen andre tråder om dette, så jeg håper det ikker er skrevet om før.

Netshop selger nå bredbånd, med det argumentet at siden de selger alt av utstyr til bredbånd, hvorfor ikke selge selve bredbåndet.

Jeg sjekker sidene deres ihvertfall hver dag, og nå, fredag kveld, var det første gang jeg så dette.

Det ser ut som om de har gode nok priser på linjene sine, og forhåpentligvis ingen "Telenor-max-1GB-i-mnd"-begrensninger.

Hva syns dere om at en hardware-nettbutikk selger bredbåndslinjer på linje med Telenor, NGT og alle andre? Personlig syns jeg det er morsomt og nyskapende, men en smule uvant å tenke på å bestille noe slikt hos en hardware-butikk.

På en annen side har Netshop en god mulighet til å yte veldig god service, da de har større oversikt over kompatibiliteten mellom linjene deres, og nettverks-/ADSL-utstyret de selger. Men jeg skulle tro at de må utvide kapasiteten deres en del, om samtlige datau[/b[kyndige ringer dem ned fordi abonnentet ikke virker til deres Windows 95-maskin.

Greit, jeg har gitt dere oppskriften, kjør debatt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det begynner vel å nærme seg året siden telenor sluttet med nedlastingsbegrensning på adsl......

Dette var bare tatt som et eksempel, siden da Telenor introduserte denne begrensningen, var det et klart brudd på prinsippet om bredbånd/ADSL. Poenget var uansett at det ikke ser ut som om det er noen "catch" med Netshops tilbud.

Men det er tilsynelatende ferskt hos Netshop også, får se om de uttaler seg om saken her. :)

Lenke til kommentar
Dette så jo egentlig bra ut. Ville likevel vært litt skeptisk med å kjøpe linje derfra siden dem er helt nye på det, men var jo ganske bra priser da :)

For 1 kr mer i mnd enn vi betaler nå, får du 350kbps tregere ut og ca 100 raskere inn. Helt grei pris/hastighet (har NGT bravo som nettopp gikk opp fra 1200 til 1450).

Lenke til kommentar

Vill tippe de sammarbeider med Bluecom da de også holder til i Sandefjord.

Har akkurat samme priser og linjer som Bluecom, så jeg har nok rett her ja. Derssom de sammarbeider med Bluecom vill jeg heller kjøpt linja direkte fra de isteden for å gå igjennom Netshop.

Endret av Amriden
Lenke til kommentar
Vill tippe de sammarbeider med Bluecom da de også holder til i Sandefjord.

Har akkurat samme priser og linjer som Bluecom, så jeg har nok rett her ja. Derssom de sammarbeider med Bluecom vill jeg heller kjøpt linja direkte fra de isteden for å gå igjennom Netshop.

Det er kanskje mest fornuftig for folk som har litt greie på hva man driver med. Men for kunder som ikke kan mye med data/bredbånd, er det nok trygt å kunne forholde seg til samme butikk/selskap både når det gjelder ADSL og utstyr til ADSL.

Men det kreves nok en effetkiv kampanje av Netshop hvis de skal kunne tiltrekke seg store kundemasser. Mannen i gata går vel god for Telenor siden det er det største selskapet, og tenker dermed at det sikkert er best.

Lenke til kommentar

Synes dette virket som en kul idé.

Angående nedlastningsgreiene så hadde jeg dette. Mamma ble jo overlykkelig over at jeg kunne spare 100kr så å spørre meg hvor mye jeg lastet ned var ikke noe vits :p

Glad det er borte nå, tok meg tilogmed råd til å oppgradere til 2 mbit men skal bytte engang når jeg skal på ferie så jeg slipper å sitte uten internett ;)

Lenke til kommentar

Det er Bluecoms utstyr de selger linja fra..fikk svar på mail i går...prisene er forsåvidt greie,hvis sentralen er utbygd(og det er IKKE mange av med Bluecoms eget utsyr),ellers er det Telenors sin dslam de bruker,og da blir prisene akkurat de samme som alle andre

Lenke til kommentar
Ikke lett å finne ut hvor de leverer da. Sendte en mail nå nettopp, men får vel ikke svar før mandag da.

Lurer på om de bruker samme utstyr og leverer disse hastighetene på samme plasser som Telenor tilbyr ADSL?

Prøv nummersøk på www.bluecom.no så får du vite om de leverer der du bor. Og nei, de leverer kun de beste hastighetene på steder de har bygd ut selv, andre steder får man bare stjelenor hastighet til stjelenor pris (-5,- eller noe sånt...)

Lenke til kommentar

Det ante meg vel at dette dreide seg om videresalg av tjenester. Vil tippe at Bluecom også er ansvarlig for support.

Men ideen om å kombinere hardwarebutikk og ISP er kanskje ikke så dum. Elkjøp eller Komplett (ingen sammenligning forøvrig!) burde kunne fått et sånt konsept til å funke. Tror du må ha relativt mye pæng i bakhånd hvis du skal satse på et sånt opplegg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...