Gå til innhold

Meshuggah si nye skive "Catch 33", utgis 17 mai!

Petrvs Romanvs

Anbefalte innlegg

Siste nytt fra ryktebørser: 17 mai for Europa og 31 mai for U.S.A.

Mer sladder om Catch 33:

Catch 33 is a much slower piece than "I", it has a whole different pace to it, and the drumming is not your typical Meshuggah-type drumming. It's more straightforward, and everything about Catch 33 is put into the guitar riffs, which are totally insane. The listener should just sit him or herself in a dark room with headphones on and just kind of trip out.
"Catch 33 will sound completely different from anything we have done before,and should be seen as experiment just like "I".

Catch 33 is an suggestive...and boring song,says fredrik with a laugh.

It's rather a journey then a song,with very long and extracted parts.Our

intention is to put the listener in trance.Then jens says "You should take strong drugs to be able to listen to it all trough".

Then the interviewer gets to listen to some chosen parts.

In the first part you can hear drawling drums with the typical Meshuggah riff dynamics as we could hear on "Nothing" and above that ghost-like chordwall as ground."Catch 33" is an static,harsh heavy and irritating minmalstic.

Then Fredrik turns of the music,and then looks at the interviewer and shrugs.

Yes, this is what it will sound like in 33 minutes.grounded and barren.Like a russian war machine says Fredrik and laughing at his choice of words.

Meshuggah describes Catch 33 as "vague" with one single word. After Catch 33 is done we are going to start to write on our new full length album without any pause for breath.

• En sang på 47 min. oppdelt i 13 deler (ingen pauser), krystallklar produksjon.
  • Noen journalister som har hørt det umastra materialet snakker om at dette mest sannsynlig kan være årets metallskive.
  • Fredrik spiller også bass på skiva, han har forresten mumlet noe om ei ny soloskive!

Jeg trur jeg snart dauer...faintthud.gif

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se så! Der fikk jeg en ekstra grunn til å flagge den dagen :D

Men jeg trodde den skulle være akkurat 33min lang, siden det er det Nuclear Blast krever for å kalle plata en LP-utgivelse og Meshuggah-gutta vil bare bli ferdig med NB så fort som mulig :hmm:

Nuclear Blast mener at Meshuggah skyldte dem en LP-utgivelse til etter Nothing, da de ikke vil kalle Rare Trax et album...

Men vi gleder oss MASSE til denne plata ja :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
The listener should just sit him or herself in a dark room with headphones on and just kind of trip out.

oh yes..

Fikk tak i et 2.5 min klipp via edonkey`en min.. Gleder meg som en unge til den kommer..

Stilen minner veldig om "sol niger within". Får samme chill feelingen..

Lyden er krystallklar med litt romklang.

Et parti i klippet er "orgasmisk" som en sa: steinraskt, og takt på trommer og gitar er sinnsykt presist. får frysninger når jeg hører det.

Likte "I" ep`en godt (bortsett fra det første minuttene med sjau) men jeg tror dette blir mye bedre..

kan legge klippet på ftp hvis det ikke er ulovlig på forumet osv..

(var bare 15 sources på razorback2 serveren og fant ingenting når jeg googlet etter klippet)

Endret av snoopafella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...