Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke poenget med å drøye med healing, du taper både mana + risikerer at tanken kan dø, ved et lite lagg-spike eller noe.

 

Og jo, er faktisk mobs som kan hitte tanken over 50% (old kingdom heroic) men husk også at det er ikke alle tanks som er like pro som MT din i guildet ditt så, du kjenner ikke tanken, spillestilen hans eller noe så det er alltid lurt å holde seg på den sikre siden, så... drøye til tanken er 50% så heale er det dummeste jeg har hørt idag, faktisk.

 

Dårlig tips til den som spør om gode tips for å holy priest.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

takker for alle svar, men det er egentlig mest raid jeg skal heale i, jeg dinga 80 i går, og var også i naxx i går, men gikk da som shadow siden gearet mitt ikke er noe bra. Jeg lvlet også en prest siden guilden trenkte en og jeg hadde allerede en i 68 så jeg brukte litt tid og fikk den kjapt opp til 80. Så det er ikke heroics jeg tenker mest på. Men det å spare mana og sånn gjelder vel også for boss fights, er litt fail å gå oom liksom.

Lenke til kommentar

Altså, man taper ikke mana på å bentytte seg av 5 secound rule. Og jeg satt opp en prioriterings liste hvor det å holde folk i livet var på toppen. Men, selvom alle overlever hver eneste fight, betyr ikke det at det ikke er rom for forbedringer som kan brukes når du møter hardere fighter.

 

Kanskje jeg tok litt mye i når det kommer til heroics, men når du kommer til fights hvor mana faktisk er et problem kan det være fint å ha trent på teknikker for å konservere mana.

Lenke til kommentar

Det jeg liker best i hc's er å pælme POM på tank på pulls. vente litt rofle. Så kliner du til med flash heals og eventuelt circle of healing hvis det er flere som trenger heals og binding heal hvis du selv trenger heals.

 

Er også lurt å venne seg til å bruke mest mulig flash heal og ikke greater heal for GH er ubrukelig i raids=)

Lenke til kommentar
Det jeg liker best i hc's er å pælme POM på tank på pulls. vente litt rofle. Så kliner du til med flash heals og eventuelt circle of healing hvis det er flere som trenger heals og binding heal hvis du selv trenger heals.

 

Er også lurt å venne seg til å bruke mest mulig flash heal og ikke greater heal for GH er ubrukelig i raids=)

Greater heal er mye mer mana effektiv enn det flash heal er, og langt fra ubrukelig. Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...mp;n=Budbringer

 

Det er speccen min nå, og jeg healer mer på 2 flash heals enn en greater. Og i raids blir det for mye overheling med greater heal, så har fjernet den spellen fra keybindsa.

Du burde ikke ha et spesielt stort mana problem som priest. Har shadowfiend, mana pots og meditation. Kn bli litt lite mn på noen bosser, men sjeldent stort mn problem her i gården. Kan hende at det er fordi jeg har 17,6k mana pool.

 

Sliter du med mn i raids så prøv å være i samme gruppe som en shamman, for de har mana tide som er sjukt digg.

Lenke til kommentar

Vel jeg har et større mana pool en det du har i PvE gear og jeg går OOM hvis jeg skal spamme flash heal på MT i de fleste boss fights. Overhealinga med GH er heller ikke et problem med tanke på serendipity (Spelling?) som gir 25% av mana tilbake hvis du overhealer. Det og ikke bruke greater heal i det hele tatt i raids vil jeg påstå er meget dumt.

Lenke til kommentar
Vel jeg har et større mana pool en det du har i PvE gear og jeg går OOM hvis jeg skal spamme flash heal på MT i de fleste boss fights. Overhealinga med GH er heller ikke et problem med tanke på serendipity (Spelling?) som gir 25% av mana tilbake hvis du overhealer. Det og ikke bruke greater heal i det hele tatt i raids vil jeg påstå er meget dumt.

 

Hvorfor vil du påstå at det er dumt å ikke bruke gh? Jeg har ldri slitet med mana i rids. På patch nax 25 med konstant spamming av flash heals og ingen pauser på den så mista jeg bare 5-6k mana og jeg brukte ikke shadowfiend, men jeg fikk mana tide fra en shammy. Jeg syns GH er en bortkasta spell i raids, med mindre du er eneste healer på MT, men da liker jeg også FH bedre

Lenke til kommentar

Kanskje jeg som har misforstått noe grunnleggende, men jeg har aldri klart å spamme flash heal en hel Patchwerk 25 man. Men nå kjører vi med så få healers vi klarer så har ikke all verdens med tid til å vente på mana i 5 sek osv. Ser jo på diverse WWS logger at greater heal nesten ikke er brukt så regner med jeg egentlig bare skal backe ut her.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Har hatt enn del random priests med i patchwerk25, de kjører selvsagt på flash heal og går /oom på 123.

 

Jeg har alltid 15k hp igjen når patchwerk går ned (25k mana pool) og det går bare på greater heal. Fatter ikke at folk kan spamme flash heal, ender jo bare med drit heals (4000-5000)? Er jo mega drit :/

Er faktisk 1 fight i hele wow hvor jeg bruker Flash heal mer enn noe annet, er faktisk malygos10 ~ 2man healing. (priest og shammy)

 

Greit nok, mine flash heal critter opp til 10k så.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du påstå at det er dumt å ikke bruke gh? Jeg har ldri slitet med mana i rids. På patch nax 25 med konstant spamming av flash heals og ingen pauser på den så mista jeg bare 5-6k mana og jeg brukte ikke shadowfiend, men jeg fikk mana tide fra en shammy. Jeg syns GH er en bortkasta spell i raids, med mindre du er eneste healer på MT, men da liker jeg også FH bedre

 

Det blir for dumt å argumentere med en blind mann om fargen på solnedgangen, men... Hørt om stopcast av greater heals noen gang?

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å argumentere med en blind mann om fargen på solnedgangen, men... Hørt om stopcast av greater heals noen gang?

 

Ja jeg dreiv og brukte det i gamle dager når bosser ikke nær oneshotta tanks. ;)

 

Stopcast strategi funker, men kan være litt risky avhengig av hvor mye skade tanken tar, slår mobben hardt to ganger rett etter du har stopcasta kan man være uheldig.

 

Dog 3.1 kan føre til at jeg må begynne å bruke denne strategien igjen, mindre mana regen og serendipity fjerna i den versjon den er nå.

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å argumentere med en blind mann om fargen på solnedgangen, men... Hørt om stopcast av greater heals noen gang?

 

Ja jeg dreiv og brukte det i gamle dager når bosser ikke nær oneshotta tanks. ;)

 

Stopcast strategi funker, men kan være litt risky avhengig av hvor mye skade tanken tar, slår mobben hardt to ganger rett etter du har stopcasta kan man være uheldig.

 

Dog 3.1 kan føre til at jeg må begynne å bruke denne strategien igjen, mindre mana regen og serendipity fjerna i den versjon den er nå.

 

Er kjipt med serendipity chngen, men vi får ialfall en buff på meditation til 50 while casting. Får se hvordan det blir før jeg skifter taktikk til stopcast og mer aktiv inner focus bruk

Lenke til kommentar
Har hatt enn del random priests med i patchwerk25, de kjører selvsagt på flash heal og går /oom på 123.

 

Jeg har alltid 15k hp igjen når patchwerk går ned (25k mana pool) og det går bare på greater heal. Fatter ikke at folk kan spamme flash heal, ender jo bare med drit heals (4000-5000)? Er jo mega drit :/

Er faktisk 1 fight i hele wow hvor jeg bruker Flash heal mer enn noe annet, er faktisk malygos10 ~ 2man healing. (priest og shammy)

 

Greit nok, mine flash heal critter opp til 10k så.

 

Det er like idiotisk som FoL palas....

Lenke til kommentar
Noen som ha noen gode tips til å lære seg å sille holy priest(driver med heroics)? Og kan noen si noen fine addons å ha? :)

 

Kort og godt, prøv å holde alle i live, øvelse gjør mester.

 

Noe lesestoff:

http://elitistjerks.com/f77/t35208-wotlk_h...raft_specs_etc/

http://plusheal.com/

 

Er ikke så mange kjekke addons for healing jeg bruker ihvertfall, men Grid og Decursive er greie å ha.

 

jeg bruker healbot addonen til healing , synes den er utmerket

 

Det jeg liker best i hc's er å pælme POM på tank på pulls. vente litt rofle. Så kliner du til med flash heals og eventuelt circle of healing hvis det er flere som trenger heals og binding heal hvis du selv trenger heals.

 

Er også lurt å venne seg til å bruke mest mulig flash heal og ikke greater heal for GH er ubrukelig i raids=)

Greater heal er mye mer mana effektiv enn det flash heal er, og langt fra ubrukelig.

 

med en desent manaregen i rad burde du regene mere en FH koster , jeg kan spam fh leeeenge for jeg går oom , i raid i dag hadde jeg neste 24k mana og ~650 i combat regen+ repenicmet og totems og div andre mana returns noe som gir nær 900mp5 whil casting , tar man da med og droppe ut a combat litt i ny og ned skal det mye til for og gå omm , så har man tinkerts , SF og pots hvist ting skulle gå fbar

 

Kanskje jeg som har misforstått noe grunnleggende, men jeg har aldri klart å spamme flash heal en hel Patchwerk 25 man. Men nå kjører vi med så få healers vi klarer så har ikke all verdens med tid til å vente på mana i 5 sek osv. Ser jo på diverse WWS logger at greater heal nesten ikke er brukt så regner med jeg egentlig bare skal backe ut her.

 

patch er untaket , fh healer bare for lite der , da er det greater heal som gjeleder , selv om den er ubruklig treing , men 18k heals er ikke feil heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...