strajk Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det startet med at det luktet svidd i rommet, og lukten kom fra pc'en. Pc'en peip en rar lyd, så jeg dro ut alle kontakter fra datan.. etter noen timers tid, prøvde jeg å skru den på igjen, da fungerte den "ok" bortsett fra at den laget rare lyder, små pipelyder og slik.. så begynnte det og knittre i pc'en og jeg skrudde den av. nå fungerer pc'en bare uten skjerm bilde.. jeg har prøvd og bytte skjerm, rense pc'en for støv, ta ut deler og sette de inn igjen.. men hjelper ikke! noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har du klokket?, ihvertfall hvis du har klokk ned igjen. Høres ut som PSU eller skjermkort er klikk, prøv å start med et annet skjermkort Lenke til kommentar
strajk Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 har ikke klokket, er et halvt år siden jeg har vært inne i pc'en og skifftet deler etc.. var en del støv i den da, kan ha noe med det og gjøre.. har ikke fått prøvd med noe annet skjermkort enda, får vel prøve det.. Lenke til kommentar
strajk Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg tok en titt på skjermkortet, og, det var et tykkt lag med støv under vifta på det, og vifta så ut til og være litt løs..ser ut som den har vært limt på før, og har løsna eller noe slikt. kan dette være problemet? mvh anders Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Du begynne med speccs. Og har du kabinettvifter? Edit: du nevnte noe om pipelyder, hvordan høres disse ut? Se i hovedkortmanualen du fikk med hovedkortet og sjekk om disse pipelydene har en dypere mening. Endret 4. februar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
strajk Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 speccs? hva betyr det? har ikke noen vifter utenom pcu, prosessor og skjermkort viftene er ikke sikker på om jeg har hovedkort manualen liggende, men kan se.. var forresten moren min som oppdaget pipinga og lukten, så kan være litt vanskelig og forklare pipelyden.. Lenke til kommentar
mortenma Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 har du sett nøye etter svimerker på hovedkort, skjermkort eventuelt cpu? siden det lukta svidd på rommet ditt og det knitra fra pc'n.. mye tyder på at støvet har gjort det slik at noe har svidd seg.. fare for at du må bytte ut den komponenten da.. hatt et lignende problem selv. isolasjonen på pc-speaker ledningene svidde seg, noe som førte til at hovedkortet tok kvelden grunnet et svimerke på hovedkortet.. Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Speccs betyr spesifikasjoner, med andre ord hvilke komponenter du har i datan (feks. Intel Pentium 4 2,8gz, Ati Radeon 9800 osv.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå