Gå til innhold

Diverse problemer med Asus A7V333

Anbefalte innlegg

Har nettopp erstattet mitt gamle HK med et ASUS A7V333, men har et par problem i den sammenheng...

Har "unlock'a" XP'en etter alle evner, får tilgang til å stille multiplyern i bios, men PC'en vil ikke boote etterpå...selv om jeg har klokket NED systemet. Reset'er så maskinen, og den går inn i bios hvorpå det står en eller annen melding om at forrige CPU innstilling ikke var støttet av CPU'en :/

Får heller ikke kjørt minne på 333MHz, selv om jeg har Crucial 2700 brikke. Når jeg skal stille på "CPU/Memory Frequency Ratio" i bios, får jeg bare valgene Auto og 1:1 (?)

...anyone...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De problemene med "opplåsniga" kan jeg nok ikke hjelpe deg med. Starter ikke PCn når du setter multiplier manuelt, så har du nok ikke låst den godt nok opp...

Når det gjelder minnet, så kan du jo kjøre auto og bruke Sisoft Sandra til å sjekke minnehastigheten? Se på dette bildet:

(Memory Bandwidth testen...)

mem.JPG

Litt ned på bildet ser du hastigheten minnet kjører på.

-KJ

Lenke til kommentar

Siterer fra manualen til HK'et:

"CPU Frequency Multiple

This field applies to unlocked prosessors only. If your prosessor frequency multiple is locked, you cannot access this field..."

Når jeg får tilgang til å endre multiplyern i denne menyen, betyr vell dette at CPU'en er unlocked?

Men hvoffår klarer ikke maskinen å boote etterpå...

Kommer med den latterlige feilmeldingen som beskrevet ovenfor...

Damn...orker ikke smøre enda et lag strømførende lakk om CPU'en faktisk er ulåst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...