Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg gjør like mye(mer) skade med wanden :p

Treffer for rundt 200-240 på hver hit + crits for 300 ca..

 

Dragon's Touch

5158425[/snapback]

 

Det der er ikke noe wand. Det er en jævla anti-tank kanon! :love:

 

Kjører forøvrig en tri-spec, 21/17/13

 

Da får jeg Inner Focus og Mental Strength fra Disc, Imp Flash Heal fra Holy og Mind Flay fra shadow. Noe som jeg mener er de viktigste talentene fra alle treene.

 

Med den builden går det greit både til grinding og MC. Ligger som regel top 3 på healing i MC uten å være mer oom en de andre prestene.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Shadow til Shadowform, resten i Disc.

 

Priest har liksom bare disse to treene som er noe tess, og hvilke talenter er egentlig ganske innlysende. Spirit tap, 2/2 Imp. SW:P, 3/5 focus, Imp. MB, MF, IMP scream, Shadow reach, VE, Silence, Weaving + Darkness + Shadowform.

 

I Disc. er det Will, Shield og Wand eller Fortitude som er tingen. Personlig tok jeg Wand, siden damagespells tar gigantiske jafs av manapool rundt lvl50-60, så Shield + SW:P og wand er den mest mana-effektive måten å grinde på. Du kan også ta Wand, Shield og Fortitude, og hoppe over Mental agility. -10% på SW: P, DP, Renew og shield blir 47, 98, 36 og 50 mana mindre, henholdsvis. Fortitude og Prayer of Fortitude drikker man etter uansett, så de er ikke noe poeng å ta med i beregningen. Da er det bedre å putte poeng i Mental strength.

Lenke til kommentar
Har nettopp startet en priest (litt avveksling fra rogue), jeg er nå lvl 10 og føler meg egentlig ganske svak (i forhold til andre klasser på samme lvl)  :hmm:

 

Når begynner priest og komme seg? lvl 20, 30 eller 40?

5293459[/snapback]

 

Begynner å ta seg opp på level 20, på level 30 funker de jævla fint og på level 40 tar de helt av :)

Lenke til kommentar
Har nettopp startet en priest (litt avveksling fra rogue), jeg er nå lvl 10 og føler meg egentlig ganske svak (i forhold til andre klasser på samme lvl)  :hmm:

 

Når begynner priest og komme seg? lvl 20, 30 eller 40?

5293459[/snapback]

 

Begynner å ta seg opp på level 20, på level 30 funker de jævla fint og på level 40 tar de helt av :)

5293495[/snapback]

 

Med mindre du ikke har brukt penger på spells siden lvl 30 fordi du sparer til mount :w00t:

er lvl 40 nå, men regner med at det blir bra på lvl 45 med 5/5 darkness :thumbup:

Lenke til kommentar

Min vei til 40 og Shadow Form:

5/5 Spirit Tap

2/2 SW:P

3/5 Blackout

1/1 Mindflay

-> Disc

5/5 Ubreakable Will

3/3 Improved Shield

2/2 Improved Fortitude

-> Shadow igjen

5/5 Improved Mindblast

3/3 Shadow Reach

---> Respec på Level 40 så jeg får Shadow form.

 

Jeg er hele level 16 nå (wee :p), og jeg synes presten duger helt flott. Døde mindre enn som shaman eller rogue, takler bedre flere mobs om gangen, nå som jeg har psychic scream så er det jo bare moro!

Synd jeg har denne shamanen jeg er forelsket i (level 45, pimped gear) og en raidguild som spiser altfor mye tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei! Kan noen kort fortelle hvordan man som i en gruppe healer best? Nå er jeg ikke kommet lenger enn lvl 24 btw... :blush: (NE)

 

Flash heal? Greater heal? Renew? Etc....

 

UI?

 

Klarer meg stort sett greit, men alltid greit med tips fra "proffer"! :)

 

Kjører forøvrig shadow inntil videre.

 

 

Daniel

Lenke til kommentar

Kast en renew på tanken før han puller, og hold renew oppe på øvrige medlemmer som mister helse. Da får du lite aggro, og healer stødig. Når helsen begynner å komme ned på 80% eller så, så kaster du på en flash heal.

 

Hvis dps-en til fienden er veldig stabil, kan du vente til han faller rundt 50% hp, og kaste en greater heal.

 

Ikke shield tanken før han puller, forresten, bare som livredning. Shield gjør at tanken genererer mindre aggro som følge av å bli slått (mulig jeg tar feil, men har hørt mye syting om det) og er ekstremt ineffektivt med tanke på manabruk.

Lenke til kommentar

Spiller ingen trille om man shielder før warrior charger, rage bygges opp like fort. Priesten kan så sette seg ned og få mana opp til 100% igjen før den første healen trenger å kastes.

 

Så, 5 sekunder senere har warrior mobs på seg, litt aggro bygget opp og skjoldet er banket vekk. Priesten har 100% mana. Dette er en God Ting.

 

Edit: Kransen: Flash heal og Renew pleier å holde i lange baner.

 

Greater heal tar for lang tid, og det er ikke så voldsomt mye mana du sparer. I en bossfight kan de være grei å bruke, da kan du begynne å kaste greater heal når tanken har ca. 75-80% hp igjen. Så lar du det gå ca. 2 sekunder og ser om tankens hp har sunket ned til under 50%. Har den det, fortsetter du å kaste spellet. Om hp fremdeles er rundt 60-70%, beveg deg litt for å avbryte spellet, og begynn å kast på nytt. På denne måten får du utnyttet 100% av healingen, istedenfor å overheale (heale mer hp enn det som er tapt). Det er dog mye mer komfortabelt å bruke Flash heal, og så har man mulighet til å hive Renew/Shield på andre innimellom.

 

Gi også tanken litt tid på å bygge aggro på alle mobs (vanligvis Charge + Thunder clap og/eller Demoralizing shout). Begynner du å heale med en gang, genererer du mer aggro enn hva tanken har bygget opp, og da har du gjerne 2-3 mobs rett mot deg. Her bruker du selvfølgelig Fade, og løp gjerne mot tanken slik at han/hun slipper å løpe i et par sekunder for å få tilbake aggro. Dette gjelder egentlig alle klasser.. alt går så mye lettere hvis tanken bare får et par sekunder på å hive Sunder armor på mobs.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Nye spørsmål; nysgjerrig av natur! :) :

 

Healet for første gang i et party i kveld. (5 mann... fikk faktisk skryt... :blush: , nok om det.)

 

Trenger man noen addons for å heale effektivt? Synes selv at det gikk rimelig greit uten noe som helst form for "3 ..... program". Har en decursive-addon som forteller om noen er blitt forgiftet, men det er alt. Snakker vi kun end-game?

 

Noen utfordringer må en jo ha. :)

 

Noen som har innspill?

 

Kjører CT-raid mod, uten at den er brukt. Foreløpig. :roll:

 

Level? : 26 NE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...