lokeland Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har en liten 15-tommer jeg har tenkt å modde.. Den er utrolig stygg, ja den er faktisk gul! Skal derfor spraye den i svart å lakke med klarlakk med gloss.. Men hva mer kan man egentlig gjøre med en skjerm? Lenke til kommentar
LorIeNz Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 modde en skjerm? det kan bli intressant ja får ingen direkte tanker på hva du kan gjøre med en skjerm jaja.... håper du får det til og at resultatet blir bra Stå på! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Tenkte å legge noen LEDer om under noen kanter, slik at det lyser opp under kanten! Skal kamuflere ledningen med å spraye og lakke den akkurat som skjermen.. Er dette anbefalt, og hva bør jeg tenke på? Er det forresten trygt å åpne opp en skjerm? Hadde vært litt tøft å se på innmaten.. Eventuelt feste lys inni! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 VÆR FORSIKTIG NÅR DU ÅPNER EN SKJERM!!! Det er mange som har fått sjokk og/eller brent seg på dette, bokstavelig talt! Men lys inni hadde vært stilig! Offtopic: Læreren som jeg snakket om har vært syk eller noe sånn hele uken, og nå er jeg syk, så du må vente enda lenger enn planlagt med den listen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Det er ikke noe problem Hva med å la skjermen stå en dag eller to uten kontakten i? Finnes det noen metode å tappe all strøm ut? Vil jo helst ikke få strømsjokk da Hjelper deg med gummihansker? Tenkte på lys som lyser ut av hulla til luftstrømmen..! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Tja, har nå selv tatt av bakdelen på en gammel skjerm og brukt den "åpen" så det går nok an ja. Har også sett skjermer med plexi i bakkant og lys inni, veldig stilige effekter men dog ikke akkurat nyttig. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Ordet "nyttig" finnes ikke for meg når jeg er i humør som er i nå VIl bare lage ting som ser flott ut! Hadde jo vært snacks med en hel skjerm i plexi da.. Men er det mulig? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Det er ikke noe problem Hva med å la skjermen stå en dag eller to uten kontakten i? Finnes det noen metode å tappe all strøm ut? Vil jo helst ikke få strømsjokk da Hjelper deg med gummihansker? Tenkte på lys som lyser ut av hulla til luftstrømmen..! Etter det jeg har hørt, kan du få støt (sterkere enn du skulle tro) selv etter flere ÅR uten at skjermen har vært koblet til et strøm-uttak. Kommer ikke på noen metode som tapper det, men gummihansker vil jo hjelpe på. (spørsmålet er jo hvor mye?) Det var det jeg fikk for meg med lysene, hadde jo vært RÅTT på LAN og lignende. Bare litt kjiåt for den som sitter på andre siden av bordet, som får lyset rett i fleisen... (spille CS eller noe slik med den personen, blir det tatt som cheating?) ) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 *ler* Du sier noe der Men da plasserer jeg dem bare bak kanter Vil da nødig få støt, så jeg trenger gjerne tips om hvordan unngå dette! Om jeg finner en TRYGG måte å åpne opp en skjerm på skal jeg til glassmester å kjøpe plexi Som skal dekke HELE skjermen.. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Hvis du skal få vekk all spenningen må du dra ut strømkabelen mens skjermen står på. Har hørt at spenningen skal gå utav kondensatorene da. Gummihansker og andre ting av gummi pleier å isolere, så gummihansker beskytter vel mot støt. Du kan prøve å spør om det under elektronikk, så får du kanskje et bedre svar. Du kan prøve å bøye plexiglass til samme form som toppen på skjermen, kutte vekk toppen, sette inn plexien der, og sette inn lys. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Om jeg finner en TRYGG måte å åpne opp en skjerm på skal jeg til glassmester å kjøpe plexi Som skal dekke HELE skjermen.. Du kan jo spør på et elektro-verksted, der de fikser skjermer til daglig, kanskje du får noe billig eller gratis hjelp der. Hadde vær konge med plexiboks istedenfor den vanlige kontorgrå (går ut ifra at den er det, siden det er en gammel skjerm) plexiglass Lenke til kommentar
loqron Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Det er ikke noe problem Hva med å la skjermen stå en dag eller to uten kontakten i? Finnes det noen metode å tappe all strøm ut? Vil jo helst ikke få strømsjokk da Hjelper deg med gummihansker? Tenkte på lys som lyser ut av hulla til luftstrømmen..! Etter det jeg har hørt, kan du få støt (sterkere enn du skulle tro) selv etter flere ÅR uten at skjermen har vært koblet til et strøm-uttak. Kommer ikke på noen metode som tapper det, men gummihansker vil jo hjelpe på. (spørsmålet er jo hvor mye?) Det var det jeg fikk for meg med lysene, hadde jo vært RÅTT på LAN og lignende. Bare litt kjiåt for den som sitter på andre siden av bordet, som får lyset rett i fleisen... (spille CS eller noe slik med den personen, blir det tatt som cheating?) ) ÅR ??? Det er som en tv, bare la den sto noen dager uten stråmkontakten i !! Spenningen går jo ut etter noen dager Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 For sikkerhets skyld tror jeg spør Kontorland (en lokal data & reperasjonsbutikk) om de har noen gode råd.. Er vel litt dyrt med antistatisk armbånd også! Finnes det billige antistatiske hansker, og hvor får man isåfall kjøpt dem? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Antistatiske hansker/armbånd ville ikke ha hjulpet. De brukes bare for å ungå at du ødelegger hardware når du selv er ladet med statisk elektrisitet. Du kan utlade skjermen ved og ta den ledningen som har en "sugekopp" lignende i enden, borti bilderøret inni skjermen. Men ver forsiktig Min skjerm: Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 Sugekopplignende? :s Kan du gi meg et bilde? Fin skjerm forresten.. Er LEDene kobla til skjermens strømforsyning? Lenke til kommentar
Pain193 Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Det er litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve. Ta av ledningen med "sugekopp" i enden, og ta den borti biderøret på sjermen (på siden av der den er festet (ikke på fremsiden av sjermen)). Da blir den utladet. (Har lært det av en elektornikk-erfaren venn) legger ved et bilde: Endret 6. februar 2005 av Pain193 Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 woah! Anbefaler deg å ha tykke hansker på. fekk noe innihorven støt av det. :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå