dull Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Hei Har begynt å gjøre MC med guilden min nå, og jeg har spørsmål om fire-ress utstyr. Hvor mye fire-ress er nødvendig for meg som prest? (Er ikke maintank healer) Er det nødvendig å bruke fire-ress utstyret i hele MC, eller på eventuelt enkelte bosser. Synes jeg går glipp av mye fine stats når jeg burker det jeg har av fire-ress utstyr. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 I MC kan du klare deg greit med minimalt FR og greater fire protection pots på Ragnaros. Som warlock bruker jeg FR-gear (rundt 200 med motw) på delen mellom Garr-Sulfuron, men der står jeg midt i alt og banisher. Greit å ha rundt 100 ugimpet og ubuffet FR, men du plukker også opp en del FR på tier 1-bitene i MC. Prophecy-hatt og Flarecore leggings med +20FR-enchant, Onyxia-neck og DM-trinketen, så skulle du være godt på vei. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 I solo combat savner man jo shadow tidene som prest, men selv elitene som er 60+ i slilithus går ned uten at dem er inærheten av presten . Men man tømmer seg fort på mana etter 1-2 mobs da. Får ta 55 healing , heller lage en ny prest til shadow. Litt kjedelig, men shadow er så sykt kult. Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 jepp, da har du rå til en HEL mindblast ekstra ^_- 6752308[/snapback] Mer intellect gir crit også, og hva er alternativet med 55 healing? Wande moben ihjel? 80 - 100 fire resistance holder i Molten Core, er stort sett Ragnaros du trenger det. Det går greit å skaffe en 80 fire res med blått gear, sjekk thottbot. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 trenger ikke fr i mc istedenfor å tenke på fr så kjøp heller en major manapot ekstra, så har du masse mana til å kaste en liten renew på deg selv en gang i blandt. Du kan vel også ta 30 spelldmg da? afaik så gir denne etter patch også 30healing(skulle i vertfall skje) er ikke sikker, så sjekk det ut. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Prester trenger lite resistance uansett hvor heldigvis Der downet vi Twin Emps. Utrolig morsom fight. Lenge og rimelig enkel kamp hvis alle gjør det de skal. Sto og kastet rank 1 heal. Mana sparing ftw. Vertfall, utrolig morsomt. Spiller på Grim Balol hvis noen lurer. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Lurer litt på om jeg skal starte en ny caster. har lvlet en mage til 30 men fant var kjipt å være waterboy. Har også en lock i rundt 30 så kanskje jeg skal fortsette med den. Men så lurer jeg på hvordan priest er? Så en video av en shadow-priest, å det så gøy ut. Endret 29. august 2006 av brannmannsam Lenke til kommentar
Gakks Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Ingen som kan fortelle meg hvordan det er å spille priest altså? 6763470[/snapback] Jo. Kjedelig frem til level 30, da blir det helt ok. På level 40 får man shadow form og da blir priest den beste klassen i spillet mener jeg. Det var kort forklart, så vil du har mer info kan det jo lønne seg å lese igjennom hele denne tråden, høre med prester i guildet ditt eller starte en og se hvordan det er. Eventuellt komme med litt mer spesifikke spørsmål her. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Enkel og grei klasse å levle opp, få deg en god wand, wand-spec og spirit tap, så er du i boks. Shield+dot+wand til mob er død. Shadowpriest er også utrolig kraftig i PvP, en av grunnene til at jeg plukket min priest opp fra glemselen og kjøpte litt mer gear til den. Dotten er den beste i spillet, shield@lvl60 gir rundt 1k+ hp hvert 15. sekund, du kan dispelle debuffs fra deg selv (frost nova, corruption, etc.) og buffs fra andre (fortitude, mark of the wild, shield, ice barrier, etc.), og mind flay er helt kanon.. slower folk 50% og gjør ca. 8-900dmg på 3 sekunder, samtidig som den healer for 30% av skaden via vampiric embrace. Men, om du har tenkt å gjøre noen instancer, må du regne med å være healer, og du finner fort ut hvor elendige de fleste spillerne er. Tank som skal tanke med 2h og driter i at mobs slår på deg, dps som fokuserer på én mob, folk som driter i at healere trenger mana, etc.. Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Takker for svar. Valget mitt står på priest eller warlock. Siden jeg har en lock i lvl 30 så firster det mest å fortsette på den. Er altså i forhold til warlock jeg lurer på hvordan priest er. PvP og PvE Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Tja.. i PvP syns jeg egentlig priesten er gøyere, selv om jeg har bedre gear på warlocken. Dispel, silence, scream og sånne ting gjør at iallefall jeg overlever mye lengre. Mind control og kaste allies utenfor høye kanter er også hysterisk artig. Men, minuset med priest er at du mer eller mindre blir tvunget inn i healing-rollen om du kommer inn i et guild som gjør endgame-greier. Du kan like shadowform så mye du vil, men ikke-klasse-spesifikt gear går stort sett til primære damagedealere (warlock + mage). Selvfølgelig kan du også gjøre som jeg har gjort, kjøpt opp lava/fiery core og lage Flarecore leggings, kjøpe Eye of Divinity av et guild og lage Anathema, kjøpe Orb of the darkmoon og såntno. Så, om du vil unngå healing, fortsett på warlocken. Du slipper dog ikke helt unna plikter som vendor, folk vil ha healthstones og summons. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Det med at tanks som bruker 2hander og ikke holder agro osv i pug instancer hører så og si fortiden til. Når jeg levler mine alter nå har de fleste andre jeg tar pug grupper med en lvl 60 fra før av og vet hvordan ting fungerer. Velg priest dersom du vil være en support class. Jeg synes Priest er den beste support classen i pvp, dersom du har improved inner fire har du nesten like mye damage mitigation som en paladin uten skjold, nå i naxxramas får du også en cloth robe med nesten mer armor en Dragonstalker chestplate. I tilleg har priests mindflay, silence og dispell som er 3 utrolig bra support spells. Jeg pvper for tiden sammen med en utrolig bra gearet warrior i guilden og når jeg får meg The spire of twilight tenkte jeg at jeg skulle lage en litt annerledes pvp film, fra en support class point of view. Hva synes dere om det? Endret 29. august 2006 av alex503 Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Priest er VELDIG artigt og spille imo. Er healer jeg, men lengter etter shadow specc Få deg noe +healing og mana gear så begynner det og bli artigt. Selv har jeg nermere 8k mana ubuffet og 680+healing. Lenke til kommentar
StarGazer Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Hvordan vil denne fungere som bg pvp healer ? http://www.wowhead.com/?talent=dxMGshboZfithc0oL Er imp mana burn verdt poengene? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 hvor ofte kommer du til å bruke det? 1on1 bruker jeg det, men som "pvphealer" så går du ikke så mye 1on1 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er kjipern å være i raid/gruppe med warlock. Alle er healet så lifetapper WL ene , og vi prester må bruke vår mana for å heale dem igjen. Rent fysisk tar de fra oss så vi må drikke. Har sluttet å heale dem x 2 når dem lifetapper, bruk bandage! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er kjipern å være i raid/gruppe med warlock. Alle er healet så lifetapper WL ene , og vi prester må bruke vår mana for å heale dem igjen. Rent fysisk tar de fra oss så vi må drikke. Har sluttet å heale dem x 2 når dem lifetapper, bruk bandage! 6767928[/snapback] Bare fyr opp Renew så blir vi glade (er warlock btw) Lenke til kommentar
War Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 hørtes kanskje grusomt egoistisk ut, er ikke det, healer dem selvfølgelig opp. Men det er jo en egenskap en WL har, selv om jeg mener den er til combat for å få mere mana og ikke til å fylle opp etter. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 Det er kjipern å være i raid/gruppe med warlock. Alle er healet så lifetapper WL ene , og vi prester må bruke vår mana for å heale dem igjen. Rent fysisk tar de fra oss så vi må drikke. Har sluttet å heale dem x 2 når dem lifetapper, bruk bandage! 6767928[/snapback] Bytt ut +int/sta-gearet ditt med +healing, og bruk en lav rank av renew (rank 6, f.eks, 400+bonus + 15% for 205 mana). Vips, så har de 205 manaene dine blitt til, tja, 1000hp. Dette blir så lifetappet om til 1200 mana. Jeg antar dere har flere healere enn warlocker, så om folk hiver på en HoT hver, så har alle 100% hp og mana på 0,svisj. Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 29. august 2006 Del Skrevet 29. august 2006 (endret) Men, om du har tenkt å gjøre noen instancer, må du regne med å være healer, og du finner fort ut hvor elendige de fleste spillerne er. Tank som skal tanke med 2h og driter i at mobs slår på deg, dps som fokuserer på én mob, folk som driter i at healere trenger mana, etc.. 6763550[/snapback] Nå er ikke jeg mye end game-erfaren eller slikt, men hva er galt med det? 1. Enklere for warrior. Trenger bare sundre litt på de andre, for så å bekymre seg kun for den ene moben. 2. Enklere for priest. Siden alle sammen er på en mob, og warrioren holder aggro slik nevnt i 1, har priesten bare en player å bekymre seg for. Endret 29. august 2006 av Arinomi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå