huf Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg trenger nytt lesestoff denne helgen. Jeg skulle så gjerne hatt litt dypere forståelse for linux kjerna sin oppbygging, moduler, biblioteker osv., hvordan disse tingene virkelig fungerer. Noen som har gode råd til lesestoff? (docs på nettet altså, gratis.) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) The Linux Documentation Project The Norwegian Linux Documentation Project Linuxguiden Edit: Diverse tekster av Eric S. Raymond (Ikke nødvendigvis alltid like Linux-relatert i den forstand, men absolutt verdt å lese. Spesielt "The Cathedral and the Bazaar".) Mulig Wikipedia har noe spennende også Endret 4. februar 2005 av Myubi Lenke til kommentar
huf Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Takker Myubi. Han Eric S. Raymond fyren hadde en del interessante artikler. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hvis det kan unnskyldes litt off-topic-ness her: For å kontre Eric S. Raymonds etiske syn, har jeg gjerne lyst til å anbefale rent ideologiske verk av Richard M. Stallman: Free Software, Free Society. Edit: Utvalgte verker er vel mer riktig, da "Free Software, Free Society" er en samling essays og foredrag. Absolutt "dypt/bra", og absolutt å anbefale, hvis du har litt tid til å løfte øynene fra rent teknisk dokumentasjon. Om du liker RMS' syn eller ikke, er opp til deg å avgjøre, men essayene er unektelig godt skrevet. Selv er jeg blitt mer eller mindre en disippel av RMS etter å ha lest Free Software, Free Society og Free as in Freedom, selv om jeg er uenig på noen punkter. Endret 5. februar 2005 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå