Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare nysgjerrig på hva holy priests tenker rundt nye healing treet?

Dette er førsteutkastet mitt, satt og lekte meg litt :p

 

Linky

 

Samme som jeg satt opp på PTR, bortsett fra at jeg tok "Blessed Resilience" 3/3 istedenfor "Test of Faith" 3/3, vet ikke helt hvordan den 3% effectiveness healing spells er kontra 12% increased healing på targets below 50% (noe som sjeldent skal skje, siden man stort sett topper alle i disse dager :p)

 

Nye treene gir grei buff i 5-manns i hvertfall med Divine Spirit, som jo øker spellpower også :)

Lenke til kommentar

Høh, Sink - skulle likt å vist hva du gjorde for å få 3200 dps på dummy? Og hvor mye du har i raids?

 

Jeg har nettopp rolla shadow og kunne trengt noen tips. Jeg gjør 2.7k på dummies og ligger på 5k ish på patchwerk.

Endret av lassejl
Lenke til kommentar
Noen som ha noen gode tips til å lære seg å sille holy priest(driver med heroics)? Og kan noen si noen fine addons å ha? :)

 

Kort og godt, prøv å holde alle i live, øvelse gjør mester.

 

Noe lesestoff:

http://elitistjerks.com/f77/t35208-wotlk_h...raft_specs_etc/

http://plusheal.com/

 

Er ikke så mange kjekke addons for healing jeg bruker ihvertfall, men Grid og Decursive er greie å ha.

Lenke til kommentar
Noen som ha noen gode tips til å lære seg å sille holy priest(driver med heroics)? Og kan noen si noen fine addons å ha? :)

 

Om du bare driver med heroics så skal vel ikke det være altfor vanskelig. Det du burde øve mest på er mana konservering, da det er veldig kjipt for gruppa om du må drikke etter vær pull.

 

Det jeg pleier å gjøre ved vær pull er å sette renew på tanken, og deretter Prayer of Mending. Dette er fordi PoM er nok den mest mana effektive spellen du har, selvom den bare hopper 1 gang. I tillegg så kan det være at noen av mobsa har aoe spells som treffer melee, og da blir de heala, før den går til tanken som også blir heala så her er det mye gratis healing.

 

Etter jeg har applya de sitter jeg som regel å venter til noe skjer. Om du ikke caster på over 5 sec får du en veldig økning i mana regen, og det er det man bør prøve å utnytte (pre patch 3.1 hvertfall). Stol på renew, men mye spellpower ticker den høyt, og det er ikke noe vits å heale tanken fullt, rett før et renew ticker, for da blir det overflødig. Om du har en holy specc som meg, se her så bør du vente til tanken er under 50% liv for så å caste en greater heal. Grunnen til dette er fordi at tanken mest sannsynlig har mer enn nok HP til å klare det, men mest av alt på grunn av at Test of Faith gir deg 6% mer crit og 6% mer healing. Og det er critten som er viktig her, om du critter får du mest sannsynlig enten en Surge of Light procc, som er en gratis instantcast heal, eller en clearcast procc. Om du har clearcast, kan du ta å drøye den så lenge som mulig uten å caste noen ting. Med den speccen jeg linket har du i tillegg 20% haste slik at en gheal kommer mye fortere. Det viktige er at alle overlever, men drøy den så lenge som mulig (ikke mist clearcast proccen), før du fyrer av 1-2 gheal, begge 2 har haste, og om du har drøyd den lenge nok bør du nok kanskje fyre av begge 2.

 

Det som også er viktig og merke seg er debuffs. Om du ser noen får en magic eller disease debuff på seg, bare cure eller dispell den med en gang. Det vil være en fordel for deg, da de mest sannsynlig kommer til å ta mer skade over tid om du ikke gjør det. Eventuelt så gjør de mindre skade om de får en damage debuff eller sleep/poly/lignende.

