Gå til innhold

Anbefaler ForceWare 71.80

KriZZ

Anbefalte innlegg

Vil bare anbefale folk med nvidia kort (hvertfall 6xxx serien) og legge inn Forceware 71.80 driveren fra nvidia, fikk en helt sykt økning i 3Dmark03 med driveren, gikk opp godt over 2000 marks, tror det er beste økningen jeg har fått med en driver noen gang :D

Skal kjøre 3Dmark05 nå så kommer jeg med oppdateringer

Har Club3D 6800LE

Intel Celeron D 2.93@3800

1024 PC2700 DDR (Dual Mode)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry mac, men om du fikk 2000 ekstra marks i 3dmrak03, så var det ikke driveren som var så mye bedre, men at den forrige du hadde var helt feil installert eller inkompatibel ect. SÅ mye mer før du bare ikke, jeg har prøvd akkurat denne versjonen selv forresten. Går du tilbake til en litt tidligere driver ,så ser du nok det at du får ganske så like resultater, ihvertfall ikke noe i nærheten av 2000 i forskjell.

Kunne høres ut som du ikke hadde hovedkort drivere instalert under den første testen f.eks.

EDIT: Rettet til 3Dmark03. Sorry, leste feil. 2000 virker dog fremdeles veldig mye.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg snakker omm 3Dmark03 og det er ikke noe spess eldre driver jeg har testet, det var tidligere i dag jeg kjørte med den nyeste offisielle 66.93 driveren til Nvidia og da fikk jeg 7800 i 3Dmark03 og 3019 i 3Dmark05 etter at jeg la inn 71.80 Driveren fra Guru3d så gikk jeg opp til litt over 10000 i 03 og 3900 i 05.

Eneste forandringen jeg gjorde var og bytte driver til skjermkortet...

Lenke til kommentar

Hørtes merkelig ut..I'll be back etter testing med driverene..

Edit:

Kjørte test med nyeste offisielle drivere og deretter med nyeste forceware..Gikk da ned 150 poeng i 3DMark03..

Edit: Steg 350 poeng i 3Dmark05..

Edit: Sank 4.5 fps i Aquamark..

hmmm..Var ikke all verden de driverene..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

FOr å få over 10 000 3dmarks med et 6800LE og en Celeron D@3,8 MÅ du nesten ha moddet skjermkort til 16 pipelines. CPU trekker ikke poengsummen såppass opp, og et 6800LE med en middels god maskin ligger vel på rundt 7000.

Det er først når jeg åpner opp til 16 pipelines, klokker min Winchester til 2,5GHz at jeg får nærmere 11 000 3dmarks.

Du har vel ikke tilfeldigvis Rivatuner på PCen din, og åpnet pipelines uten at du helt vet hva det var?

Lenke til kommentar
FOr å få over 10 000 3dmarks med et 6800LE og en Celeron D@3,8 MÅ du nesten ha moddet skjermkort til 16 pipelines. CPU trekker ikke poengsummen såppass opp, og et 6800LE med en middels god maskin ligger vel på rundt 7000.

Det er først når jeg åpner opp til 16 pipelines, klokker min Winchester til 2,5GHz at jeg får nærmere 11 000 3dmarks.

Du har vel ikke tilfeldigvis Rivatuner på PCen din, og åpnet pipelines uten at du helt vet hva det var?

Jeg er nok fullstendig klar over dette med sofmodding osv...

Jeg har rivatuner og har åpnet 4 piplines og 2 vertex shaders, de 4 siste pipelinsene var ødelagt så får artifacts, kortet tilsvarer nå et litt raskere kort enn 6800NU (12x1,6vp)

Kjører på 375/850 nå, funker også på 400/950 men av en merkelig grunn får jeg dårligere score i 3dmark da

:hmm:

Merkelig nok fikk jeg en utrolig økelse i ytelse med den nye driveren :D

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...