Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

Spirit tilsvarer 0,5 spell power, ikke 0,3.

Sa ikke meg noe det der, tbh. :ohmy:

Hva mente du? :blush:

1 spirit tilsvarer 0,5 spell power. 1000 spirit gir deg 500 spell power.

edit: når Glyph of Shadow er oppe.

1000 x 30 / 100 = SP

Hvordan kan du få dette til å bli 500 SP?

Glyph of Shadow
Major Glyph
Classes: Priest
Requires Level 20
Item Level 25
Use: While in Shadowform, your non-periodic spell critical strikes increase your spell power by 30% of your Spirit for 10 sec.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå snakket vi om glyphen, eller jeg gjorde det i starten.

Den 20% merker du ikke, den er alltid aktiv, mens glyphen må procce, eller den har jo så si 99% uptime når du først er i gang.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Jeg fallt av utregningene deres, men jeg fikk Femur stav nå 358 hit så da treffer jeg iallefall en stund.

Når jeg sier at jeg mister 500sp så er det bare et tall.

Når jeg bruker addonen min som regner ut så står det kanskje -7sp på shadowgear og +55 sp på holygear. Looter jeg full shadowgear da så set jeg for meg at jeg går 500sp i minus uten å ha regnet noe mer på det.

Lenke til kommentar

Hyggelig kommentar, jeg har spillt sp i ca 2 dager played.

Du har kanskje bare spilt spriest i en uke, men du har spilt wow siden vanilla? Du har også raida litt av hvert fra hva jeg har sett deg poste rundt omkring. Visse ting burde du virkelig forstå etter så lang tid.

Det er ikke bare jeg som har dilemma mellom holygear eller ikke, det ser jeg på alle sp.

Nei. Ikke 'alle' har "dilemma mellom holygear eller ikke". De fleste vet hva som er bra for klassen sin og hvilke stats de burde prioritere. Gear er ikke komplisert for spriests. Det hadde tatt deg 5-10 min å få ett kjapt overblikk over dette emnet og 15-20 min til for litt mer detaljer om du hadde giddet. Men istedet så løper du rundt å syter over dumme ting og forvirrer folk som ikke vet så mye om shadowpriests med tullballet ditt.

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

4 siffret dager played ja, men ikke på en klasse.

Men istedet så løper du rundt å syter over dumme ting og forvirrer folk som ikke vet så mye om shadowpriests med tullballet ditt.

Det må gå an å diskutere dette i prestetråden, når dette gearet som du mener er feil kommer best ut på flere dps-sider og dps-software.

Flere skyggeprester bruker gear med spirit på selv om det finnes tilsvarende craft uten som "er for sp"

[sandals of Consecration] har spirit og er listet som 303.22 dps

[Deathfrost Boots] kan også lages og har ikke spirit, er ment til sp og er listet som 284.52 dps.

2 beste Head-item har shadowpriest.com listet opp Corp'rethar Ceremonial Crown(277) som har 114 spirit hvor de fleste hadde ropt hellig prest.

Jeg har lest på mange sp-sider og det er nettopp derfor jeg var forvirret da alle sier forskjellig.

Endret av War
Lenke til kommentar

4 siffret dager played ja, men ikke på en klasse.

Men istedet så løper du rundt å syter over dumme ting og forvirrer folk som ikke vet så mye om shadowpriests med tullballet ditt.

Det må gå an å diskutere dette i prestetråden, når dette gearet som du mener er feil kommer best ut på flere dps-sider og dps-software.

Flere skyggeprester bruker gear med spirit på selv om det finnes tilsvarende craft uten som "er for sp"

[sandals of Consecration] har spirit og er listet som 303.22 dps

[Deathfrost Boots] kan også lages og har ikke spirit, er ment til sp og er listet som 284.52 dps.

2 beste Head-item har shadowpriest.com listet opp Corp'rethar Ceremonial Crown(277) som har 114 spirit hvor de fleste hadde ropt hellig prest.

Jeg har lest på mange sp-sider og det er nettopp derfor jeg var forvirret da alle sier forskjellig.

www.shadowpriest.com

Så dine boots...

#04 Sandals of Consecration + 2xReckless Ametrine

288.68 = 122+64*0.76+92*0.22+80*0.59+21.8+21.8+7(bonus)

vs

#10 Deathfrost Boots

251.7 (372.02) = 122+81*0.76+92*0.22+23+17.9+7(bonus)+(64*1.88)

YES ZOMFG, de er visst bedre men w00t, hva kunne 372.02 bety? (den røde teksten) :whistle:

btw, ikke bruk maxdps.com :thumbdown:

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Hvordan kan du ha spilt så lenge ("4 siffret dager played"), raidet og fortsatt ha et så underutviklet syn på gear mechanics. Du sammenligner ett hit item med ett ikke-hit item, ser at det uten hit gir mer "dps" NÅR DU SER BORT IFRA HVA HIT KUNNE GJORT FOR DEG og baserer tankene dine rundt dette. Du sitter sikkert også med hit gems i gearet ditt selv om du er 70 rating over.

Såklart kan et item med spirit fra en høyere tier være bedre enn et item uten spirit fra en lavere tier. Men det betyr ikke at spirit er bedre enn andre stats. Det betyr bare at mye mer av dårlige stats er bedre enn mye mindre av gode stats. Bare se på top 3 heads for shadow. Se hvor nærme haste/crit head fra en hel tier lavere (264) er en spirit/crit 277 head. Bare 10 "dps" forskjell, mens forskjellen mellom haste/crit og spirit/crit på samme nivå (277) er hele ~40 "dps".

Jeg kommer ikke over måten du tenker på hit. Det er helt utrolig hvordan du ikke klarer å se ett bittelite museskritt framover. Du tenker bare "jeg har hitcap, så hit fra dette itemet er ubrukelig for meg, derfor er spirit itemet bedre." når du burde tenke slik "jeg har hitcap, men hvis jeg får meg dette hit itemet kan jeg bytte ut hit gems i gearet mitt med spellpower gems. Dermed får jeg både hit fra gear og spellpower fra gems istedetfor hit fra gems og spirit fra gear. Jeg vet jo at spellpower er bedre enn spirit, så dette høres ekstremt bra ut."

Kan ta ett kjapt eksempel fra ditt gear. Du har 10 hit gems.. Det er 200 hit. Hvis du hadde lagd deg hit boots istedetfor spirit boots og hit belte istedetfor spirit belte har du fått 128 hit istedetfor 128 spirit. Du har da kunnet byttet ut hele 6 hit gems med spellpower gems. Du har da:

Valg nr1. (hit gear) 208 hit + 138 spellpower

Valg nr2. (spirit gear) 200 hit + 128 spirit

Og jeg håper VIRKELIG du klarer å se hvilket valg du _burde_ ha tatt.

Dette er simple ting jeg ikke skjønner hvordan har gått deg hus forbi i løpet av disse årene du har spilt wow. Og det at du nekter å skjønne det selv etter folk prøver å forklare det til deg gjør meg så oppgitt at jeg kan bli litt negativ med postene mine. Det at du viser til sider når du ikke skjønner visse simple konsepter (som de forklarer på disse sidene) og tror du beviser ditt poeng gjør det bare enda værre. Men til syvende å sist, så prøver jeg bare å hjelpe, selv om det ikke virker slik akkurat nå -_-

Endret av TaigaH
Lenke til kommentar

Regner med at det er dps om man ikke er hitcapped?

Jeg har 358 nå + talenter uten hittrinket.

10x 20 hit gems = 200 hit

358 - 200 = 158 hit hvis du regemmer alt til 23SP eller annet GEM, avhengig av gem slot bonus/farge.

Hvis du da henter hit trinket med triumph emblems da vil du ligge på 286 hit rating som er akkurat i passende sone som alliance (selvom cap er 263 ~ dranei)

I tillegg når du bytter alle dine 10x 20hit gems med 10x 23sp så vil du ligge med 230SP mer (minus) green trinket 56sp = 174SP boost.

Hit trinket har haste "use" som er rimelig grei også, synes du burde gå denne veien hvis du ikke har egne ideer.

Lenke til kommentar

man skal da uldrig under noen omstendigheter gemme eller enchante hit , største dps tapet så lenge det er så lett og bli hit capped

Joda, gemme hit går fint det. Kommer ann på hvilket gear du har tilgang til osv. Bruker selv 3x sp/hit gems til jeg får meg 277 Brittle og 277 t10 gloves. Bedre det enn å f.eks bruke Gunship neck og havne 30 over cap.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke vits i å henge seg så mye opp i gems ol når jeg har vært 80 i 14? timer.

Jeg bytter ut gear hver time og jojoer fra 250-400 hit hver time.

Spiritboots og ikke hitboots er valgt med tanke på et annet gear som skal på de andre slottene så når den er itemlvl 251+ over alt så har den rett sko.

Nødgemming av hit var pga halve gearet var grønnt 1 time etter 80 , men at jeg iallefall kunne treffe bossen med 6 greens.

Siden det er en alt som ikke har raidet enda så tenkte jeg at jeg kunne spare litt jobb med å ikke bygge den opp med 600 EoT så den blir perfekt hitcappet og gemmet for hver eneste del jeg looter hele vegen, men heller ha den litt halvshabby utrustet mens jeg skaffer EoF på si for å smelle til med 5500GS og kjøre den rett derifra når den skal i icc.

Hadde det ikke vært for shadowglyph og spiritarmor hadde ca25 spellpower mer som må vies opp med evt andre stats fra annet gear så hadde jeg da visst hvordan man skal geare opp en prest.

Om 2 items er helt like, men den ene har 80 spirit og den andre har 60 hit, så ville jeg valgt spiritdelen om jeg allerede var hitcapped.

Nå valgte jeg spiritdelen uten å være hitcapped siden jeg vet at jeg vil bli det snart med resten av gearet som er på veg og da vil den spiritdelen være god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...