Bogan Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er det noen av dere som har noen tips til hvordan man kan trene seg opp til å synge bedre? Tekninker osv? "morsome" innlegg kan dere spare dere for, Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du kan jo vurdere å begynne på et sangkurs ? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Du kan jo vurdere å begynne på et sangkurs ? "morsome" innlegg kan dere spare dere for Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Joda, kan alltids det, men har ikke sånn kjempelyst til det.. Tenkte mer på om dere hadde noen tips jeg selv kan bruke for å øve. teknikker etc Lenke til kommentar
Merathio Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Sangpedagog er ordet her, ta kontakt med en sangpedagog. Om du har en musikkhøgskole nært der du bor, kan nok de gi deg hint og vink om hvor du får tak i en. Mange elever ved musikkhøgskolene er flinke lærere, og det koster ikke så mye. Finnes mange av dem som tar privattimer, og de kan nok lære deg et triks eller to. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Som sagt ønsker ikke gå så grundig til verks med det første... vil først øve litt for meg selv. 1 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvis du har noen instrumenter liggende kan du jo bare spille forskjellige toner og prøve å synge så likt som mulig. Bare å synge oppover note-skalaen. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Spiller gitar såda får jeg øve på det Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Spiller gitar såda får jeg øve på det Gjør det. Siden du spiller gitar er det jo egentlig bare å synge i vei. En annen ting du kan gjøre er å sette på en sang lavt og synge med. Da hører du hvor godt du treffer tonene osv. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Men hvordan forbedre når jeg ikke treffer? hvordan få tonen penere/renere? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Finn ett rom med ingen akustikk, eller dekk rommet ditt med tungt stoff (øve på gehør og holde en tone rent). Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Men hvordan forbedre når jeg ikke treffer? hvordan få tonen penere/renere? da må du varme opp stemmen en liten stund. finn en cd elelr kasset med piano lære...veldig bra så er det bare å øve å øve til du treffer tonene helt. (men vær obs. jeg har hørt noen band som virker som har stemt instrumentene sine bitte litt feil) Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 1 ting først: tviler på at dette passer på forumet (kunne ikke bry meg mindre sjøl men brukermoderatorene liker det vel mindre) Uansett: lunger, stemmebånd o.l. blir sikkert bedre med øvelse. er tilstanden litt mer akutt kan du bestille stemmebånds-transplanktasjon Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 1 ting først: tviler på at dette passer på forumet (kunne ikke bry meg mindre sjøl men brukermoderatorene liker det vel mindre) Uansett: lunger, stemmebånd o.l. blir sikkert bedre med øvelse. er tilstanden litt mer akutt kan du bestille stemmebånds-transplanktasjon Skal vi se...............jo der var den Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Snakk med ein profesjonell først som kan gi deg ein peikepinn på korleis stemma di fungerer. Idol er eit bra eksempel på at mange folk trur dei har verdas beste stemme, men ikkje klarer å høyre sjølv at det er heilt tragisk. TAAB: Å lage sånne totalt meiningslause poster gjer ikkje deg betre enn han som kom med ein liten morsomhet. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Snakk med ein profesjonell først som kan gi deg ein peikepinn på korleis stemma di fungerer. Idol er eit bra eksempel på at mange folk trur dei har verdas beste stemme, men ikkje klarer å høyre sjølv at det er heilt tragisk. TAAB: Å lage sånne totalt meiningslause poster gjer ikkje deg betre enn han som kom med ein liten morsomhet. Greit nok. On topic - Jeg gikk til sangpedagog i ett år både fordi jeg sang i ett band, og fordi jeg jobbet med unger (krever en del høy stemmebruk ). De teknikkene som jeg lærte der kan vanskelig gjengis skriftlig. Det gikk i all hovedsak på oppvarmingsøvelser for stemmebåndet, og pusteteknikker. Hvis du virkelig vil bli en bedre sanger, tror jeg nok det ikke er noen vei uten om praktisk veiledning Hvis du bruker stemmen feil ender du fort opp med knuter på stemmebåndene og andre ulumskheter. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Når det gjelder om den passer på forumet eller ikke: Var i tvil om den skulle under musikk eller søppel/annet. Siden sang er relatert til musikk gikk den under her. Er opp til bruker moderatorer å bedømme tråden, ikke deg. Å komme med komentarer på hva en synes om tråden er spam, og jævla irriterende! Tips heller moderator enn å spamme tråden. Takk Får mer og mer inntrykk av at sangpedagog er veien å gå... Mener dere da å ta et par timer for å få kartlagt hva som må gjøres, eller å gå der fast? Hva vil dere anbefale å gjøre da dette egentlig kun er for morro skyld at jeg skulle likt å synge litt bedre... Hva koster timer sånn ca, hvor i oslo/akershus området kan en henvende seg? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 En ting du gjerne bør gjøre først, er å få tak i et par store og gode høretelefoner (klokke-typen) og synge litt inn i en mikrofon. Ting kan høres helt brillefint ut når du traller for deg selv, men det er ikke sånn du høres ut for resten av verden. Vi husker vel alle første gangen vi hørte et opptak av vår egen stemme.. "Øh.. er det meg?" Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Sannt som du sier der... Men er det bare meg eller er det en felles oppfatning at en alltid høres rar ut på opptak? Men en får jo høre seg selv fra et annet perspektiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå