Trazor Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg hadde tenkt å bytte ut noen komponenter i PCen min, men jeg har ikke helt roen på hva en bør velge av AMD og Intel for tiden. Håper dermed på litt hjelp Jeg har nå: AMD 2800+ Barton EpoX EP-8RDA3+ P 512 PC3200 RAM GeForce 6800GT 256 RAM (AGP) 160GB HD Av dette tenker jeg på å bytte ut hovedkort og CPU, for å spare mest mulig, og det er da jeg lurer på hva som er lurt av satse på av de forskjellige socketene, og hva som er prisgunstig. Kom gjerne med eksempler! Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
PSV Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Budsjett ??? Endret 4. februar 2005 av Per-Stian Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Trenger du virkelig bytte ut allerede? Vil si at den beste oppgraderingen du kan gjøre av dette systemet er å kjøpe litt mer ram av samme type. Henger pcen i noen spill? I windows? Tviler i grunn på dette. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Skal du kjøpe NÅ så gå for AMD og deres 939 system. Hvis Intel frister så vent en kort stund slik at du kan kjøpe en av brikkesettene 945 eller 955 så er du rustet for de nye dobbelt prossessorene. Forskjellen på de systemene i dag er at Intel har tatt i bruk DDR2. Hvis du får for AMD ta ett Asus A8N SLI kort, så kan du kjøpe ett ekstra skjermkort den dagen det du har begynner å stange litt. Da får du sikkert ett lignende det du tar brukt til en meget billig penge. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Trenger du virkelig bytte ut allerede? Vil si at den beste oppgraderingen du kan gjøre av dette systemet er å kjøpe litt mer ram av samme type. Henger pcen i noen spill? I windows? Tviler i grunn på dette. Støtter meg igrunn til Serqevx her altså, skjermkortet ditt er dritbra, harddisken er så som så (vet ikke hva du trenger jeg ), Hovedkort og CPU er bra nok i dag Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg ville også kjøpt en 512mb brikke til + litt mer hd plass. Vent litt med hovedoppgraderingen du Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Jeg ville ikke oppgradert noe. Du har jo en veldig bra PC. CPUene har ikke blitt veldig mye raskere de to siste årene (noe jeg synes er bra, for da slipper jeg å oppgradere så ofte). Du vil nesten ikke legge merke ytelsesforandringen. Om du likevell skal bytte (og kanskje bruke det gamle hovedkortet og CPUen til en server), så ville jeg gått for et S939 AMD64-oppsett. Vet ikke om det har kommet på markedet enda, men VIA jobbet i allefall med en løsning som brukte både APG og PCI-E 16x. Du skulle til og meg være i stand til å bruke AGP og PCI-E 16x samtidig. Ville som sagt ikke byttet, men hvis du bare MÅ bruke penger, gå for S939. Tingen her er vell at jeg egentlig ville gått for PCI-E nå. Men siden du har et såpass bra APG-skjermkort ville det blitt uforholdsmessig dyrt... med mindre du ikke finner noe med den VIA-løsningen. Tror ikke den er på markedet enda, men det vet jeg egentlig ingenting om. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Ser ut som om den unisone meningen her er at jeg ikke bør oppgradere noe, og det er vel og bra Ang. RAM, vil det ha noe å si med 512 mer? En kompis sa at systemet ikke bruker mer enn 512 uansett...? (Og jeg spiller mye BFV, BF1942) Lenke til kommentar
FosFat Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Er enig med Serqevx her. Hvis det ikke lagger (sånn ekstremt) i spill, så burde du vurdere å vente med oppgradering. Vent en eller to måneders tid så er det kommet nye brikkesett og prosessorer, og da som regel faller de "gamle" - det som er nytt nå - ned i pris. Dermed; mer for pengene! Endret 4. februar 2005 av FosFat Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Er enig med Serqevx her. Hvis det ikke lagger (sånn ekstremt) i spill, så burde du vurdere å vente med oppgradering. Vent en eller to måneders tid så er det kommet nye brikkesett og prosessorer, og da som regel faller de "gamle" - det som er nytt nå - ned i pris. Dermed; mer for pengene! Jeg ville strengt tatt ventet enda lengre. Ikke kjøp ny CPU før det har kommet radikale forbedringer (to-kjernen f.eks). Spiller du BF:Nam er mer RAM tingen. Dette vil du merke mye bedre enn en ny CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå