Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Disc eller Holy for Heroic's (finn ut hva du liker) - begge fungerer utmerket. Med disc kan du si større grad specce intellect en +mp5 og spirit så passer kanskje litt bedre med en dps specc?

 

I Raid har jeg fått erfare at å være Main Tank healer som holy er vanskelig, Disc (og ikke minst Paladins) gjør en mye bedre jobb her. Holy er derimot meget bra som Raid healer pga veldig gode AoE-heals.

 

Disc har jeg ikke spilt selv ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det vet jeg, men vil det være best å ha healing gear og sette på noen hit items når jeg skal dpse? Eller ha dps gear og heale med det? (med hit og mindre mana regen) ??

 

Burde da være mulig å få tak på noe drops eller quest rewards med hit på i steden for å gå inn for å gimpe healing gearet sitt.

Lenke til kommentar

JohnRichard har et poeng, er nok en fordel hvis jeg kan satse mer på int og spirit i disc, syns også disc virker mye kulere, da jeg har både pala og shaman healer fra før, så er liksom disc noe helt annet mens holy blir litt det samme.

 

Så hvis det funker like bra med disc blir det nok det =) Takk takk

Lenke til kommentar
JohnRichard har et poeng, er nok en fordel hvis jeg kan satse mer på int og spirit i disc, syns også disc virker mye kulere, da jeg har både pala og shaman healer fra før, så er liksom disc noe helt annet mens holy blir litt det samme.

 

Så hvis det funker like bra med disc blir det nok det =) Takk takk

 

Som disc går du for int, spellpower og crit.

Lenke til kommentar
JohnRichard har et poeng, er nok en fordel hvis jeg kan satse mer på int og spirit i disc, syns også disc virker mye kulere, da jeg har både pala og shaman healer fra før, så er liksom disc noe helt annet mens holy blir litt det samme.

 

Så hvis det funker like bra med disc blir det nok det =) Takk takk

 

Vel, disc priest blir veldig likt holy pala, mens holy priest blir det "motsatte" av pala.

Men, enig at disc er litt "kulere", men blir du satt til å raidheale som disc så er det bare å brette om ermene! ;)

Ikke at det er en umulig oppgave, det er fullt mulig, men langt i fra så "behagelig" som holy.

Lenke til kommentar
spirit er ikke så veldig bra for holy heller , men det er veldig avhengig hvor bra gearet er , på nax nivå er det og mp5 bra , etter det burker man stort sett samme gear pro som shadow , men fortsatt holde seg rundt 1200-1300 spirit raidbuffed

 

Kunne du forklare hvordan mp5 vil bli bedre enn spirit med high-end gear?

Lenke til kommentar
spirit er ikke så veldig bra for holy heller , men det er veldig avhengig hvor bra gearet er , på nax nivå er det og mp5 bra , etter det burker man stort sett samme gear pro som shadow , men fortsatt holde seg rundt 1200-1300 spirit raidbuffed

 

Kunne du forklare hvordan mp5 vil bli bedre enn spirit med high-end gear?

skal i vertfall ikke ha mp5 , du slutter og stacke spirit etterhvert , du bare ikke trenger mere regen

 

EDIT : legger med verien på de forskellige statsen for de som ikke har sett de , er for gear etter nax nivå da talenter og gear prioriteringer forandrer seg endel der , jeg regner med det kommer nye tall for IC

 

Stat weights

 

Here they are broken down into their components.

MP5

 

* Discipline = 1.00

* Holy = 1.00

 

Spirit

 

* Discipline = 0.4138

o MP5 value from mana regen = 0.4138

* Holy = 1.0278

o MP5 value from mana regen = 0.3675

o MP5 value from Holy Concentration = 0.0827

o MP5 value from Spiritual Guidance = 0.5775

 

Intellect

 

* Discipline = 1.1483

o MP5 value from mana regen = 0.1494

o MP5 value from maximum mana = 0.1976

o MP5 value from Replenishment = 0.1518

o MP5 value from Shadowfiend = 0.0790

o MP5 value from Rapture = 0.1581

o MP5 value from critical healing = 0.2016

o MP5 value from Divine Aegis = 0.1815

o MP5 value from Inspiration = 0.0291

* Holy = 0.8403

o MP5 value from mana regen = 0.1606

o MP5 value from Holy Concentration = 0.0361

o MP5 value from maximum mana = 0.1718

o MP5 value from Replenishment = 0.132

o MP5 value from Shadowfiend = 0.0687

o MP5 value from critical healing = 0.1855

o MP5 value from Surge of Light = 0.0614

o MP5 value from Inspiration = 0.0240

 

Spell Power

 

* Discipline = 2.0

* Holy = 2.0

 

Critical Rating

 

* Discipline = 1.1851

o MP5 value from critical healing = 0.5798

o MP5 value from Divine Aegis = 0.5218

o MP5 value from Inspiration = 0.0836

* Holy = 0.8959

o MP5 value from critical healing = 0.6135

o MP5 value from Surge of Light = 0.2029

o MP5 value from Inspiration = 0.0794

 

Stamina

 

* Discipline = 0.2

* Holy = 0.2

 

Haste Rating

 

* Discipline = 1.0713

o MP5 value from hasted healing = 1.0713

* Holy = 1.1337

o MP5 value from hasted healing = 1.1337

Endret av Mato
Lenke til kommentar
Men anyhow, hvis jeg skaffer meg tier 9 healing settet og noe offdeler med masse spellpower,spellpower int og crit, gemmer for spellpower Og jeg har både healing trinkets og dps trinkets kan jeg fint både dpse og heale(disc) i nax og heroics og sånn hvertfall =)

 

Mulig det. Har aldri sett en disc priest dps i hverken heroics eller raid på min server hvertfall.

Disc dps er etter min mening meningsløst. Hvorfor skal du dpse som disc? Kan du ikke bare gå shadow som offspec?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...