gixer Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Har fått i oppdrag å sette sammen en allround PC til ca 5000-6000kr som skal erstatte en god gammel Celeron 366 maskin. Datamaskinen skal brukes til bilderedigering, videoredigering og spilling. Som dere skjønner så stiller dette litt krav til maskinvaren. Det skal nevnes at bilde -og videoredigeringen er av den lette sorten (feriebilder\filmer) og spillene består av ymse strategispill og Halo2. Har satt sammen et oppsett hos Netshop (slipper porto siden jeg bor i Sandefjord). Som dere ser så sprekker budsjettet litt, men jeg mener at den 500-lappen er penger godt investert. AMD Intel Hvis noen kan sette sammen et annet alternativ (AMD\Intel, nVidia\ATI er ett fett, så lenge det gir mest for pengene.), så hadde det vært fint. Takker for svar! EDIT: Glemte å nevne at tastatur, mus, skjerm osv er unødvendig. EDIT2: Nå har jeg laget et alternativ. Ganske lik det første oppsettet, men med Intel CPU og HK. Endret 4. februar 2005 av gixer Lenke til kommentar
dmx Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) vel, jeg hadde tatt en cpu på ca 2ghz og kanskje 512 mb ram til hvis du har noe mer penger til overs ellers er oppsettet greit. Endret 4. februar 2005 av dmx Lenke til kommentar
gixer Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 vel, jeg hadde tatt en cpu på ca 2ghz og kanskje 512 mb ram til hvis du har noe mer penger til overs ellers er oppsettet greit. Det hadde jeg også gjort... Hvis datan var til meg. Som du sikkert skjønner så har jeg et budsjett som ikke gjør dette mulig. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Så var det dette kabinettet da.. Hvordan er det? Jeg skjønner at man ikke kan forvente allverdens av et kabinett til 450kr, men er det et akseptabelt kabinett? Endret 4. februar 2005 av gixer Lenke til kommentar
dmx Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 gå heller for AMD oppsettet da.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ang. alt. 1; Kjøp Corsair... ikke TwinMos.. så er du "sikker" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå