Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvem sier at en disc/holy prest ikke er bra i 1vs1 pvp?

5104137[/snapback]

Jeg.

Se her, Med pvp gear har jeg ca 4500 hp og rundt 8000 mana. Skal jeg slåss mot f.eks en rogue i guilden. La oss si at han har brutality blade, og 4000 hp. Som holy/disc Har jeg INGEN dps output stor nok til å få roguen til å skifte taktikk eller angrepsmåte. Så hva skjer? Jeg blir stående å Spam heale meg selv og bare la dotten drepe han. Men hva er vel 850 skade over 18 sekunder? Når Roguen holder en stunlock dps på rundt 250 - 400.

Samme skjer mot godt equippa Frost Mages, frostbolt crit for 1800 ect.. GG med 10 sekunder silence på Disc / Holy spells. (dvs. Sheild og Flash heal.) Samt 4 sekunder der alle spellene er silenced..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Priest funker fett nok synes nå jeg.

Men det er sant at om man er holy / disc så har man ingen sjans.

Selv er jeg så godt som full epic, men det hjelper lite med nesten 10k mana når man ikke får tid til å bruke den.

Hadde vært greit nok om vi fikk en slags "holyform" der vi kanskje tålte litt mere, eller en discform der vi kanskje hadde mere manaregen og mere int. Hvertfall ett eller annet.

Spiritbuffen er bare latterlig. Såå lite spirit.

Lenke til kommentar

Jeg er holy/diciplin priest, jeg legger merke til at jeg healer mer enn alle de shadow priestene som er der ute.. jeg er lvl 60 nå, jeg så ingen grunn til å skifte før minst 57.. gikk über shadow før.. Holy må du ha i MC og slikt... det er veldig mye forskjell på healingen til en shadow og en holy/dic priest.. Jeg fokuserer mest på spirit og int.. skal ha mest mulig mana, gir faen i stam, en priest skal ikke bli angripet, så hvorfor mye helse? kan tanken jobben sin, så trenger ikke jeg helse.. human holy/dic priest FTW!

Lenke til kommentar
Jeg er holy/diciplin priest, jeg legger merke til at jeg healer mer enn alle de shadow priestene som er der ute.. jeg er lvl 60 nå, jeg så ingen grunn til å skifte før minst 57.. gikk über shadow før.. Holy må du ha i MC og slikt... det er veldig mye forskjell på healingen til en shadow og en holy/dic priest.. Jeg fokuserer mest på spirit og int.. skal ha mest mulig mana, gir faen i stam, en priest skal ikke bli angripet, så hvorfor mye helse? kan tanken jobben sin, så trenger ikke jeg helse.. human holy/dic priest FTW!

5122751[/snapback]

1. Hvorfor må man ha holy i MC? Om hele raidet følger med og gjøre jobben sin så skal det som smør.

2. Feil svar. Det er faktisk veldig liten forskjell mellom selve healingen til shadow og holy. Det som ER den store forskjellen, er gjerne 10% mer mana og 15% manaregen while casting. Resten kan du få billig av meg. ;)

3. Gi fan i stam ja... imba. Prøv å stå i rain of fire fra Warlocks i BWL og se hvor lenge du kan stå der.. :whistle: Det er ALLTID greit med litt stamina. Jeg har ca 3400 hp og 7200 mana ubuffet med "mongospec". :]

Lenke til kommentar

"en priest skal ikke bli angripet"

hmm, skal si det til neste horde som flyger på meg.

Å i pve så skjer det at man tar dmg, noen drar agro. Jeg har for det meste +hp enchants, morro å se alle mana hore priestene dø så fort noen drar agro fra feks ony og hun snur seg.

Holy er ikke must i MC...jeg er shadow priest, og vært helt til Nefarion i BWL.

Det er utrolig få skill points som er verdt bryet i Holy, Disc er det beste instance treet uansett

Lenke til kommentar
Jeg fokuserer mest på spirit og int.. skal ha mest mulig mana, gir faen i stam, en priest skal ikke bli angripet, så hvorfor mye helse? kan tanken jobben sin, så trenger ikke jeg helse.. human holy/dic priest FTW!

