Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Hallais alle healere dær ute... Bare lurte litt på hvordan dere healer.... Jeg healer kara for tiden, men tenker at det bestandig er folk dær ute som sikkert har noen gode triks på lager som kan gjøre meg til en bedre healer for guildet... Jeg digger å heale, da jeg har en 70 mage som jeg har spilt LENGE på. Det er deilig å kunne variere litt mellom dps og healing :)

Jeg har 1400+healing akkurat nå, samt 140 mp5 when casting så jeg synes det går ganske greit i kara. Må si at jeg GLEDER meg til patch 2.3 kommer. Da kommer jeg nok opp i over 200mp5 when casting ubuffa... Da begynner vi å snakke :)

Jeg har ikke eksprimentert på det med downranking av spells, men har i det siste tenkt at jeg må gjøre noe med dette da jeg føler at det blir en del waist av healing og mana pga at flere healere healer samtidlig.. Det er ikke noe problem dær man er eneste healer og kan time healene selv, mens nå i kara blir det en del dobbelhealing... Litt dumt å bruke en greater heal på 4400healing når tanken allerede har full hp... Jeg klarer som regel å avbryte healene i tide men det hender en del ganger at det kommer inn en GH som tanken ikke i realiteten har bruk for... Jeg lurer da på om noen av dere dær ute har forsket noe på hvilken rank av GH og FH som er best mana effektiv i forhold til +healing? :)

I tillegg lurer jeg på om dere konsekvent bruker GH eller FH, jeg holder selvsagt oppe renew og prayer of mending under hele fighten, men slik jeg opplever det med gjerne en druid og en pala healer i raidet så kommer hp'en til tanken sjelden så langt ned at det er nødvendig med så store heals som høyeste rank av GH...

 

Håper det er noen dær ute som har satt seg litt godt inn i dette og kommer med konstruktive svar, ikke bare GH rank 3 feks... Jeg er forholdsvis fersk som healer i raid og vil gjerne bli så god som jeg kan som dette:)

 

Healing FTW :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tilvendt meg og alltid bruke flash heal, av en eller annen grunn, det er ikke så mana efektivt men med GH så blir jeg ofte for sen eller så overhealer jeg delux mellom 5-8k mange ganger, bytter mellom den høyeste ranken av FH og rank 5 av FH, så holder jeg oppe renew på mange, den tikker 790 nå så det hjelper en del, ellers så bruker jeg prayer of mending så fort som mulig.

 

Men med din mp5, så ser det ut som du har prioritert +mp5 istedet for +healing gems, så tror jeg at å bruke FH blir ikke noe problem.

 

Å husk, shadowfiend er din venn:> samt elixirs og pots.

Lenke til kommentar
vil si dicipline/holy er best til 2vs2, for da kan du også heale og du kan manaburne de andre mens locken nuker.

http://www.wowhead.com/?talent=bxMGuIMtrzEof0xZx

Noe sånt, ville beholdt de pointsa jeg putta i dicipline, men du står valgfritt til og gjøre hva du vil med de andre.

 

Tviler på at den builder er noe særlig god når du møter melee...Specc shadow om du går med en lock, viss ikke specc blessed resilence\dics!

Lenke til kommentar
noen som kan sette opp ern sikkelig god arena spec? til shadowpriest skal gå litt 2vs2 med en kompis som spiller lock har ca 730 shadowspell damage. takker for all hjelp
Denne er helt grei.
vil si dicipline/holy er best til 2vs2, for da kan du også heale og du kan manaburne de andre mens locken nuker.http://www.wowhead.com/?talent=bxMGuIMtrzEof0xZxNoe sånt, ville beholdt de pointsa jeg putta i dicipline, men du står valgfritt til og gjøre hva du vil med de andre.
Det var den værste builden jeg har sett på en god stund. Hvis du har planer om å løpe rundt i arenaen som med disc/holy-build er variasjoner rundt 28/33 den eneste fornuftige måten å gjøre det på.
Lenke til kommentar

Jeg downranker ikke når jeg healer og det har funket helt fint opp til Kael'thas.

 

Jeg bruker nesten bare FH, GH, renew og PoM og legger inn en binding heal når jeg selv trenger litt heals.