 

Somregel i en gruppe, er det ikke alltid at bare tanken tar skade, så om flere er skadet samtidig, bruk circle of healing. Her er det viktig å prøve å treffe alle targets, slik at den blir så mana effektiv som mulig. Om det for eksempel er en melee gruppe og en caster gruppe, og du vil ikke treffe begge 2 med 1 CoH. Løp midt imellom casterne og meleene og kast den på degselv.

 

Kort fortalt så er det viktigste:

1. Hold alle i live

2. Spar manaen din så mye som mulig

3. Fjern debuffs

4. Pass på egen movement (ikke ninjapull, stå i fire osv)

5. Bruk huet, og lær deg alle skills. Om du har en undead på deg som tanken ikke ser, bare shackle den og la tanken ta den etterpå. Det er INGEN grunn til å stå der å dø så blame tanken etterpå. Om det ikke er en du kan kontrolle kan du løpe med mobben til tanken, slik at den blir plukket opp av hans AoE skills. Fade kan også komme nyttig med, gjerne i kombinasjon med å løpe til tanken. Om du og tanken er skada så er binding heal ypperlig, her får du mye HPS.

 

Ting som også kan være nyttinge er å bruke inner focus rett etter en clearcast procc om du er lav på mana, dafår du utnytta den raske regenen din (ut av 5 secound rule) mye lengre, i tillegg har du sjangsen til å få enda en clearcast procc. Så i teorien så kan du få 3 greater heal gratis uten mana cost. Noe som kan holde tanken i live kanskje 15 sekunder, som fører til at du igjen regener kanskje 2500 mana. Husk at du også har shadow fiend og hymn of hope. Du har også guardian angel som du kan kaste på tanken sammen med en renew og hvile i mist 10 sekunder om du er lav på mana.

 

Som addons bruker jeg selv kun grid. Her kan du se hvem som har aggro, du kan se alle cureable debuffs og du ser akkuratt hvor mye helse en person har mista uten at det tar noe særlig plass i det heletatt.

Endret av lassejl
Lenke til kommentar
Om du har en holy specc som meg, se her så bør du vente til tanken er under 50% liv for så å caste en greater heal.

 

Jeg mener det blir feil å konsekvent vente til tanken er under 50% hp før du begynner å kaste en greater heal når man er ny som healer. Når du gjør kjent content med en klasse du mestrer så er det ikke noe problem men når man skal lære så syntes jeg ikke man bør ta sjangsen på å vente.

 

Det FireLion kan prøve på er å begynne å kaste greater heal på litt høyere hp på tanken og så gjennom erfaring la det gå mer og mer hp før han healer opp tanken ettersom han blir flinkere til å anta skaden som kommer på tanks.

Lenke til kommentar

Selfølgelig, må jo nesten tilpasse det. Om du ser tanken mister mye hp fort, trenger du ikke nøle med å bruke flash heal for eksempel. Top prio er at alle overlever. Men når du får litt mere dreisen på det, og ser hvor mye damage tanken tar og hvor fort, så kan du på en måte spå hvor mye skade som han kommer til å ta per pull, og kanskje du kan begynne å kaste spellen litt tidligere for du vet han tar skade. Mange av tipsene var for å spare maksimalt på manaen din, men du må ikke la det gå så langt at noen dør. Flash heals og shields er akseptable spells om det forhindrer en død.

Lenke til kommentar

Synes å heale heroics med priest er mye verre enn raids som er ute nå.

Sier ikke at heroics er vanskelig men mer stress når du er alene som healer :)

 

Vente til tanken er 50% er bare tullete, kan være altfor risky i mange steder.

 

Måten jeg bruker greater heal på er, tar ut i fra hvor mye den healer, Ok, la oss si 10k hit (ikke crit) så venter jeg til tanken har tapt ca 8-10k så slår inn greater heal, + jeg overhealer og får tilbake mana. (serendipity)

 

På den måten sparer man mye mana og holder tanken på stø kurs.

 

pre-cast ftw!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...