ATWindsor Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg har en pentium 4 som før eller senere kommer til å bli gjort om til en filserver. Istedet for å kjøpe enda ett kontrollerkort så har jeg siklet litt på dette hovedkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304631&cks=PRL Ett ASUS P4GD1 Grunnen er at kortet gir endel ekstra harddiskutganger og gigabit LAN. Og iogmed det ikke koster så veldig mye mer en ett kontrollerkort, så fant jeg ut det var like greit. Dessuten har kortet PCI-ex noe som kan være meget nyttig for senere kontrollerkort, så slipper man den overbelastede PCI-bussen til kontrollerkort. dessverre så kan jeg ikke bruk grafikkortet mitt på dette hovedkortet, det betyr vel at hovedkortet blir liggende å støve noen måneder. Men det jeg lurte på var om gigabit-lanet går over PCI-bussen? Da er jo litt av poenget med gigabit borte ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
knert Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 GB LAN går ikke over noen pci-buss.. så sant du ikke kjøper et eksta GB-LAN kort. men det trenger du altså ikke på dette kortet. Og pci-express er vel bare for skjermkort. etter som jeg har forstått det. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Og pci-express er vel bare for skjermkort. etter som jeg har forstått det. Muligens at det er riktig nå, men PCI-e er jo tenkt til å overta for AGP og PCI. PCI-e 1x kort vil være det som jeg antar har kommet, mens skjermkort er PCI-e 16x Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 GB LAN går ikke over noen pci-buss.. så sant du ikke kjøper et eksta GB-LAN kort. men det trenger du altså ikke på dette kortet. Og pci-express er vel bare for skjermkort. etter som jeg har forstått det. Ok, det er jo forsåvidt betryggende, vet over hvilken bus dataene går da? Jeg renger da me at diskkontrollere kommer på PCI-e etthvert, er jo ingen vits å ha 4 skjermkort på en maskin. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå