Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...mp;n=Budbringer

 

Det er speccen min nå, og jeg healer mer på 2 flash heals enn en greater. Og i raids blir det for mye overheling med greater heal, så har fjernet den spellen fra keybindsa.

Du burde ikke ha et spesielt stort mana problem som priest. Har shadowfiend, mana pots og meditation. Kn bli litt lite mn på noen bosser, men sjeldent stort mn problem her i gården. Kan hende at det er fordi jeg har 17,6k mana pool.

 

Sliter du med mn i raids så prøv å være i samme gruppe som en shamman, for de har mana tide som er sjukt digg.

 

den speccen må være noe av det dummeste jeg har sett so far i wotlk :p no offence, men du har kasta bort nesten 10 talentpoints på dårlige talents som du har basicly 0 bruk for i pve raiding ATM.

 

å ha spellwarding istedet for divine fury er bare starten...

 

Greater heal er en bedre healing spell en det flash of light er. Den er sterkere, mer mana effektiv, og gainer mer fra spellpower enn flash heal gjør. % vis altså. Det er kun snakk om å lære seg å bruke den skikkelig. Ikke misforstå meg, jeg sier ikke at flash heal er en dårlig spell å bruke, men vis du lærer deg å bruke greater heal skikkelig, er den mye bedre.

 

http://wowwebstats.com/yje2ufoczbisq her er wws'en av et naxx run vi hadde for en uke siden.

som dere ser så er jeg den eneste holy presten, så blir ikke noe andre å sammenligne med. Greater heal er mindre brukt, men har gjort mer healing. 2 flash heals er ikke bedre enn 1 greater heal. med ordentlig specc vil greater heal ta 2.5 sec å caste, og flash heal 1.5.

Det er bare å gjøre litt enkel matte så kommer man fort fram til at greater heal er en mye bedre healing spell. Du vil også gaine mer på å bruke greater heal når du får Clearcasting proccs.

 

edit: skriveleif -.-

Endret av wizardos
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har spellwarding istedenfor divine fury er fordi jeg ikke bruker GH raids, og er fortsatt på utforskningsstadiet. Flsh heal er for meg en bedre raidspell og jeg har gått vekk fra å bruke GH i raids til å bruke FH. Men det er vel mest smak og behag og jeg føler at jeg får mer ut av FH heals enn GH.

 

Hvilke andre talents syns du jeg har som er ubrukelig i PVE atm?

Lenke til kommentar
Test of faith er ikke ubrukelig men tanks skal ikke være under 50% uansett så de kunne like gjerne putta de talentsa i noe annet.

 

Den er grei å ha for jeg pleier å heale raidet og ikke tanksene og det er så mye dps som finner på tull. Hvor mener du jeg skal putte de 2 poengene henn?

Endret av AlbariaAnders
Lenke til kommentar

Jeg synes test of faith er veldig greit talent (pre 3.1), fordi det rett og slett hender veldig ofte at folk er under 50% hp, spessielt på fights som Sapphiron, Kel Thuzad, Malygos, Sarth 3d osv. Og i disse fightene er mana viktig, og en 6% ekstra crit sjangse gjør ikke bare at targete kanskje bare trenger 1 fheal istedet for 2, men gir deg også mye høyere sjangs for Surge Of Light og Clearcast procc. Hva tanksa ligger på er egentlig irrelevant da holy priest veldig skjelden blir brukt som tank healers.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har spellwarding istedenfor divine fury er fordi jeg ikke bruker GH raids, og er fortsatt på utforskningsstadiet. Flsh heal er for meg en bedre raidspell og jeg har gått vekk fra å bruke GH i raids til å bruke FH. Men det er vel mest smak og behag og jeg føler at jeg får mer ut av FH heals enn GH.

 

Hvilke andre talents syns du jeg har som er ubrukelig i PVE atm?

