ahpadt Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 VT + SW:P også VE er mest effektive kombinasjonen av de ettersom 8890522[/snapback] Ikke om man tenker på púr DPS. Det er skrevet ganske mye om det på en rekke forum. Er bare å lese litt rundt.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva er det "Dispell Magic" gjør? Hvordan funksjon har den? 8897888[/snapback] Fjerner en snill buff fra fiender, eller en slem buff fra deg/venner. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Buff er en ting som hjelper deg. Foreksempel "power word: fortitude" (priest buff) som gir deg extra liv eller hp. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 En buff gjør deg sterkere. Du kan få bedre liv, bedre beskyttelse (armor) etc. En debuff gjør deg svakere. Du kan få mindre beskyttelse (armor-reduction), mindre liv (HP) miste liv over tid etc! Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Tenkte jeg skulle levle 60 priesten min. Usikker på hvordan jeg skal sette opp builden min ettersom jeg elsker å gå i instancer, men liker også å grinde en del solo. Tenkte på enten en build med både holy og shadow, eller en build med fokus på holy damage og selvfølgelig også healing. Eventuelt kjøre litt på i Disc treet og. Noen som kan lage noen forslag til meg? Satt sammen denne som en blanding av holy og shadow, men er usikker på hvordan denne fungere i praksis. Noen tips? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Darkness gjør at dine shadowspells gjør 10% mer damage. 8897223[/snapback] Increases your Shadow spell damage by 10%. Afaik spell damage på shadow =) Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ja da har min prest blitt 70 og føler at jeg nå står foran et valg. skal jeg satse holy eller shadow :S liker godt å grinde/gjøre quester solo. i tillegg vil jeg gjøre arena og pvp generelt. instancer blir det egentlig ganske lite av. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 ja da har min prest blitt 70 og føler at jeg nå står foran et valg. skal jeg satse holy eller shadow :S liker godt å grinde/gjøre quester solo. i tillegg vil jeg gjøre arena og pvp generelt. instancer blir det egentlig ganske lite av. 8918995[/snapback] Da har du jo fint klart å svare på spørsmålet ditt selv. Svaret er shadow. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 så shadow er tingen for arena også? synes det er bedre å heale andre enn å være shadow i pvp hvertfall.. siden jeg ikke akkurat knerter folk lett alene Lenke til kommentar
chop Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Avhengig av gear. For min del funker shadow i arena fint, men jeg har nesten 500 resilienece og 13,3k hp buffed Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 så shadow er tingen for arena også? synes det er bedre å heale andre enn å være shadow i pvp hvertfall.. siden jeg ikke akkurat knerter folk lett alene 8919133[/snapback] For arena også. Shadowprester tåler ganske mye etterhvert, og skaden din blir helt i toppnivå. Healing er ikke særlig bra for prester i arena, da healerne som oftest blir hovedmålet ganske fort, og da står du ikke lenge siden du flyr i cloth. Vil driste meg til å påstå at prester er de desidert dårligste arenahealerne som finnes per i dag. Team opp med en warlock og tren på å nuke et felles target, kombinasjonen i arena er vanvittig bra siden de to klassene fungerer så bra om hverandre. PS: "siden jeg ikke akkurat knerter folk lett alene", synes jeg er litt rart. Jaja, fiks deg iallefall opp et godt utstyr med spelldamage, så skal du se at shadowprester er noe av det mest brutalt sterke man kan finne i pvp. Lenke til kommentar
chop Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Paladins er langt lettere å låse i arena enn priests Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Paladins er langt lettere å låse i arena enn priests 8919442[/snapback] Åja.. Har du noen argumenter på det? Hvis ikke kan jeg komme med mine for det motsatte her: Paladiner har Divine Shield, det absolutt beste våpnet mot enhver nuke/stunlock. Skal man fjerne det er man avhengig av en prest med mass dispel, samt at paladinen allerede har fått minst én holy light før Divine Shield blir brutt av mas dispel. I tillegg har paladiner 105% spell interrupt protection, og kan heale uavbrutt med mindre de blir stunna/silenca/counterspella. I tillegg har de plate, og mer hp generelt enn de andre healingklassene. At de har skjold (ekstra defense, samt block når de ikke healer) hjelper også på. Er veldig spent på argumentene dine på hvorfor prester er så mye bedre arenahealere enn paladiner. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Power Word: Shield og Renew? Samt større heals, såfremt det er tid til det. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Paladins har EN 15 sek CD instant heal, noe som gjør at de må stå stille og heale. Spell lockdown betyr at de ikke kan bruke noen spells i det hele tatt. Mass dispel talented har 0,5 sek cast time. Det kommer litt an på matchupen, og bracket, som alt annet. Som rogue, mot casters, ville jeg heller hatt en priest på laget enn en paladin. I 2v2 er det ekstremt deilig å kunne fokusere på frost mages. Han iceblocker, og presten slenger ut en mass dispel. Greit, en paladin har BoF, men andre paladin+x teams og mageteams kan leke seg litt for mye når man ikke har dispel. En priest har også manaburn, som fungerer veldig greit når man skal drepe andre healers eller casters med lav mana. I et tradisjonelt 5v5 team med warrior og 2-3 healers er det en klar fordel om en av dem er paladin, på grunn av BoF, blessings, aura og høy armor. Warrior+paladin-synergien er sterk. I 4 dps + 1 healer teams uten warrior blir ikke dette like viktig. Endret 22. juni 2007 av Quicko Lenke til kommentar
chop Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Divine shield? Holy light har 2 sekunder cast-tid, mens mass dispel, talented, har 0.5s. Svært få som klarer å få av en heal hvis jeg er på motsatt lag. Om man counterspeller de riktig hjelper divine shield > - < så mye uansett, holy-skolen låses, og de får de ikke brukt lolol-skjoldet. Priests har en lang rekke instants, mens pallydans nesten utelukkende har spells med casting-time (foruten holy shock) Med intelligent bruk av pillars er de riktignok vanskelige å drepe, men langt lettere enn en god priest har jeg funnet ut av, etter omfattende erfaring fra 2v2 og 3v3 over 2,2k Fornøyd? Sier ikke priests er hinsides mye bedre, bare litt. I alle fall en god. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Power Word: Shield og Renew? Samt større heals, såfremt det er tid til det. 8919919[/snapback] Fordi power word: shield ikke er nok til å redde hverken deg selv eller den du hiver det på, da det mitigerer altfor lite skade på en som blir satt som main target og nuka deretter. Det samme gjelder renew, selv om renew er veldig fint på folk som ikke lenger er fullt oppe i hp. På nuke-targets derimot blir også renew bortkasta. Og hva angår shield så kan paladiner sies å ha et "passivt shield" på seg hele tiden, i form av høyere base hp og damage mitigation. Prester tåler rett og slett altfor lite til at de i det hele tatt kan sammenlignes med paladiner i arena, selv om de har den stusselige pain supression aktivert. (Stusselig fordi det er en cooldown spell, der paladinens cooldown, Divine Shield, fullstendig blokkerer all skade og spell interrupt). Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Min erfaring er at priests scaler bedre i arena enn paladin (tenker da på 2vs2 og 3vs3). I starten av sesong 1 når få hadde noe særlig resilience og pvp gear følte jeg at paladins var klart overlegne priests. Nå som folk har gearet opp skikkelig synes jeg priests har tatt igjen forspranget og vel så det, men priests er uten tvil mer gear avhengig. Spesielt når det gjelder å overleve bursts når dine lagkamerater er satt ut av blind/sap/poly, pally har bobla mens priests er avhengige av resilience, hp og talents. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Min erfaring er at priests scaler bedre i arena enn paladin (tenker da på 2vs2 og 3vs3). I starten av sesong 1 når få hadde noe særlig resilience og pvp gear følte jeg at paladins var klart overlegne priests. Nå som folk har gearet opp skikkelig synes jeg priests har tatt igjen forspranget og vel så det, men priests er uten tvil mer gear avhengig. Spesielt når det gjelder å overleve bursts når dine lagkamerater er satt ut av blind/sap/poly, pally har bobla mens priests er avhengige av resilience, hp og talents. 8921249[/snapback] Og burst er noe du vil møte mot ethvert lag som vet hva de driver med, da det stort sett bare er dårlige lag som driver "random dps". Da er prester helt klart bedre, siden de har renew, shield, flash heals og tilogmed prayer of healing. Desverre fungerer nesten ingen av disse spellene noe særilg bra om noen blir bursta. (Med unntak av flash/greater heal samt prayer of mending) Så klart finnes det psychic scream som en nødfunksjon, men alle prester vet for tiden at det har blitt ganske vanskelig å stole på den, etter alle nerfene/buffene av trinkets osv. Men uansett, temaet er hvorvidt en shadowprest fungerer bedre enn en disc/holy, og i total nytteverde vil jeg påstå at shadow klart utklasser healingrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå