Gå til innhold

Merkelige ting skjer i IE

Anbefalte innlegg

Hei, se på www.sintfjes.com i IE - ser dere det samme som på screenshottet? Menyen går langt pokkerivold avgårde, og tekst forsvinner fra innholdet! :cry:

Kan noen forklare dette eller si meg hvordan det kan løses? Siden ser helt kurant ut i FF og opera, det gjorde den også i IE, helt til jeg gikk over fra posisjonering til floats i dag. .. Kan det ha noe å si? Hvorfor er i så fall IE så vrang på floats?

EDIT: Selv om du ikke kan forklare det er det fint om du sier om du ser det samme som meg eller ikke - har hørt om bugs som bare treffer et tilfeldig lite antall IE-brukere..

post-76-1107546443_thumb.jpg

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser det samme som deg, men det virker som om buggen rettes opp når jeg scroller ned og opp igjen.. liksom det som har vært utenfor viewport vises ordentlig.. så om jeg scroller ned til midt på en linje, så vises halve linjen når jeg scroller opp igjen..

jeg skjønner ikke noe av det jeg heller..

Lenke til kommentar
Det virker som at IE ikke kan lese bra koding. Det er bare så vanvittig dumt. Koding bør være universalt for alle browsere så slipper vi slike problemer.

Ja... skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med layouten min.. Den klarte jo å bruke floats på news-postene før jeg brukte det på selve designet, og teknikken er jo klin lik! :hrm:

EDIT: Et øyeblikk fikk jeg lyst til å sende en mail til microsoft og be dem forklare det, men de tar faen meg 400 NOK per mail-forespørsel om IE :ohmy:

Har nå prøvd å implementere Tantek Celik's Box Model Hack for å fikse posisjonen på menyen, uten hell :/

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Hos meg endret deg seg fra dårlig til bra når jeg minimerte IE-vinduet og åpnet det igjen. Merkelig! Lykke til (Er spent på hvordan du løser det!)

Mvh Primaxx

Ja, og det blir også bra hvis man scroller til bunnen og så opp igjen. Men jeg kan jo ikke akkurat be alle som bruker IE gjøre sånne stunts med browseren bare for at en tross alt relativt enkel side skal se kurant ut.. Dette er irriterende - må være en eller annen sær bug i IE :/

Har du forresten forsøkt å endre på borderstilen til newswrap-elementet ditt i CSS-filen? Det er et wildshot, men IE har slitt med "dotted" tidligere...

Mvh Primaxx

Fungerte ikke. Takk for tipset, though :)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Jeg sitter og prøver å implementere box model hacken, men ser at alle browsere følger luremus-opplysningene til IE, og at ingen ser det som kommer etter voice-family-godsakene :/ Hva gjør jeg galt?

div#navbar
{
background-color: #BFB191;
border: 1px solid #E6D5AE;
float: left;
padding: 2px 2px 2px 2px;
position: relative;
margin: 0 0 0 5px;
width: 156px;
voice-family: "\"}\""; 
voice-family:inherit; 
width: 150px;
}

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Eh, box model hacken var overhodet ikke veien å gå, ettersom IE6 ikke har den feilaktige box model'en :p

Har fått det litt bedre nå, men er det noen som skjønner hvorfor menyen havner så langt til høyre? Det er ingen grunn til at den skal gå helt borti der :/

EDIT: Eh, jeg tror jeg skal gi meg før jeg poster fem innlegg på rad :blush:

post-76-1107716295_thumb.jpg

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...