GH toprank funker fin til tankspamming hvis man avbryter healen hvis det kommer til å bli en overheal og jeg liker å ha en massiv heal som alltid er på vei mot disse pingleheals til pally, druid og shaman ;)

 

Nå har jeg bygd på mp5 gear og det er vel derfor jeg ikke føler det er nødvendig å downranke. Kjenner jeg kampen går jeg veldig sjelden tom for mana, men kan "ofte" gå litt tom på trash hvor det blir mye raidspamming. (240something mp5 i raids, 275+ men trinket oppe + alchemystone)

 

Addons som clique og grid er uvurderlige for meg, og jeg hadde måtte slutte å heale uten dem.

Det blir såklart en clickfest, men når mange av bossene er lagt opp til at alle må gjøre noe mer aktivt under kampen blir det sjelden kjedelig.

 

 

Hallais alle healere dær ute... Bare lurte litt på hvordan dere healer.... Jeg healer kara for tiden, men tenker at det bestandig er folk dær ute som sikkert har noen gode triks på lager som kan gjøre meg til en bedre healer for guildet... Jeg digger å heale, da jeg har en 70 mage som jeg har spilt LENGE på. Det er deilig å kunne variere litt mellom dps og healing :)

Jeg har 1400+healing akkurat nå, samt 140 mp5 when casting så jeg synes det går ganske greit i kara. Må si at jeg GLEDER meg til patch 2.3 kommer. Da kommer jeg nok opp i over 200mp5 when casting ubuffa... Da begynner vi å snakke :)

Jeg har ikke eksprimentert på det med downranking av spells, men har i det siste tenkt at jeg må gjøre noe med dette da jeg føler at det blir en del waist av healing og mana pga at flere healere healer samtidlig.. Det er ikke noe problem dær man er eneste healer og kan time healene selv, mens nå i kara blir det en del dobbelhealing... Litt dumt å bruke en greater heal på 4400healing når tanken allerede har full hp... Jeg klarer som regel å avbryte healene i tide men det hender en del ganger at det kommer inn en GH som tanken ikke i realiteten har bruk for... Jeg lurer da på om noen av dere dær ute har forsket noe på hvilken rank av GH og FH som er best mana effektiv i forhold til +healing? :)

I tillegg lurer jeg på om dere konsekvent bruker GH eller FH, jeg holder selvsagt oppe renew og prayer of mending under hele fighten, men slik jeg opplever det med gjerne en druid og en pala healer i raidet så kommer hp'en til tanken sjelden så langt ned at det er nødvendig med så store heals som høyeste rank av GH...

 

Håper det er noen dær ute som har satt seg litt godt inn i dette og kommer med konstruktive svar, ikke bare GH rank 3 feks... Jeg er forholdsvis fersk som healer i raid og vil gjerne bli så god som jeg kan som dette:)

 

Healing FTW :D

Lenke til kommentar

Jeg har downranka 1 rank på GH, ellers kjører jeg top-rank på resten.

Har begge top-ranks av GH på baren, i de tilfellene jeg trenger top-rank på GH.

Renew holder jeg oppe konstant, og bruker PoM så ofte som mulig. Prøver å holde meg hovedsakelig til GH, men bruker FH der det er nødvendig, og BH når jeg selv også tar skade.

PoH brukes veldig skjeldent, men det hender jo av og til.

 

Prøver også å pre-caste så mye som mulig, der jeg veit det kan komme mye spike-damage. Får jeg ikke avbrutt healen i tide, so be it. Bedre med overhealing enn mangel på healing. :)

 

Poster en film jeg laget om den første Vashj-killen vår.. Kanskje det går litt fort, men der ser du heal-strategien min i hvert fall.

 

Lenke til kommentar

Er morro å se at NE endelig blir en trussel i PvP sammenheng.

Fra å være helt hjelpesløse til en av de beste PvP priest class'ene.

 

Her er min specc for 5v5 arena, er nok ikke den optimale for 2v2 eller 3v3 for der handler det mer om nuke og da er critt gear med critt specc det beste.

 

Oppgaven min er enkel: Dispell, manaburn, interupt, hp/mana gain.

 

http://www.wowhead.com/?talent=bxGru0MZZVMGpMtRotVo

Lenke til kommentar
Fear Ward er jo en stor nerf! i alle fall for dwarf

Ja, en nerf for Draenei og Dwarf.. Men en buff for meg, og mitt guild, som verken har Draenei eller Dwarf Priest, men altfor mange Night Elves, som ikke visste hva racials var, da de valgte race til presten sin :p Inkludert meg :D

/agreed

 

shadowmeld var jo faktisk konge til ganking før nerf :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...