5122751[/snapback]

Hva er det du snakker om? Selsvagt trenger en priest en del stamina, va hjelper det å heale vis du dør så fort noen puster på deg, guildet prøver oss for første gang på Razorgore, og jeg er så takknemlig for at jeg har en del stamina, for du kan få deg et slag nå og da, for det er utrolig mye mobs der, så vis du skal overleve der så bør du ha litt stamina, ikke like viktig som intelect og spirit, men fremdels viktig.

Endret av kjexter
Lenke til kommentar

Hehe. Personlig har jeg gått 100% for +int-gear på priesten min, da jeg syns det er litt viktig å kunne vare kampen ut uten å gå tom for mana.

Problemet oppstår når man spiller med folk som ikke klarer å spille skikkelig. Når tank + 3 andre hamrer på samme mob, går gjerne 3-4 mobs på deg så snart første flash heal er fyrt av. Så roper man "aggro on healer!" og shielder/flash healer seg selv til resten klarer å fjerne dem fra deg. Dette må selvfølgelig gjentas en del ganger med hver %"#¤! pug.

Her er +sta forferdelig kjekt.

Lenke til kommentar

Man kan kanskje begynne å lure på hvorfor Priests gjør MC/BWL/Onyxia i det hele tatt... PvE for å få mer PvE utstyr? Og Priests er de siste som får bruke dkp på +dmg utstyr også.

Er ikke med i en stor guild med min priest (som er 49 nå), så kommer ikke til å specce fra shadow/disc med det første. Vet ikke om jeg gidder å kjøre Scholo/Brs/Strat heller, og roller jeg need på warlock/mage stuff blir det sikkert baluba. Blir nok en del BG på meg istedet... og for ikke å glemme DM sammen med guild mates :)

Har en Warlock som jeg kjører MC med da, og man kan godt si at Felheart er PvE eq også (ikke mye +spell dmg) - men man får ihvertfall hauger av stamina derfra, ikke +int som Mages og Priests :p

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Holy må du ha i MC og slikt... det er veldig mye forskjell på healingen til en shadow og en holy/dic priest..

Men jeg er da en priest som ikke har tatt mc enda.. har ikke eq eller guild til dette enda.. Jeg prøver å fikse bra eq med begge.. Men foretrekker helst endel mana

5137081[/snapback]

:wallbash:

Nei, NEI... NEI!

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Dette er min fremtidige build:

DISCIPLINE 20 POINTS:

Unbreakable Will rank 5/5

Improved Power Word: Shield rank 3/3

Improved Power Word: Fortitude rank 2/2

Mental Agility rank 5/5

Mental Strength rank 5/5

SHADOW 31 POINTS:

Spirit Tap rank 5/5

Blackout rank 0/5

Improved Shadow Word: Pain rank 2/2

Shadow Focus rank 5/5

Improved Psychic Scream rank 2/2

Improved Mind Blast rank 5/5

Mind Flay rank 1/1

Shadow Weaving rank 5/5

Vampiric Embrace rank 1/1

Darkness rank 4/5

Shadowform rank 1/1

Jeg er nå bare lvl 39 og har tatt shadow build hele vegen.. men er det "lurt" og ta

Blackout senere isteden for spirit tap? og kanskje offre en eller to points i "mental strength" for Silence og darkness?

Og etter jeg har tatt talents opp til shadow-form so disc-spekker jeg....

BUILDEN.. MIN BUILD(fremtidige)

bare kom med synspunkter og meninger :thumbup:

Og viktigst: ER DENNE BUILDEN BRUKBAR? hva ville du modifisere? :ermm:

Lenke til kommentar

Nettopp startet og spille på min Alt. karakter. (Night Elf priest) Er kommet til level 10. Hva slags build synes dere jeg burde gå for? Og hvilke professions burde jeg gå for? Er meget fornøyd med class'en så langt i allefall.

Dumt å spille night elf? fordeler/ulemper?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Mens du levler fra 1-55 så BØR du ha shadow.

Annet ville virke dumt.

Shadow gir deg mere enn dobbelt så mye damage vil jeg påstå.

Du får shadowform, mindflay, silence og masse annet snadder.

Mindflay er imba dps og kan spammes helt vilt..

Da jeg var shadow så var det bare mindblast, shadoword:pain, mindflay, mindflay og mindblast. Død mob.

Går kjapt. Sørg for at du enten har spirit-tap eller med deg masse manavann ;>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...