audhage Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Hei Jeg lurer på om dere kan komme med noen forslag som har "de samme" spesifikasjonene som denne?. Vekten er 1,7kg og windows XP pro følger med. Prisen jeg kan få den for er 14.400kr. Kravene til "de andre" er at de veier ca det samme og koster ca det samme (+/- 1-2000kr) De må også være like bra. Kan noen av dere komme med noen forslag og redde dagen for meg? Hadde vært evig taknemlig Mvh Audun Hagen EDIT: Maskinen skal bare brukes i jobb sammenheng, men det hadde vært grrit med 1,8GHz. og evnt. 1024mb ram. (spørs jo på prisen.) Trenger også dockingstasjon. (ikke inkludert i prisen) EDIT2: Prisen jeg sa var EKSKLUDERT moms. Endret 5. februar 2005 av audhage Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 IBM ThinkPad X40! Lenke til kommentar
scream Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 S7010 er jo en fantastisk maskin , så hadde jeg hatt valget ville jeg valgt den uten å tenke på saken , også uten å vurdere andre alternativ..... Har solgt 4 eller 5 av denne maskinen , å ingen har noen gang klaget på noe på den maskinen! Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) http://psdata.no/ps.asp?it=108756&mlevel=090100 http://psdata.no/ps.asp?it=110685&mlevel=090100 bare noen forslag Edit: den øverste er vell litt ''svak'' 1.1ghz osv Endret 5. februar 2005 av Sir_cruz Lenke til kommentar
audhage Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Men har x40 innebygd optisk drev? Synes det er digg å slippe å dra med meg det optiske drevet hvor enn jeg går. Men uansett, kan noen mekke en link til en x40 med ca de samme spesifikasjonene som S7010? Takker for alle svar (hadde nesten mistet håpet jeg) Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Den har ikke optisk drev. Man har veid dette opp mot enda større portabilitet og kommet fram at enda lavere vekt og tynnere maskin veier opp for optisk drev som man sjelden trenger naar man er ute og reiser uansett. Sistnevte vil nok de fleste merke. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Ok. Men er det noen som har link? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Dell Latitude X300 er jo en lekker liten maskin. Edit: eller kraftige Precision M20 Endret 5. februar 2005 av Frekkas Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) En like bra X40? Synes den overgår det meste. IBM X40 Her snakker vi virkelig om ultraportabel på under 1.5 kg! Alt over 2 kg kan ikke kalles ultraportabel. Sitter selv med den litt større T42 som jeg er meget fornøyd med. Jeg logger meg også på med fingeren på maskinen min, noe som er ultrafett Kan sette all sikkerhet på hardware og os med fingeravtrykk. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Greit at folk kommer med alternativer, men alle de er 12" laptoper til under 2 kg, mens S7010 er 14" og er under 2 kg. Har selv sett ingen andre 14" laptoper som kan matche S7010 i vekt klassen (under 2kg). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Ultraportabel burde være under 1.5 kg er min mening. Men det spørs hva man er ute etter . X40 er under 1.5 kg og har 7,5 timer batterilevetid. Endret 5. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
audhage Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Tror x40 blir for "ineffektiv". Mye styr å mekke. Jeg har nemlig en avtale med de som selger de S7010, der de ordner alt. (det skal nemlig bestilles 4stk for firma til pappa). Greia er at man liksom bare skal kunne ta den under armen og ha alt klart. X40 er sikkert en knall maskin men jeg synes det virker som om man kan ta med seg denne amskinen på kiloen men at man samtidig må ha med seg alt mulig annet tull. (eks. drev, floppy, andre kort osv.) Greia er at det liksom skal være en vanlig laptop. Bare en lett en. Ikke noe andre dingsebomser. Men takk for hjelpen. Regner med at det blir den F-S'en, men skal snakke med pappa. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Da er T42 et veldig godt alternativ, men den ligger på 2.3kg, 15" TFT. Den har alt integrert og 5 timer batteri. Eneste du trenger på X40 er ekstern floppy, hvis man da ikke benytter en USB flashpin? Alt kommer klart på IBM maskinene, du bare slår de på og taster inn navnet og så er alt ferdig på 5 min klart til bruk. IBMs backup og system recovery er strålende og tillater deg enkelt å oppdatere service partisjonen med dine til enhver tid siste innstillinger og lar deg reinstallere alt oppdatert hvis du får problemer med å trykke F11 ved Bios post. Med alt klart til bruk så mener jeg alt . Ut å surf og trådløst på nett med en gang osv. Endret 6. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
audhage Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Ok. Jeg skal som sagt snakke med ham. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Men til syvende og sist, velg det du mener du liker best. Alt annet vil du bli missfornøyd med. Du vil peke på alle ting du ellers ikke ville merket på den du i utgangspunktet ville ha. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Vekten har da vel pent lite å si. Det er størrelsen som teller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Klart vekten har noe å si. Men hvis man snakker kun størrelse så er T42 ypperlig. Akkurat stor nok til godt tastatur og 15" skjerm, men alikevel tynn og elegant og solid som bare det. Men 1kg forskjell i vekt har mye å si hvis man er mye ute på travern og ønsker et enkelt alt-i-ett verktøy i veska. Eneste man kan si om IBM er at de har noe konservativ design, men når jeg ser alt det andre som er så bra så har jeg begynt å like designet også. Det er stivt og beskytter maskinen meget bra. Solide metallhengsler til skjermlokket etc. IBM fikk også tildelt pris for beste bærbar tastatur. Jobbmessig synes jeg skjerm og tastatur er noen av de viktigste punktene. Men er så mye annet som er bra med den også. Endret 6. februar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
audhage Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Men til syvende og sist, velg det du mener du liker best. Alt annet vil du bli missfornøyd med. Du vil peke på alle ting du ellers ikke ville merket på den du i utgangspunktet ville ha. Jada. Du har absolutt rett. Det er jo slik det blir tilslutt. Heldigvis(?) er det ikke jeg som skal ha de maskinene. Det er andre, så derfor skal jeg ikke låse meg til et produkt. Skal snakke med far som vet om alt som skal gjøres med dem. Så finner jeg den rette løsningen. (som godt kan bli x40, men mest sansynlig S7010 da de allerede er bestilt (uten at jeg viste det)) Takker for all responsen da Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
durabit Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Da er T42 et veldig godt alternativ, men den ligger på 2.3kg, 15" TFT. Den har alt integrert og 5 timer batteri. Eneste du trenger på X40 er ekstern floppy, hvis man da ikke benytter en USB flashpin? Alt kommer klart på IBM maskinene, du bare slår de på og taster inn navnet og så er alt ferdig på 5 min klart til bruk. IBMs backup og system recovery er strålende og tillater deg enkelt å oppdatere service partisjonen med dine til enhver tid siste innstillinger og lar deg reinstallere alt oppdatert hvis du får problemer med å trykke F11 ved Bios post. Med alt klart til bruk så mener jeg alt . Ut å surf og trådløst på nett med en gang osv. Jeg har T42 med 14" skjerm. Alt funker 100%. Glimrende laptop med veldig god nettverkstøtte. Den har ikke floppy men hvem bruker det i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå