reftor Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg nytt utstyr: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs EPoX EP-9NDA3+ hovedkort for S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang Chieftec Midi Tower med 350 W strøm. PCen fungerer ok til vanlig bruksområder, men når det kommer til spill så er den skikkelig på trynet. Når jeg starter spill som f.eks Age of Mythology, Morrowind, Myth III, så blir skjermen helt sort 5-10 sekunder ute i spillet. Det virker som om signalet mellom skjermkortet og LCD skjermen er helt død. CPU-vifta sviver, men det er ikke noe liv på skjermen. Det samme skjer med et annet spill, "X2 - the threat" som fulgte med skjermkortet. Jeg har oppdatert med det siste nvidia driveren til grafikkortet, samt BIOS. Kan noen være så snill og hjelpe meg? Mvh. frustrert pc-eier. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Og så må du restarte maskinen? Mitt heteste tips er for svak strømforsyning. Pcen trekker endel mer strøm når du trør igang spill. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hmm, det spørs. Jeg hadde en Chieftech 360W på følgende system helt smertefritt: A64 3400+, socket 754, ClawHammer /m 1 MB Cache EpoX EP-8KDA3+ 2x512 MB Corsair TWINX CMX512-3200 XL PowerColor Radeon X800PRO VIVO, 256 MB GDDR3 4 stk HDD, 1 stk DVD, 1 stk Floppy Opplevde aldri noen ustabilitet. Kan det være minnet? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hei, kom på noe her mellom noen biter grandis. Sjekk bios hvilken shutdowntemp det er der. Kan hende det er dette som lager krøll for deg. Lenke til kommentar
reftor Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Hei. Takker for innspillene. Toweret har visst 360 W strømforsyning, sjekket det nå. Så tror ikke at det er problemet. Jeg har prøvd rambrikkene hver for seg, der konsekvensen er den samme. Tror ikke det er problemer med rambrikkene. Hva er sannsynligheten for å få 2 defekte rambrikker? Jeg skal kontrollere det med BIOSen og shutdown temperatur. Lenke til kommentar
reftor Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Får beskjed at det ikke er noe digitalt eller analogt signal, når skjermen svartner. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
V36a Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Prøv å ta ut skjermkortet og sette det inn igjen. pass på at det er bra kontakt. Sett ledningen inn i skjermkortet skikkelig, undersøk skjerm, meny osv. jeg vet hvordan det er å ha problemer med pcn.... Det suger :!: Lenke til kommentar
TommyGun89 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har brukt opp sparepenga på ny PC og HL2 og har akkurat samme problemet !! håper virkelig ikke at jeg blir nødt til å banke alle ansatte hos komplett for å få hjelp med problemet. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det er antakelig enten skjermkortet, minne eller strømforsyning. Fjern først det du ikke trenger for å se om det er strømforsyningen. Hvis det da funker er du i mål: skaff deg den feiteste PSU'en du finner Test minnebrikkene med diverse programmer, for å finne ut om de holder mål. Ikke alltid valuebrikker er bra, men de funker som oftest helt kurrant. Du bør IKKE klokke de noe særlig. Hvis programmet ikke gir noen forklaring bør du ta ut en av brikkene etter tur for å se om det er EN spesifikk brikke som er problemet. Gjør dette før punktet over. Så skjermkortet. Det blir ikke for varmt? Hadde et som ble vanvittig mye varmere på et system enn et annet. Og finn et eller anna temp-monitor program, kan være at det blir for varmt av en eller annen grunn, og at maskina resetter. Og sist, men ikke minst, gå i system, avansert, Oppstart og gjenoppretting, og slå av Start på nytt automatisk. Denne er en bugger, uten at det trenger være noe feil. My 2 cents... Lenke til kommentar
fujifrik Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Har tilnermet lik pc som deg reftor og samme problem, bare at det tar ca 4-5 minutter før skermen slår seg av under spilling.. Men jeg tror ikke det er strømforsyningen, siden min er på 550watt.. skal si hvis jeg finner ut av problemet.. Noen andre som har erfaringer med dette problemet? Endret 6. februar 2005 av fujifrik Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Det var en batch/forsyning med 6600GT som hadde en feil på kjøleren, noen gummibrikker mellom GPU og kjøleren som var for store, slik at kjøleren ikke fikk skikkelig kontakt med GPU-kjernen. Du kan selv sjekke om du ser en slags glippe mellom kjøler og GPU, og eventuelt fjerne disse gummiknottene. Hvis det er pga. dette problemet, er nok det noe de fleste store nettbutikker kjenner til, slik at det ikke skulle være noe problem å levere inn for reparasjon/retur. Lenke til kommentar
reftor Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg sendte mail til komplett.no og fortalte dem om problemet. De sa at de trodde det var RAMen, og at jeg burde teste den via følgende side: http://www.memtest86.com/ Videre burde jeg ta å kryssjekke rammen min med en annen PC. Jeg har en gammel 256 MB ram brikke, får vel prøve å kjøre den på pcen. Jeg har også lest at det kan være problem med DirectX driveren. Jeg har Win XP SP2, og den har DirectX 9 installert. Derfor får jeg problemer hvis jeg prøver å installere DirectX9c. Dette er litt av en vriompeis. Hmmm.... Takk for tipsene. Jeg skal prøve dem ut. Jeg tar alle tips imot med åpne armer Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. februar 2005 Del Skrevet 10. februar 2005 Som V36a sier, sett ledningen inn i skjermkortet skikkelig. eller har du glemt å sette i ekstra strømmen til skjermkortet(molex kontakta). Lenke til kommentar
reftor Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg klarer å kjære Aquamark3 fint, men signalet til LCD skjermen blir plutselig skrudd av etter 10 sek, akkurat slik som i spill Når jeg prøver å kjøre 3dMark05 testen, får jeg følgende feilmelding: Direct3DCreate9 failed. Jeg kjører Win XP SP2, og den skal inneholde DirectX 9.c. Når jeg kjører dxdiag, får jeg opp: - The file qasf.dll is an old version, which could cause problems. - You should reinstall DirectX to get the latest version. Men jeg har jo allerede DirectX 9.c installert, dermed vil ikke Windows installere DirectX 9.c som er den siste verjsonen av driveren. Fanken for noe piss. Nå laster jeg ned "DirectX 9.0 SDK Update - (Summer 2004)". Får håpe at det funker, hvis ikke så leverer jeg tilbake grafikkorte. Noen som har noen tips på dette området her? Lenke til kommentar
reftor Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Endelig har mysteriet blitt løst. Jeg tok først ut RAMen og testet med en 256 MB brikke. Konsekvensen var den samme i spill og på Aquamark03 testen. Derfor kan jeg utelukke at det er noe problem med den. Da jeg skiftet tilbake til det gamle skjermkortet(Nvidia Geforce4 Ti 4400), forsvant problemet helt. I alle fall problemet med at skjermen plutselig blir sort 15 sek. under spill og grafiske prosesser. Så nå skal jeg returnere grafikkorte til Komplett.no. Lenke til kommentar
reftor Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Fy fasikken! Nå har jeg returnert skjermkortet mitt, og fikk et flunkende nytt et i posten. Det så ut til å virke strålende de første dagene. Men nå skjer det samme problemet igjen. Blir totalt sort skjem, etter noen sekunders spilling i Age of Mythology. Fanken for et forbanna drittkort. Nå begynner jeg jaggu meg å få rimelig nok. Jeg skal returnere kortet igjen, og krever denne gangen å få et annet skjermkort(ATI) eller pengene refundert. Dette koster mer enn det smaker godt. Skikkelig møkkakort! Styr unna !!!! P.s Hvis det tilfeldig skulle være noen som har noen tips til hva som kan være galt, så er jeg selvsagt ytterst takknemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå