Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det snart et år siden jeg har spilt på presten.

Begynte så smått i Outland i går sammen med en RL venn som spiller warlock.

Hadde shadow build, men følte at jeg gikk alt for fort tom for mana pga rank 10 pvp gear. Hadde bare gått pvp med denne charen før jeg rerollet til mage så gearet passet ikke akkurat til grinding. Fikk meg noen items som hjalp på etterhvert, men likevel var følsen av manatapet til stede.

Etterhvert respecet jeg til en holy build med tanke på healing i grupper som kameraten og jeg blir med på. Spesielt med tanke på instancer.

Følte at vi fikk mere kontroll over ved vansklige situasjoner da, men det er kanskje i det lengre løp nyttigere med en shadow build?

Må nok si at jeg har falt litt ut av priest klassen, ser ut som mye har forandret seg på tiden karakteren har vært innaktiv.

Noen synspunkter? :)

(builden som jeg har nå kan dere se på klikkbar profil)

Lenke til kommentar

Jo, jeg dreper ikke akkurat fort.

Vet at shadow er best for soloing. Men som sakt vil denne karakteren bli spilt mest sammen med en RL venn.

Den er også ment til å steppe inn der det trengs healing. For eks i instance sammenheng.

Hvordan se builden ut da? :)

Lenke til kommentar

Altså, jeg har aldri hatt noe stort problem med å heale 5-manns instance, eller off-heale i raid med den builden jeg har nå. (Skjekk sigg)

Jeg har heller ikke hatt behov for vann siden lvl 59. Drikker vel rundt hver tiende mob, og det er uten downtime ellers :)

Ja, Shadowspecc lønner seg stort i det lange løp. Tar for lang tid a satse på å levle opp i instance ettersom PuG's er utrolig uforutsigbare og i veldig mange tilfeller rett og slett selvmord... :hmm: ....

Ha litt tålmodighet! Gearet kommer etterhvert! Det er vel den minste bekymringen man har hvis man quester i Outlands! :yes:

Lenke til kommentar

Valgte å forstsette med holy.

Folk elsker healingen min, så jeg får masse invites til instancer hele tiden. Det har gjort at gearet fort har blitt oppdattert.

Har også anstendige 529+ healing nå. Gått opp 3 lvls, livet som healer er litt lettere.

Hadde nok gått for shadow specen du postet der om dette var min eneste karakter, siden jeg da hadde prioritert å kjøre quester mer enn instancer.

Takk for tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar

Hva mener dere om min prest? :) .

Holder på med auchenai crypts og old hillsbrad for å skaffe nye sko/skuldre. Men er ikke den blood furnace roben den ultimate til healing hvis man ser bort i fra raid/tailor-stuff? Hvis man putter inn bra nok gems?

Men er det noe belte som er verdt å annskaffe som healing, eller må jeg vente til patch? Har en level 70 warlock med 375 tailor og så skaffer BoE gjennom den.

Lenke til kommentar
Men er det noe belte som er verdt å annskaffe som healing, eller må jeg vente til patch? Har en level 70 warlock med 375 tailor og så skaffer BoE gjennom den.

8557265[/snapback]

tja... du har jo denne på lvl 70, fra heroic slave pens, mangler stamina tho :<

er sikkert mye annet bra og, har ikke så veldig peil på priest-gear at det gjør no :p

Endret av haades
Lenke til kommentar

8557265[/snapback]

tja... du har jo denne på lvl 70, fra heroic slave pens, mangler stamina tho :<

er sikkert mye annet bra og, har ikke så veldig peil på priest-gear at det gjør no :p

8557914[/snapback]

ikke noe som er mulig å få tak i med det første altså? Gidder ikke levle opp tailoring på presten og. Kanskje senere en gang.

Lenke til kommentar
jeg tenker og lvle opp en shadow priest/warlock hva vil dere anbefale?

8558990[/snapback]

Warlock

hvem gjør mest dmg

Warlock

hvem har mest downtime? hvem lvler fortest?

Tjaa.. har det så mye å si egentlig? 60-70 går så fort.. :p

tenker ikke på priest som healer i grupper, men PvP/PvE har spilt prest til lvl 11 og lock til 19 men kan ikke bestemme meg :hm:

Warlock er vel bedre i pvp enn shadowpriest. Det eneste forsvaret en shadowpriest har er et skjold som absorberer 1000 damage og fear som blir brutt etter 2 sekunder uansett..

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
da går jeg sikkert for lock, men affliction er best DPS messig har bare et lite problem og det er det at jeg ikke liker at det står bare 11-11-12-11-10 derfor lurer jeg litt på destro med shadowbolt kunne vært noe eller blir det ikke noe bra før end game?

8559847[/snapback]

affliction er best endgame også, men shadowboltspamming gjør seg også godt når man passerer 1100+dmg og litt crit, men fortsatt er affliction bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...