Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Du får bare 15% av spirit mana regen mens man caster med 3/3 Meditation, ikke full regen.

9420723[/snapback]

Les hele posten jeg lenket til, og argumenter overbevisende for at kalkulasjonen der er feil, så skal jeg være tilbøyelig til å være enig. Men jeg har en addon som måler regen hele tiden, og den underbygger det nevnte post viser.

 

EDIT: Man trenger faktisk ikke meditation en gang for å få fullt utbytte av spirit tap utenfor 5-sec-regelen. Igjen: Les posten jeg lenket til i mitt forrige innlegg.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får bare 15% av spirit mana regen mens man caster med 3/3 Meditation, ikke full regen.

9420723[/snapback]

Les hele posten jeg lenket til, og argumenter overbevisende for at kalkulasjonen der er feil, så skal jeg være tilbøyelig til å være enig. Men jeg har en addon som måler regen hele tiden, og den underbygger det nevnte post viser.

 

EDIT: Man trenger faktisk ikke meditation en gang for å få fullt utbytte av spirit tap utenfor 5-sec-regelen. Igjen: Les posten jeg lenket til i mitt forrige innlegg.

9421398[/snapback]

 

LEste ikke den threaden fordi linken ikke funker, men hvis du hadde lest hva jeg skrev, så står det faktsik while casting.

 

edit: eller, står "mens man caster" faktisk

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
enemy castbar?

 

Ellers så hjelper som de andre har skrevet meditation bare når man caster, og har ingenting å si når man er out of combat. Spirit Tap er nok like viktig og jeg ville wandet.

9420961[/snapback]

 

i 5v5 har jeg ikke tid til å holde magen targeted for å se at han begynner å caste poly. trenger noe som sier i fra at han begynner. uten at jeg har han i fokus

Lenke til kommentar
Hvorfor starter du med SW:P før Mind Blast?

Du får jo castet Mind Blast og SW:P om du timer det rett, og får da startet rett på Mind Flay så snart Global Cooldown er ferdig. Du får da mindre skade på deg selv.

9421129[/snapback]

 

Har ikke så mye å si. Mind blast er så lite manaeffektivt når du grinder uansett.

 

Litt OT her: Finnes det folk uten?  :roll:

9420991[/snapback]

 

De som ikke er høy nok level. :) (og de som er dumme, menmen..)

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Men regenerer 15% mana menst man caster.

Det er da altså (i følge noen beregninger) ikke nødvendig å tenke på 5sekundersregelen, fordi man allerede har regenerert nok mana til at det blri fyllt opp igjen med bare 50% mer Spirit, er det det som menes?

9421775[/snapback]

 

Det denne posten forklarer er hvordan spirit tap fungerer "bak kulissene". Dette har jeg testet ut, og det stemmer med min priest.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe fasitsvar her, det kommer helt an på situasjonen. Det viktigste er at VT og SW:P er oppe hele tiden, og at mind flay brukes som "filler". Som regel bruker jeg mind blast hver gang cooldown er oppe, men hvis jeg vet at jeg vil få mana eller aggro problemer hender det jeg reduserer antall mindblast. Som regel har jeg også vampric embrace oppe hvis tanken har god nok threat gain, og hvis gruppa mi tar mye aoe damage. Jeg bruker også SW:D når jeg har mana nok og tank bygger nok threat, dette ser jeg ut i fra threat meter. I kamper der det er en fare for å få mye random damage unngår jeg å bruke SW:D i "usikre" situasjoner.

 

Hvis alle gitte forutsetninger er oppfylt vil en normal cycle for meg være:

VT - SW:P - VE - MB - SW:D - flay x ?, MB når klar, SW:D når klar, refresh dots, etc.

Lenke til kommentar
Tviler på at du trenger healing som shadow, men det er ditt valg. Synd å utsette Flay/Shadowform imo.

9454870[/snapback]

 

Nei, men nå skal jeg jo heale i grupper da.. får jeg aggro så er det kjekt å kunne heale gjennom aggroen xD

9454894[/snapback]

 

Får du aggro som prest er det to stikkord:

1. Fade.

2. Power Word: Shield.

 

 

Talentet du snakker om er faktisk mer brukbart til pvp enn pve.

Og mens du levler (etter at du får shadowform) så skal du som en regel ikke heale deg selv uansett, og det gjør talentet bortkasta.

Men som sagt, skal du gjøre litt pvp så for all del, gå for det.

Lenke til kommentar
Kort 'undersøkelse' her:

 

Ka rotasjon bruker en i dungeon/raid som sp?

Eller rotasjon og rotasjon...korleis ville du ha lagt opp løpet sånn circus?

 

Må ha en test på om eg er heilt på viddene =)

9438451[/snapback]

Selv er jeg ingen fan av swd på firstkills og bosser med mye aoe dmg, mest for å hjelpe healers og for å ikke dø. typisk er VT-swp-mb-2xflay-mb osv. Typisk bare å holde mindblast på cd, VT skal -alltid- være oppe, swp kaaan man slacke med, men ikke mer enn ett sekund eller to, som f.eks når man channeler ferdig mindflay eller kaster mindblast osv :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...