 

 

Ja jeg er enig i det at det er smak og behag, for all del. Jeg bare ville få fram at GH er en bedre healing spell overall enn det FH er :thumbup:

 

Lighwell er også ganske waste i pve, så lenge du ikke har et raid som klarer å bruke den riktig. (noe jeg har opplevd som SJELDENT)

 

Inspiration er jeg også ganske sikker på nå at er ganske waste i pve, så lenge du ikke healer tanks VELDIG ofte. Det er bedre å putte 3 pointsa et annet set. Har selv specca 3 points i inspiration, men det er nok fordi jeg bare har vært vant til å specce slik fra pre wotlk. Men Test of faith er som du sa et fint talent!

 

jeg kan heller ikke skjønne hvorfor det er så få som speccer i Healing focus....

Dette talentet er jo en 100% life saver i både raids OG heroics og alle andre ting du skal gjøre whenver. oh well

Endret av wizardos
Lenke til kommentar
jeg kan heller ikke skjønne hvorfor det er så få som speccer i Healing focus....

Dette talentet er jo en 100% life saver i både raids OG heroics og alle andre ting du skal gjøre whenver. oh well

 

I min bok er også healing focus et talent man "må" ha. I følge EJ er det tydeligvis ikke, men det er fullt lovlig å tenke/specce slik man selv ønsker. Er ikke alltid lurt å følge det andre "forstå-seg-på'ere" anbefaler.

Lenke til kommentar
Joined pug malygos10 for halv time siden, healed til jeg sto alene med noen folk (sucky group) men tok screenshot over healing done.

Vi hadde 2 priests og 1 shammy, vil bare vise fram skill use mellom meg og andre priest'n:

 

prghph.th.jpg

 

Jau, greater heal > flash heal

 

Det kan ha noe med gear å gjøre også ;)

 

Ut fra hvor mye mana du har så må du ha geara/gemma ekstremt for intellect samt ha blant det beste gearet tilgjengelig. Har 18k mana ubuffa på min prest.

Lenke til kommentar

Vel, circle of healing er jo ganske crap i malygos fighten, bortsett fra når man kommer ned fra vortex.

 

Flash heal må man spamme voldsomt mye før den skal være noe effektiv forhold til greater heal, noe som vises ganske tydelig på screenshot'n, men selvsagt så bruker man flash heal i mange situasjoner pga rask heal.

Hmm, har bare 2x16 intellect gems, og kanskje 1x 9sp8int gem.

 

Mangler bare malygos25 head og legs + mace fra KT, så er jeg fornøyd med geared mitt, har jo full t7.5 men kan ikke si at det er det beste der ute.

Lenke til kommentar
hva tror dere om dette som build når patchen kommer , for healing

http://talent.mmo-champion.com/?priest=050...mp;version=9704

 

og for pvp

http://talent.mmo-champion.com/?priest=550...mp;version=9704

 

Er en stor feil i PVE buildet ditt, du vil jo ha Serendipity!

Raider du? isåfall er imp. PW:S ubrukelig hvis dere har en Discipline Priest(noe de fleste har for dagen), ettersom han får mye større benefit fra å caste det enn deg og du ødelegger bare hvis du gjør det.

 

Mental Agility er et bra talent men jeg ser ingen vei du kan få dette som Holy.

I disse dager bør du ikke ha manaproblemer heller, så sett points fra imp. PWS og MA til Serendipity, SoL og Inner Focus(eller Desperate Prayer).

 

Det er mye diskusjon rundt 3.1 PvP builds men ser noen feil du burde rette opp.

Du vil ha 5/5 Borrowed Time, mest sannsynlig Inner Focus, Meditation og Silent Resolve.

Penance glyph + Aspiration er også digg. Foreslår å ta points ut av Reflective Shield, Searing Light og kanskje Twin Disciplines. Dette speccet virker veldig offensivt noe som fungerer best i 2v2. Det skal litt til for å lykkes denne veien og du bør ha en partner som kan pumpe ut dmg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...