Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Jeg går ikke etter en spesiell rotasjon. Derimot så går jeg ut i fra en prioritering av hvilke spells som hele tiden skal være oppe/på cd.

 

VT - SWP - MF - MB - MF til MB er klar igjen.

 

SWD bruker jeg veldig lite. Bruker det kun når jeg har mulighet for å ha renew på meg ofte, og hvor det er lite aoe damage.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er dette en grei PvP build, eller ville dere forandret noe til å f.eks ha 2/2 i Silent Resolve?

9511534[/snapback]

Nei, det er ikke i nærheten av en grei PvP-build engang, det ser ut som du har puttet talentpoints inn helt vilkårlig og uten noen form for logikk.

 

Mange gode tips hentet fra et annet forum.

Copy and pasted from another thread:

 

Efficiency is huge in arenas, and much less effective in other realms of PvP.

 

Unbreakable Will - Definite must, useful against almost every class.

 

Martyrdom - Having no global spell pushback protection, martyrdom (especially in alignment with resilience) allows you to do some uninterrupted damage, and the 20% resistance is a godsend vs. rogues.

 

Inner Focus - Best way to have "efficiency" in PvP with only one point. 14 m/5 for one point, more if you're undead, and could possibly be used for a crit. Worth the point.

 

Absolution>meditation - Having baseline spirit in arena gear, meditation is weaker than ever. Depending on m/5 when you run into gib groups (or perhaps are yourself in a gib group) vs. depending on sustainable efficiency is horribly wrong. In the same sense, mental agility is 6-10% mana cost on roundabout half your spells. Get 3/5 with Imp. mana burn, or 5/5 depending on your play style and bracket.

 

Blackout>spirit tap - No argument, spirit tap doesn't even proc off your own faction last I've tried (similar to soul shard gain/loss). On top of having base spirit...

 

Imp. Pain - Good on it's own, but it terms of arena you have to spend points here regardless. You also need 3/5 SFocus to get further down the tree, you want 2/5 anyway. Unsure if this source of +hit directly scales with -hit effects for silence/stun resist etc. Stick with 3/5 for PvP purposes.

 

Imp PS/Silence -Obvious.

 

Mindflay - Obvious.

 

2/5 Imp MB is typically used to progress into the tree.

 

5/5 shadow weaving is much, much better to have than 4/5 (as opposed to raiding builds). Especially in conjunction with 5/5 SR, having guarenteed double debuffs per cooldown are a curse upon paladins.

 

2/2 SReach - helps when chasing healers, getting warriors in combat, keeping cloaked+sprinting rogues in combat, more versatility in switching targets, etc.

 

VE - Obviously.

 

Imp. VE - very helpful in PvP, maybe not a must, but highly recommended (outside of PW:S, it's your one source of survivability. You want as much as possible).

 

Focused Mind - back to absolution/mental agility...baseline reduction of mana cost. Very, very helpful in arenas.

 

Darkness/SForm/Misery/VT - while some people might contest VT in arenas, I can't imagine hanging with other classes without a 2nd scaled DoT (ie. playing as if it were 60 pvp again. This doesn't seem to work in my mind...you aren't using PvE gear to PvP anymore, so you can't wreck with VE and have no worries). The other three are obvious.

 

SPower is typically seen as a PvP talent, while it has completely reversed roles from the release of TBC though in my mind. I personally do NOT pick up this talent for PvP, and see it solely as PvE oriented. This is why. Everyone who's anyone in arena is rolling with 300 resilience, if not better. My base crit (choosing the dreadweave veteran's gear over the crit, and strictly +damage/+stam/+resilience items/gems) is around 6%. at 225 resilience or so, it's back to zero. Against top teams, I start at around -4% chance to crit. It simply isn't worth the points to try to counter the already instated counter which is resilience. At 60, we had one spell that could crit, now we have two on extended cooldowns, and one with a kickback return. Try to focus on not relying on crits(while they are nice on people with green gear, they won't win arena games anymore). Besides, even if you DO crit, its for like 130% damage, which is extremely weak. I use these 5 points for efficiency talents instead, and find it much more useful.

 

These are my PvP builds that I use.

 

For 2v2: http://www.wowhead.com/?talent=rx0MZfV0hZVMGdMtRhtVo

 

The controversial use of holy really comes in handy in 2s. You are almost always targeted first, and survivabilty becomes more important than efficiency.

 

For 3s and 5s, I use two builds:

 

http://www.wowhead.com/?talent=bxMru0GZZVMGdMtRhtVo when with a UA warlock.

 

I highly recommend http://www.wowhead.com/?talent=rxxMu0rZZVMGdMtRhtVo is not with a UA warlock. The dispel resistance from SR will come in much needed handy.

 

For either, you can swap 2 points from mana burn into mental agility, depending highly on your setup. Imp mana burn when used though serves a very good purpose, just situational. Up to you.

 

Hope this helped.

Lenke til kommentar
Comments motas med takk, men husk dette er ikke en typisk pvp i film, kommenter gjerne også på youtube :p

9519769[/snapback]

Hva er det som gjør at filmen din ikke er en typisk PvP-film?

9519938[/snapback]

 

neh, mer whining om at det ikke er ofte man treffer spikern på hode i bg`s, altså hvor ofte er det mulig å spille 1 vs 1 i en bg?

dessuten er det ikke redigert engang, bare heiv alt i moviemaker og slengte på musikk :p

Lenke til kommentar

Hvordan healer dere i raids, instancer osv? Ranks, spells.. alt :D

 

Prayer of Mending

Renew

GHeal (rank 1-3)

 

..på tanks.

 

Flash heal høyeste rank/shield om noen blir lave, eller om cloth/leather/mail angripes av mobs.

 

Hva er manaeffektivt? Når potter dere i raids, når brukes shadowfiend, osv?

 

Hilsen en som vil bruke presten sin mer effektivt. :)

Lenke til kommentar
Hvordan healer dere i raids, instancer osv? Ranks, spells.. alt :D

 

Prayer of Mending

Renew

GHeal (rank 1-3)

Bruker alle disse, i tillegg til flash heal når det er nødvendig. Starter stort sett alle pulls med PoM, så får tanken et lite forsprang i threat

 

 

..på tanks.

 

Flash heal høyeste rank/shield om noen blir lave, eller om cloth/leather/mail angripes av mobs.

Sjelden shield, stort sett bare ved aoe. Bruker flash heal og renew på raidet, stort sett (høyeste rank). Prayer of mending er ALLTID oppe på fights der det er aoe eller der mange tar skade samtidig.

 

Hva er manaeffektivt? Når potter dere i raids, når brukes shadowfiend, osv?

Renew og greater heal er manaeffektivt, men det er ikke alltid man kan tenke på dette. Pri 1 er å holde tanken på høy hp, mange bosser og trash har overraskende stor burst damage. Shadowfiend bruker jeg når jeg har brukt ca 1/3 av mana, litt avhengig av situasjonen (slik at jeg ikke risikerer at fienden dør av aoe osv). Jeg potter stort sett alltid på bosser som vi ikke har på farm, men bruker ikke alltid de beste pots'a . Combat mana pots som kan kjøpes av BG marks er veldig kjekke, spesielt kombinert med Alchemist's Stone som gir 40% mer effekt av pots

 

Hilsen en som vil bruke presten sin mer effektivt. :)

9566996[/snapback]

Lenke til kommentar

Violet Signet of the Grand Restorer

+24 Stamina

+23 Intellect

+17 Spirit (gir +4 healing, +10/+2 mana ute/i combat)

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 55.

 

vs.

Veteran's Band of Salvation?

+30 Stamina

+17 Intellect

Requires Level 70

Equip: Improves your resilience rating by 22.

Equip: Increases healing done by spells and effects by up to 44.

Equip: Restores 5 mana per 5 sec.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve ut en ny spec. Hovedsakelig disc. men også mindflay fra shadow =) Tenkte å kjøre det i 2vs2. Har hatt problemer med å gjøre damage når jeg er full disc så tenkte mind flayen ville hjelpe litt her. Noen tips?

 

http://www.wowhead.com/?talent=bxMGucgx0tEobZVMhz

9605702[/snapback]

Hva var intensjonen bak den speccen der? I beste fall ubrukelig til dps og enda værre til healing. Hvis du har planer om å gjøre skade i arenaen som prest er shadow den eneste veien å gå.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle prøve ut en ny spec. Hovedsakelig disc. men også mindflay fra shadow =) Tenkte å kjøre det i 2vs2. Har hatt problemer med å gjøre damage når jeg er full disc så tenkte mind flayen ville hjelpe litt her. Noen tips?

 

http://www.wowhead.com/?talent=bxMGucgx0tEobZVMhz

9605702[/snapback]

 

Du vil ikke være i stand til å både heale og gjøre skade effektivt på samme tid. Dropp poengene i shadow og pain suppresion og grav dypere i holy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...