Gå til innhold

Hvilen bråker mest av disse hardiskene?

-Tori-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har begge og synes/hører at Maxtor bråker litt mer enn WD. Ikke mye men litt. Har s-ata utgavene av disse og var jeg deg ville jeg også valgt s-ata.

Lenke til kommentar
Hører mye godt om samsung diskene når det gjelder støy. men usikker ellers..

Utenom at dem ikke tåler varme. Har selv hatt 3 stk som døde på en gang, og en kompis av meg har 16 som har dødd, så er ikke dem jeg stoler mest på akkurat

Lenke til kommentar

Ja, har en samsung og den er veldig stille.

Jepp, samsungdiskene med Noiseguard er i hvert fall stille. Stillere enn noen andre jeg har prøvd-

Har så langt ikke opplevd noen dødsfall av dem heller.

Lenke til kommentar

Utenom at dem ikke tåler varme. Har selv hatt 3 stk som døde på en gang, og en kompis av meg har 16 som har dødd, så er ikke dem jeg stoler mest på akkurat

Har hatt min i ca 1 år nå og det har vert 0 problem.. :thumbup: .

Lenke til kommentar

Har hatt min i ca 1 år nå og det har vert 0 problem.. :thumbup: .

Jeg hadde mine 3 i ca. 6 mnd så sa dem takk for seg alle sammen omtrent samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg har seagate.

1: de er tilnermet HELT lydløse!

2: de er RASKE!

Jeg byttet ut min samsung spinpoint 160gb 2mb cache

med wd 120gb 8mb cache disk.

120gb sata disken var tregere og bråkte mer!

samsung er absolutt en virkelig god disk!

for det andre, samsung diskene blir heller ikke varme, selv uten kjøling!

Lenke til kommentar

Gjennom tidene har jeg hatt WD Caviar, Maxtor, Quantum og IBM disker.

Da jeg kjøpte Seagate Barracuda disker var det fordi jeg hadde lest at de var de mest stillegående diskene. Det var egentlig en tilfeldighet, jeg trodde det var strømforsyninga og cpu vifta som bråkte mest.

Bytta ut boxed-vifta med en 20bB vifte, bytta ut OEM strømforsyninga med en 120 MM vifte... Og ble skuffet. Men da jeg bytta harddisk ble jeg overrasket. Støynivået ble senket drastisk.

Ja, seagate disker er kjent for å bli varme. Å ha tre barracuda disker på siden av hverandre er en dårlig idé. De er også kanskje fem prosent tregere enn en WD disk... Men til gjengjeld er trivselsnivået i rommet sånn at du faktisk kan ha dama i rommet uten at hun klager ;)

Seagate diskene er mer stillegående enn Samsung diskene - i følge støytester. Men dersom du ønsker å ha flere disker, og presse diskene hardt, har de som kjent problemer med varme. Barracuda S-ATA bråker mer enn IDE.

Så om du ønsker å bestille Seagate er nok avhengig av hva du skal bruke disken til. Jeg vil utelukkende ha Seagate nå. Men jeg har følelsen av at levetiden er kortere på disse diskene.

Samsung diskene skal også være betydelig mer stillegående enn de andre konkurrentene.

.tommyb

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hvis du lurer på hvorfor du spør om hva som bråker mest av Maxtor og WD, og alle svarene handler om Seagate og Samsung, så er det naturligvis fordi det er en helt annen klasse på disse to, støymessig. Hvis du er fornøyd med Samsung-disken din, så bør du være obs på at Maxtor og WD nok begge vil overdøve den.

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på hvorfor du spør om hva som bråker mest av Maxtor og WD, og alle svarene handler om Seagate og Samsung, så er det naturligvis fordi det er en helt annen klasse på disse to, støymessig. Hvis du er fornøyd med Samsung-disken din, så bør du være obs på at Maxtor og WD nok begge vil overdøve den.

Synes egentlig seagate har tapt mye av forspranget på støy i det siste,de nye diskene er ikke så veldig stille at det gjør noe.

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe seagate ? omtrent samma pris og lavere støy.

Det stemmer ikke helt Seagate bråker spesielt mindre enn andre lenger. Det er en status som henger igjen fra tidligere. Det var tilfelle tom versjon IV. Etter det måtte de fjerne de støydempende funskjonene.

Jeg gjorde en del undersøkelser på dette og ang. en rettsak Seagate var oppe i hvor de måtte fjerne de sagnomsuste egenskapene. Derfor endte jeg opp med Samsung Spinpoint P80 S-ATA 160GB som jeg snart får i posten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe seagate ? omtrent samma pris og lavere støy.

Det stemmer ikke helt Seagate bråker spesielt mindre enn andre lenger. Det er en status som henger igjen fra tidligere. Det var tilfelle tom versjon IV. Etter det måtte de fjerne de støydempende funskjonene.

Jeg gjorde en del undersøkelser på dette og ang. en rettsak Seagate var oppe i hvor de måtte fjerne de sagnomsuste egenskapene. Derfor endte jeg opp med Samsung Spinpoint P80 S-ATA 160GB som jeg snart får i posten.

Hmm, intereassant? En rettsak mot hvem? Og hvorfor måtte de fjerne funksjonen? Uansett vil jeg tippe du tenker på AAM, og det er vel ikke så viktig på idle-noise? Det er det som er mest irriterende i mine øyne, om de bare klarer å dempe den kraftig gjør ikke litt sporadisk knatring meg noe.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...