Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å levle opp en Belf priest nå, men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal specce den for levling. Noen mener at shadow er best mens andre mener at Holy/disc er bedre. Noen av dere som har noen innspill? :)

Hvor finner man mennesker som tror disc eller holy er bedre til leveling enn shadow? Levle som shadow du, det fungerer mildt sagt fett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Hvor finner man mennesker som tror disc eller holy er bedre til leveling enn shadow? Levle som shadow du, det fungerer mildt sagt fett.

På både det amerikanske og europeiske forumet til World of Warcraft. Levelingguiden på det amerikanske forumet f.eks. kjører så og si bare holy :)

Lenke til kommentar

Første side EU priest forum, 3 tråder om leveling:

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...46774&sid=1

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...57121&sid=1

http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...46608&sid=1

Lat som jeg er så siterer jeg fra siste tråden jeg linket.

This question has been asked a million times and the answers will always be the same.

* Play what you enjoy the most *

* Whats "better" depends on you and your playstyle *

You are lvl 61 and I have no doubt that you can try out which spec suits you the most.

However, to "dumb-it-up" -

Disc - With more mana, more mana reg etc you might spend less time drinking, however as the dmg you do is lesser than shadow you might also spend alot more mana so that probably evens out.

Holy - Yeh, this works ofc and some claim to never had any problems lvling as Holy. You will probably from talents have more spellpower than Disc, hence do more damage but you will lack the mana reg boost so you will probably drink abit more.

Shadow - The spec with most dmg, not bad mana reg with spirit tap (later on dispertion aswell) but with the annoying fact of going in and out of shadowform for healing yourself which costs a lil bit of mana.

For healing Instances - Any spec up to Northrend, maybe a lil bit into Northrend aswell.

Jeg sjekket såklart også sticky posten på priest forumet. En leveling guide der. Den er for shadow.

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=8601940277

Lenke til kommentar

Var å heala i 25mans her i går på presten min som disc spec.

Hadde då både et tre, en holypriest og en holypala over meg på healing done. (Egentlig med ganske masse også egentlig). Men det var liksom ingenting meir å heale =) Folk blir toppa opp med helse før eg får sjans til å få av en heal omtrentlig. Greit nok enkelte fights der du merker at du faktisk hjelper til med healinga di, men du hendelse så "til overs" eg følte meg. Er virkelig healing done en rett stat å sjå på? Følte eg gjorde jobben min eg. Holdt tanken min i live på 4 horseman (var solohealer på eine tanken så det må jo ha vore min fortjeneste), OT healing på gluth, tankhealing på kel'thuzad, sapphiron etc. Har ikkje fullt like bra gear som dei som heala meir enn meg riktignok, men ikkje den insane forskjellen som eg følte healing done stats viste.

noken tanker?

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på fights og hvilken rolle du har dette. Helt klart.

Har heala i både 25 og 10 man. I 10 man med to healere er du mer nødvendig enn i 25 man med 4-5 healere. Så hvis du har med engasjerte healere i 25 man så er det bare flott at de som tar skade blir toppet opp fort slik at du ikke rekker å caste heals.

Dette kan jo fort ha noe med haste å gjøre etc og, da en priests PoH som kastes 0.4 sek raksere enn din da fort kan utgjøre forskjellen du snakker om her.

Og Naxx er så lett at det egentlig ikke teller, da utfordringene kommer i Ulduar.

Men hvis du føler deg litt ubrukelig kan dere avtale healers imellom hvem som healer hvilken gruppe opp etter AoE-dmg, slik som det vanligvis blir avtalt på Loatheb.

NB. Mulig universet rettferdiggjør hvor lett priests hadde det med Circle of Healing før nerf :p

Lenke til kommentar

Nå er ikke recount der for å avgjøre om du gjør god eller dårlig jobb, bare raidet holder seg i live da vet du at du har gjort jobben din. Som disc så er det normal å ligge ganske nede i recount, for du har som oftest focus på MT og der er det ikke mye healing å hente hvis det er det du vil.

Vil du ligge høyt i recount, eie alle i gata?

Gå holy å være raid healer, ingen ved siden, trust me!

Lenke til kommentar

Nei holy er kjedelig. Vil vere disc. Men trudde ikkje det var _så_ stor forskjell liksom =)

Godt fornøgd eg når alle (eller spesielt mitt target/targets) er i live etter en bossfight, så eg ser ikkje så blindt på det, men det er jo andre som gjer.

Lenke til kommentar

Nå kan du også heale like godt som holy med disc altså, som PoM er nå, så er det mulig.

Da må det være en boss som faktisk gir skikkelig raid damage, see; Kologarn, Hodir, decontructor ect... Disc er bra i ulduar, er helt opp til spilleren.

Lenke til kommentar

Er 74 og har kjøpt dobbel spec, så kan veksle mellom holy og shadow. Har tenkt at jeg bør samle på gear med mest mulig rene stats, mest mulig intelligence. Og legge mindre vekt på ting som +spellpower og +crit. Er dette en riktig tanke hvis jeg ikke har noen planer om å raide med det første, men bare delta i noen instancer og spille for moro skyld? Altså at et hybrid-gear blir best med rene stats?

Lenke til kommentar

Sitter ikke med tallene i hodet og er på jobb så får ikke tilgang på sider der slike tall står. Foreslår at du går inn på www.shadowpriest.com

Veldig fin side. Der finner du blant annet oversikt over hvor mye spellpower feks int gir.

Når det gjelder å gå holy skal jeg ikke si stort. Har ikke gjort det selv enda. Men, som prest er hovedstat spellpower. Du kan på ingen måte basere deg på "rent" int-gear. Under levling trenger du ikke egentlig to sett selv om du har dualspec. Men om det dropper items med hit enten i instanser eller via quest så kan de være verdt å slenge på om du går shadow der.

Det er sikkert fine råd å få her i løpet av dagen. Flere som har kunnskap om prest enten det er shadow, holy eller disc.

Lykke til.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Dagens priest gemmer intellect, har en venn med 27k mana pool unbuffed, ganske sick spør du meg.

Har ikke hatt bruk for så mye mana så langt men godt å være på den sikre siden, 27k + raid buffs = ... 32k? elns...

Har folkens fått noe spesielt shadow gear enda?

Lenke til kommentar
Dagens priest gemmer intellect, har en venn med 27k mana pool unbuffed, ganske sick spør du meg.

Har ikke hatt bruk for så mye mana så langt men godt å være på den sikre siden, 27k + raid buffs = ... 32k? elns...

Har folkens fått noe spesielt shadow gear enda?

1. Har du link til den presten? Har bare sett paladins som har gemma intellect til nå. Og 25k er den største poolen jeg har sett.

2. Er det noen vits å være shadow lenger ettersom det er helt søppel? (men alltid moro da :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...