Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

HVor lenge manapoolen din varer kommer helt ann på hva slags build du bruker.

Du kan gjerne vært full holy og ha like store problemer som en som er full shadow.

De fleste av manar talentene ligger i disc treet og skal du ha en shadowbuild, det er mulig å raide med, så må du ha en del poeng i disc.

med en holy build så healer du mer per heal ja, men hvor stor er egentlig forskjellen, og merker du forskjell med tanke på antallet healere i raidet?

Kan du, etter en kamp, si at denne vant vi fordi jeg var holy?

NEI

7499137[/snapback]

Du mister jo helt fokuset her, for det er vel i de sjeldneste tilfeller at ditt eget spec avgjør et raid eller ikke.

Problemet er hvis alle skulle tenkt i de samme baner som deg, alle prester hadde vært shadow og alle druider hadde vært feral.

Da mister man faktisk en veldig stor del av den totale healeffektiviteten, noe som er fatalt i store og vanskelige bosskamper.

Forskjeller er så visst også stor, da manakostnaden går ned og healmengden går opp, noe som gir en betraktelig økning i effektiviteten.

Som en annen påpekte så er ikke forskjellen så veldig merkbar i flashheal-spamming, men om man samtidig snur det... det er ikke flashealspamming som gjelder i lengre kamper, da man snart er tom for mana dersom man hele tiden trykker på toprank Flash Heal.

For øvrig.

Jeg ser at du nevner at flere talents kan brukes av en shadowprest også (du nevner både holy og discipline-talenter).

Hvis du skulle specca til å få disse talentene.... hvor mye shadowpreest ville du sitti igjen med egentlig?

Det du villi sitti igjen med ville vært en ganske "merkelig" build, som hverken er spesielt god på healing eller på skade.

Tør jeg anta at du ikke har vært så veldig mye i BWL eller høyere?

Vi har en shadowprest i guildet vårt, som healer primært når vi raider... han havner hver bidige gang langt under oss andre prester på healmeteret.

Faktisk så langt ned at han ligger i bunn sammen med shamanene.

Samtidig er han også en av prestene som går fortest tom for mana, så fort tom at han omtrent ikke har noe igjen selv før vi er halvveis ute i kampen.

Noe som igjen viser poenget mitt: Vi wiper som oftest ikke fordi han er shadow, men dersom alle healere hadde gått bort fra heal-speccet sitt, så ville vi vært tomme for mana lenge før bossen var nede.

Et spørsmål til deg: Dersom shadowprester healer så bra ifølge deg, hva er grunnen til i det hele tatt å specce om til holy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel jeg liker best holy priest siden de ofta har bedre heal,

liker ikke shadowpriest de har ofte evnen til og begynne og dps og gå oom

7498554[/snapback]

Da har du valgt feil priester å ha med i gruppen.

Når jeg healer så healer jeg, da bruker jeg healing gear og healing spell.

Spiller det så veldig stor rolle om de healer deg for 2.5k eller 3.5k hvis du mangler 2k hp?

Det er ikke om å gjøre å heale mest.

7498574[/snapback]

nei men det har noe og si om jeg blir critt Healet og får 25% armor når jeg har 10% hp og bossen er hard..

7498951[/snapback]

Du vet at en shaodwpriest også kan ha det talentet?

7499149[/snapback]

blir litt feil, ENTEN så speccer man shadow, ELLER så speccer man healbot imo. jeg merker jævelig stor forskjell på healbot build og pvpshadow build :)

dette er de to speccsa jeg bruker;

shadow pvp - http://www.wowhead.com/?talent=rxZZE0rtMtohtio

healbot - http://www.wowhead.com/?talent=dxG00hZfbxcfzqVhc

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mye mana mine lvl 60 shadowpriestkollegaer har, men personlig har jeg 4,7k

7499261[/snapback]

i dps gear ligger jeg fortiden på rundt 5 /5.5k med mana, mens jeg i healing gear ligger på nærmere 6k (7k buffet)

7499316[/snapback]

dmg gear; 5761 mana

healing gear; 6391 mana.

Lenke til kommentar
vel jeg liker best holy priest siden de ofta har bedre heal,

liker ikke shadowpriest de har ofte evnen til og begynne og dps og gå oom

7498554[/snapback]

Da har du valgt feil priester å ha med i gruppen.

Når jeg healer så healer jeg, da bruker jeg healing gear og healing spell.

Spiller det så veldig stor rolle om de healer deg for 2.5k eller 3.5k hvis du mangler 2k hp?

Det er ikke om å gjøre å heale mest.

7498574[/snapback]

nei men det har noe og si om jeg blir critt Healet og får 25% armor når jeg har 10% hp og bossen er hard..

7498951[/snapback]

Du vet at en shaodwpriest også kan ha det talentet?

7499149[/snapback]

blir litt feil, ENTEN så speccer man shadow, ELLER så speccer man healbot imo. jeg merker jævelig stor forskjell på healbot build og pvpshadow build :)

dette er de to speccsa jeg bruker;

shadow pvp - http://www.wowhead.com/?talent=rxZZE0rtMtohtio

healbot - http://www.wowhead.com/?talent=dxG00hZfbxcfzqVhc

7499329[/snapback]

Du merker forskjell på full DPS og full healbot ja,

men skal du ha en build som du kan raide med,det vil si heale, mens du samtidig har fokus på dps og har shadowform så må du velge talent fra enten disc eller holy treet ved siden.

En full shadowspec er ikke en raid spec.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit får og si det slik da

Vis jeg skal først ha en priest med meg foretrekker jeg HOLY / DIC priest over ALT av shadow priest Mongo Fearal lock at me i can dps druide eller duel wield i do not heal shaman

Har vært i så mange pugs med idioter som ikke gidder og Heal fordi de kan gjøre dps og de er konge til det men de dør jo uten heal og da klager de :S mongo sier jeg bare

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Enkelt og greit får og si det slik da

Vis jeg skal først ha en priest med meg foretrekker jeg HOLY / DIC priest over ALT av shadow priest Mongo Fearal lock at me i can dps druide eller duel wield i do not heal shaman

Har vært i så mange pugs med idioter som ikke gidder og Heal fordi de kan gjøre dps og de er konge til det men de dør jo uten heal og da klager de :S mongo sier jeg bare

7499479[/snapback]

Ingenting er mer idiotisk enn priest/druid/shamans som er eneste som kan heale i en instance gruppe og som nekter å heale. Det er jeg helt enig i

Lenke til kommentar

de av Druider / shamaner / prister som ikke vil heale har bare 1ting og si L2p plx and do not raid / go instance becuse we do not like you. go pvp eller solo plz...

tipper alle har sette bilde av en warrior med 2h som tanker en shadowpriest som nekter og Heale og en druide som er i cat form :p hehe ;)

Lenke til kommentar
Siden du ikke nevner paladin tipper jeg du er nettopp det. Noob.

7499819[/snapback]

nei jeg er ikke det men jeg spiller horde

så har ikke spillt med palas så mye men har hørt min del dritt om de også som noen palladiner som "sparer" mana får og kunne gjøre dps

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
de av Druider / shamaner / prister som ikke vil heale har bare 1ting og si L2p plx and do not raid / go instance becuse we do not like you. go pvp eller solo plz...

tipper alle har sette bilde av en warrior med 2h som tanker en shadowpriest som nekter og Heale og en druide som er i cat form :p hehe ;)

7499712[/snapback]

du er vel ultimate PvE-spec regner jeg med? ikke noe mongospecs her i gården?

edit: ser du er rogue og ser ut som du er dypt subtelity-spec. Virkelig 100 % pve raid specc... (JA ORD DELING SUGER!!)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg bruker nesten aldri VT i PvP x)

Kommer ann på hva jeg gjør om motstander er manaspender eller ikke..

Mana:

PW:S, SW:P, Silence, Mind Blast, Mind Flay, Fear, Mind Blast, Mind Flay.

None-mana:

PW:S, SW:P, Fear, Mind Blast, Mind Flay, Mind Blast, Mind Flay.. Slik holder jeg på til en av oss er død.

