Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Men uansett, temaet er hvorvidt en shadowprest fungerer bedre enn en disc/holy, og i total nytteverde vil jeg påstå at shadow klart utklasser healingrollen.

Det er jeg ikke enig i, de fleste som spiller priests i et høyt ranket lag er holy, spesielt i 5vs5. Det er en kombinasjon som shadow priests virkelig skinner i, og det er i samspill med en affliction lock (2vs2 og 3vs3). Selvfølgelig kan du finne gode lag med andre kombinasjoner også, men dispel >> shadow priest (uten UA lock).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på lvl 70 builds når du akkurat har startet en prest. Det viktigste er hvike talent man plukker når mens man levler. Jeg ville startet med 5 poeng i spirit tap, 5 poeng i wand spec og 2 poeng i imp. sw:p som de første 12 poengene. Videre fyller du på i shadowtreet helt til level 40, noe sånn som dette:

 

http://www.wowhead.com/?talent=rVZZEMbzMxoh

 

Builden kan diskuteres, f.eks. shadow focus vs imp. physic scream, men dette er mitt forslag. På level 40 respeccer du og putter alle poeng i shadow treet slik at du får shadow form. Da får du heller spørre igjen om veien videre!

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på lvl 70 builds når du akkurat har startet en prest. Det viktigste er hvike talent man plukker når mens man levler. Jeg ville startet med 5 poeng i spirit tap, 5 poeng i wand spec og 2 poeng i imp. sw:p som de første 12 poengene. Videre fyller du på i shadowtreet helt til level 40, noe sånn som dette:

 

http://www.wowhead.com/?talent=rVZZEMbzMxoh

 

Builden kan diskuteres, f.eks. shadow focus vs imp. physic scream, men dette er mitt forslag. På level 40 respeccer du og putter alle poeng i shadow treet slik at du får shadow form. Da får du heller spørre igjen om veien videre!

9001283[/snapback]

 

Ahkk, vel takker for tip.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke du skal fokusere så mye på lvl 70 builds når du akkurat har startet en prest. Det viktigste er hvike talent man plukker når mens man levler. Jeg ville startet med 5 poeng i spirit tap, 5 poeng i wand spec og 2 poeng i imp. sw:p som de første 12 poengene. Videre fyller du på i shadowtreet helt til level 40, noe sånn som dette:

9001283[/snapback]

 

Improved wands, er du gæærn?

Mulig man kan sette noen poeng i det når man har maksa ut shadowtreet, men prioriteten bør virkelig ligge i å komme seg opp til 41-poengeren fortest mulig.

Imp. wands er virkelig ikke verdt det, og ihvertfall ikke så tidlig.

Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver da, han skal respecce til full shadow så fort han har mulighet til å få shadowform... Om imp wands er verdt det eller ikke, personlig synes jeg wands er utrolig effektivt før lvl 40, det kommer selvfølgelig an på hvordan man grinder. Jeg pleier å feare når mobben har kommet nært, for så å wande ned de siste prosentene. På den måten er du ute av 5-sekunders regelen når spirit tap proccer og du får maksimal regain.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg fortsatt ikke de helt gode argumentene for disse grindemetodene.

Den eneste måten jeg bruker, som både er rask og manaeffektiv, er en klassisk kamp uten bruk av VT eller VE.

 

Shielder meg selv med et low rank shield (2-3 nivåer under toprank) før jeg åpner kampen med Mindblast fra maksimal range.

Trykker på Pain når Mindblast er 90% ferdigkasta for slik å kunne få en "dobbelcast" av spellene.

Når global cooldown er over er moben akkurat på 24 yard range, og man kan Mindflaye 2-3 ganger før man avslutter det hele med wanden.

Lowrank shieldet gjør at man ikke blir avbrutt, samt at man ikke trenger å heale seg ettersom det lille man mister av liv går opp med spirit tap uansett.

 

Vampiric Touch derimot er en ræva grindeskill ettersom den er så vanvittig manaineffektiv under levling, i tillegg til at en Mindblast som åpningsspell rett og slett gjør samme nytten... bare mye raskere.

 

Brukte aldri fear da jeg levla, litt farlig å satse på siden man risikerer adds, pluss at den er kjekk å heller spare som en "nødløsning" dersom noe går galt.

Et lowrank shield fungerer mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg starter aldri med Mind Blast,

 

VT - Pain - VE - Mind Flay - Wand. Liker å bruke MB eller Death i slutten av en fight for da har man stacket opp litt shadow weaving.

9007955[/snapback]

 

Det der blir jo bare helt rart.

Du avslutter altså med en Mind Blast eller Death, samtidig som du da gidder å kaste bort tid på å wande midt i kampen?

Wand brukes primært for å tilføre ekstra dps men uten at man kommer inn i 5-sekunders regelen.

Problemet her er jo også at du risikerer at Mind Flay blir brutt tidlig ettersom du bruker mye tid på å kaste 3 spells først.

 

Greit om dette hadde vært til pvp, men til sologrinding blir dette en litt vel merkelig fremgangsmåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...