Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shielden er nokså bad, sjekket disc-priest i våres raid her en dag, så absorber den sånn cirka, 10-13k og det er jo... ingenting forhold til mobs/boss slår nu for tiden.

PVE wise er disc meget dårlig i mine øyner, penance trenger buff, ser knapt at folk blir healed av den.

PVP vil jeg ikke si noe om, men på neste side står det mye som stemmer, men PVP er heldigvis ikke noe jeg gjør nu for tiden, hvis det skjer så er det shadow, FTW.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Prayer of Healing er helt OK, når man kombinerer med glyph og mastery.

Your Prayer of Healing spell also heals an additional 20% of its initial heal over 6 sec.

Følgt av circle of healing etc..

Your direct healing spells heal for an additional 10% over 6 sec. Each point of Mastery provides an additional 1.25% healing over 6 sec.

Tror det blir enn del med litt mastery.

Jeg så på forrige tråd at lightwell var joke for deg? du vil nok mene noe annet når du får prøvd og forstår hvor viktig det er å spare mana.

Lenke til kommentar

Bruker ikke flashheals som Holy. Men som skrevet, Glypha PoH og litt mastery, sammen med AoE chackra så er dette mer enn bra nok. Det å samstemme heals / pauser med en tank sine cooldowns osv er alfa omega for å beherske manabruken.

Faan ta at en kompis overtalte meg til å teste Cataclysm! Det er jo DRITFETT som healer, og WoW generelt nå!

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med mana i både disc og holy specc atm.

Har 320 average ilvl. 70k mana som disc i 5 manns.

Har gjort mer eller mindre alle 5 manns instansene på normal fram til lvl 85, har blitt noen wipes, men har klart alle til slutt.

Problemet slik jeg ser det er størrelsene på healsa. De står ikke i stil til HP poolen lengere.

Eksempel som disc:

Tanken har 130k HP, gruppa har rundt 80k.

Shield absorberer rundt 10-15k HP nå. Penance healer for 5-6k per tick. Greater Heal for ca 30k.

Jeg opplever hvertfall stadig at tanken halverer HP poolen etter et trash pull.

Du skal mao heale 60k på tanken, pluss gruppa som garantert også har tatt skade.

Du blåser fort 30-40% mana bare på dette.

Jeg liker absolutt hva Blizzard har gjort med healing i Cata. Det er utfordrene, og man må bruke alle spellsa i forskjellige situasjoner.

Men jeg mener de kunne buffa shield, penance og heal.

Heal er idag en vits. Tar en evighet å kaste, og healer for 8k normal, 11k crit. Lol....

Lenke til kommentar

Det som er greia, er at ale dps-klassene har glemt at de IKKE skal ta skade, de må flytte seg for AOE, vente på at tank har SKIKKELIG aggro og ikke bare begynne å burne med en gang, og de som har CC må bruke dette.

Det er ikke som wrath/tbc der vi kunne pulle 3 trash-packs og bare aoe hele driten fordi mana var aldri et issue, nå er det tilbake til Vanilla der vi faktisk må sheepe og vente på at tank har aggro.

Selvfølgelig kan dette gjøres i normals, de er ikke noe stress lengre, men på heroics MÅ dette gjøres, ihvertfall før folk er decked out i full epics.

Lenke til kommentar

Er godt å få ned en boss, _akkurat_ i det du går fullstendig oom etter å ha brukt både shadowfiend, innervates, pots og whatnot. =)

Speler sjøl restodruid, og det må matast på med nourish (dokas "heal") for at du skal komme i mål. Spamheal heal, og fyll innimellom med Greater heal (Healing touch for meg), så kommer eg stort sett i mål.

Ikkje så ulikt både vanilla og tbc, der en brukte rank 2-3 i stedet for høgaste rank, men samtidig spamma den heile tida.

No tar stort sett alle dps unødvendig mykje dmg også, pga at tactics ikkje er i fingrane enda.

Lenke til kommentar

Man kan vel nesten ikke bruke AoE spells lenger? De suger jo manaen ut av deg raskt som fy.

Flash heal koster 5750 mana, Prayer of Healing 5353 mana.

Nå bør man vel heller ikke bruke Flash Heal.

Surge of light procs? =)

Surge of Light reduserer jo manacost på den til 0%. Da er det jo uansett helt fullstendig hundre prosent irrelevant hvor mye mana den koster, som fortsatt gjør sammenligningen mellom Flash og Prayer helt tullete.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...