Funker av og til. Jeg suger i PvP.

Lenke til kommentar

solo farming: VT, VE, SW:pain, Mindblast, også MF til den er død.

Jeg regener så pass med hp at shield ikke er nødvendig. Og ja, jeg vet at wand farming er mer mana effektivt. Det er my artigere å drepe for og heller drikke litt vann etterpå synes i alle fall jeg.

PvP: varier fra klasse til klasse og om det er 1v1 eller gruppe pvp.

Lenke til kommentar
Dette gjør jeg. Alltid.

Shield - VT - SWP - MB - MF - Wand

Slenger på en ekstra MB eller en MF hvis jeg er nødt!

Er det noen andre metoder som anbefales?

7503231[/snapback]

Skal du ta mobs har jeg en god metode som så langt slår det meste annet som står her i tråden.

Jeg skal utdype akkurat hvorfor det bør gjøres i denne rekkefølgen:

1. Start med å kaste et shield på deg selv.

Shieldet trenger ikke å være sterkt i det hele tatt, bruk gjerne et shield som er 3-4 ranker lavere enn top-rank shieldet du har.

2. Start med å kaste Mindblast fra maksimal avstand (36 yards med talents).

3. Når du ser at Mindblast er 95% ferdig på spellmeteren din (cast time) så trykker du på Shadow Word: Pain.

Om du gjør det riktig har du kasta Mindblast og Pain samtidig., og således spart deg for en god del tid.

4. Spellene du har kasta nå gir deg en global cooldown på spells.

Med en gang cooldownen er ferdig er moben på 25 yards (forutsatt at du starta med mindblast på 36 yard avstand), noe som er nok til å hive din første Mind Flay (24 yards med talents).

5. Fortsett med 1-2-3 Mind Flays til, avhenging av hvor mye moben tåler.

Grunnen til at du skulle kaste et lav level shield er nettopp denne, det skal ikke beskytte deg fra å ta særlig skade, men du MÅ ha et shield oppe for at Mind Flay ikke bryter når du blir slått på.

Et lavt level Shield tåler noen slag, men et høyt level shield blir rett og slett bare "overkill", fordi du risikerer at moben er død før den i det hele tatt har klart å bryte Shieldet.

6. (Valgfritt) Når moben nærmer seg 10% liv begynner du med wand. Dette er for at Spirit Tap ikke skal havne under 5 sekunder penaltyen du får dersom du dreper moben med en spell.

Shadow Word: Pain er sannsynligvis fortsatt oppe når du wander, så det skal ikke være noe problem.

Grunnen til at dette fungerer så bra er at det er "tima og tilrettelagt" til en optimal kamp, og er svært manaeffektiv samtidig som den gir en solid killspeed.

Det kan være litt problematisk å venne seg til å simultan-kaste Mindblast og Pain samtidig, og deretter brenne av Flay akkurat når han havner i range, men om man får det til er det en ekstremt god måte å denge mobs på.

Lenke til kommentar

7499712[/snapback]

du er vel ultimate PvE-spec regner jeg med? ikke noe mongospecs her i gården?

edit: ser du er rogue og ser ut som du er dypt subtelity-spec. Virkelig 100 % pve raid specc... (JA ORD DELING SUGER!!)

7501216[/snapback]

vel hvorfor skal jeg spec pve når jeg pve 0? alt jeg gjør med den er pvp ^^ fordi spiller på min warrior får tiden.. eller's har jeg pve spec helle tiden ....

Lenke til kommentar

i en kamp med mobs +- 3-4 lvl går jeg fram slik:

Shield, MB, SWP (samme teknikk som Kombat-Kaare beskrev for 2 poster siden), VT, kansje en MF hvis han er høy lvl. å wand til han er borte.

hvis du har spirit tap oppgradert så vil du ha ca 96% mana rett etter kampen dette er uten crits så du kan grinde i all evighet uten og drikke en eneste potion/mana drink (dette forutsetter at du ikke agro'er mer enn 1 mob om gangen.

Hvis du har oppgradert Blackout så stunner du i 25% av kampene dine og det hjelper også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...