Gå til innhold

God telelinse til Nikon D70

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kit-objektivet til D70 ville vel være et naturlig valg.. Du har vel ikke det, da? :hmm:

Hvis ikke kan du i følge produktguiden velge mellom disse:

Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC, til rundt 1000,-

Vet ikke hvem av dem som er å anbefale, da.. :innocent:

Ellers er det jo Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC, til ca. 2700,-

Det er de eneste vidvinkel-tele zoom i nærheten av budsjettet ditt, ellers må du klare deg med normal-tele zoom, eller gå enda høyere i pris..

Lenke til kommentar
Så at det var noen billige nikon, men de manglet VR. Er det dumt?

Hvis det var produktguiden du så på, så mener du sannsynligvis 28-80mm, 28-100mm, eller noe? Men 28mm ikke er vidvinkel på D70, men normalobjektiv. Hvis du skal ha vidvinkel må du ned i lavere brennvidde. 24mm nærmer seg, men 17-18-19mm er mer hva folk kaller vidvinkel..

Så det spørs jo hva du vil ha...

(ellers har jeg ikke prøvd noen av objektivene, så jeg kan ikke akkurat anbefale noen.. :whistle: )

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en Nikon 70-300D i starten, og var brukbart fornøyd med den. Men til sportsbilder fant jeg raskt ut at objektivet ikke var lyssterkt nok for meg, og jeg kjøpte istedet en brukt AF80-200/2.8 på foto.no sitt bruktmarked. Jeg vil anbefale deg å gjøre det samme..hvis du er innstilt på å bære et så tungt og godt objektiv :)

Lenke til kommentar

Det er klart at et mer lyssterkt objektiv ønskelig, og råd/anbefalinger fra dere er fornuftig å følge, men Christian har limit på kr. 2500,- og da blir valget fort dårligere optikk.

Må nok selv spare noen K før det er realistiskt med noe bedre enn de jeg har.

Lenke til kommentar

Dersom du tar så steikanes mye bilder, bør du satse på noe med kvalitet...

Telelinse til 2-3 tusen er håpløst...

Igjen vil jeg absolutt anbefale Sigma 70-200 F2.8... SYKT for en kvalitet i alle retninger! Prøv det... Tror garantert du vil bli hekta... Du vil bli så hekta at du går gatelangs å samler tomflasker for å få råd!! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...