Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Ahhh, endelig fikk jeg t7 head fra naxx25, nu mangler det bare legs som erstatter t7 10man versjon.

 

Sier selvsagt ikke nei takk til siste t7 delen men liker ikke crit equip så godt, mere lyst å få opp haste rating :/

 

Er ikke du shadow da? Trodde critt var veldig bra for shadow atm jeg, kanskje bare jeg som har fått feil info :) hehe.

 

Pure holy priest :)

 

Shadow gear hentet jeg med emblems når det ikke var noe mer å hente til holy, så har spilt enn del shadow i juleferien siden guildet hadde pause.

Jo, crit er bare herlig, står selv med 18% crit med shadow gear nå men lacker litt spell power, men men, er ikke main spec så care liksom.

 

Hei!

 

 

Har et kjapt spørsmål som dere sikkert kan hjelpe meg med.

 

Har vært warrior i 2år før jeg skiftet main til en undead priest. Denne er nå gearet med det meste du kan få fra heroic og badges(T7 chest osv), samt craftable items. Har 632manareg (som er i minste laget) og 2000 spellpower. Manapoolen ligger vel på rundt 15,8k.

 

Er med i en av de beste guildene på serveren som casual. Det vil si at jeg ikke er en del av det faste raidteamet. (var det før på warrioren.)

 

Var med noen fra raidteamet her igår og skulle heale i Old Kingdom. Tank hadde fullt naxx gear, mens dps var helt ok. Noen alts og en main. Jeg fikk mye pes for healingen da vi klare å wipe på første boss opptil flere ganger(!) Jeg ble drept av adds som kom. Det verste er at dette har jeg klart fint med pugs flere ganger. Vi wipe tilogmed på trash da jeg blir counterspelled og får 10sec cooldown på alle spellsa.

 

Videre så klarte vi ikke siste boss av en eller annen grunn og jeg fikk skylden da de mente healingen var ikke bra nok.

 

Hvordan skal du heale bra på 5mans? Jeg kjører POM + greater heal på tank samt COH når det trengs. Min mening er at dps bør bruke litt pots selv, bandage osv så jeg slipper å brenne alt mana til ingen nytte! Er litt irriterende at healer alltid skal få skylden når ting går skeis. Etter min erfaring er det ofte dps som er for dårlig.

 

Første boss er DPS brain test, DPS må gjøre jobben sin som er drepe elite adden som kjem etterhvert, ellers blir bare alle små adds immune og går på healeren og da er det som oftest ganske ren wipe.

Er selv holy priest og har opplevd dette tusen ganger.

 

Tips som healer til første bossen, hold tanken "renew" og vær klar til å bruke "Abolish Disease" når tanken får disease, ellers... heal med vanlige heal spells, er ikke verre enn det.

Men har du dårlig DPS så går det ikke, har vært i groups som ikke fatter å drepe adds, bruker selv å rage group når DPS ikke er over 1500 :p (litt lame men ork repair bills)

 

Pre-cast er også fin ting, cancel greater heal om tanken ikke trenger å bli healed, sparer også mye man på den måten. (5sec rule)

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som gruppa di ikke helt har forståelse av at du kanskje er litt ny Boma. Samtidig må de gjøre jobben sin og, noe det ikke virker som de gjør. POM før pull for å ha den klar igjen er kjekt, renew (med glyph) ticker ganske bra. GH skulle tanken ta store skader. CoH blir nerfa, så ikke blir for glad i deg. Lær deg å time Prayer of Healing, så er du golden ;-)

Lenke til kommentar
buksene til shadow droppa i VoA og vi var bare holy prester der , jeg vant /roll , og de var bedre en de jeg hadde :p

 

Det er da man trår til å lager en ticket til GM å si at du i lykkeruset av en ny t7 token klarte å trykke på feil item, å at du ville gå for healing itemet.

Dette funker, bare så det er sagt.

 

Funker bare om det er mindre enn 3 dager siden du mottok buksene.

 

Har du selv opplevd/gjort det eller bare hørt?

 

Gjort å opplevd, hehe.

 

Det var en gang i tiden at man kunne bruke unstuck om man var uheldig og satte seg fast. Men siden alle misbrukte dette som en HS endret di det til å bruke samme CD som HS, så om du er stuck nå og nettopp har brukt HS så sitter du der....

 

Jeg syns det er ganske egoistisk og idiotisk og misbruke systemet slik du gjorde, man ender bare opp med at di kutter ut å hele driten så har du og andre ødelagt for di som ikke jukser til seg epics.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Hørte at folk ble banned for å gjøre det nå, 2 days ban!

 

Hørte dere også sartharion, solo as priest med 3 drakes men ble fort hotfixed :p

Jeg gjorde det, har ikke fått ferien ennå men vet om flere som har fått den. Får vel bare vente å se.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
ville ha gått for et mer standard spec

min holy spec: http://www.wowhead.com/?talent=bEcbzhozbZfxt0fMqihVco

Lightwell er en veldig god spell om du har en oppmerksom tank, selv setter jeg alltid opp Lightwell rett til høyre for moben så tanken kan trykke når han føler han har tid. Opplyser alltid om at det er lightwell når jeg setter den opp, ellers blir den ikke brukt.

 

Den ticker også for ekstremt mye for lite mana, ticker for rundt 3,5k og koster ikke mer en 500 mana med 10 charges på Lightwellen? Så gå for Lightwell Imo.

 

Selv går jeg for: http://www.wowhead.com/?talent=bVcbkhxzZcxtcc0qfuVIs

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar

Du er klar over at Lightwell er den dårligste og mest latterligste skillen hos priest?

Med andre ord, waste of talent point, du har andre skills hos priest som er langt mer effektive.

 

Banderas, bruker selv:

Vampiric touch -> Dev Plague -> Mind Blast -> SW:Death -> SW:Pain

 

Men det er kun når det er mobs som har mye HP, lite vits å følge den om mobben dør før du blir ferdig å kaste alt :p

Lenke til kommentar

tror ikke dere er helt med på hva jeg tenker på , jeg er ute etter en build som funker etter CoH nerf , når vi mister den er det lite igjen i på bunnen av holy treet og CoH er ikke verd 1 talent point .

 

jeg prøvde den specen jeg linket i går , den funket greit i HoS HC , men følte ikke det var helt optimalt .

 

aoe damage er dog noe jeg ikke har noe og stille opp med med dette buldet og dermet er noe usless i naxx ^^

Lenke til kommentar
Du er klar over at Lightwell er den dårligste og mest latterligste skillen hos priest?

Med andre ord, waste of talent point, du har andre skills hos priest som er langt mer effektive.

 

Men det er kun når det er mobs som har mye HP, lite vits å følge den om mobben dør før du blir ferdig å kaste alt :p

 

Har du anelse over mye healing den gir på fights med f.eks Aoe Dmg? og på tanks som kansje få inn ett tick kansje to mellom boss hits? Det er ett talent points for 3,5k heal for ticket. 10 Charges og 500 Mana, det er faktisk en av de bedre tingene du har om du har et brukbart raid med folk med en IQ på over 12.

 

Leif ;D

Endret av MadsFN
Lenke til kommentar

Eg går Disc tank healing og lar shammys ta seg av aoe healing fra no av.

 

Einaste eg er spent på korleis malygos fighten for oss blir, der eg som oftast bruker CoH når me er i lufta og pally healer på tank.

 

25 man vil nok gå greit visst fleire av priestene glypher CoH til å ta 6 stk. Så vil nok dei 2 holy priestene kunne ordne det sjølv med 6 sek cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...