Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke så lett å få til en konstruktiv diskusjon her i denne tråden om en konkret sak, men prøver...

 

Spiller Holy Priest (Healer) og føler at jeg ikke klarer å utnytte potensialet mitt aka sliter i Heroics.

 

Har prioritert Spellpower (1873 med Improved Inner Fire 3/3) og Spirit (798) / MP5 (238 while casting), og ikke Haste Rating (15)

 

Builden er heller ikke optimal, bruker jo aldri Lightwell f.eks. Mens Prayer of Healing er spellen som «tømmer» meg fra mana når hele gruppa tar skade. Har stort sett alltid oppe Renew (Glyph of Renew) og Prayer of Mending på tanken om mulig.

Link til build jeg har nå: 17/54/0

 

Forslag til bedre build?

Burde jeg specce mer mot Haste?

 

Sjekk gjerne Armory for gearet mitt.

Lenke til kommentar

Hva er problemet i heroics for deg egentlig? Dør folk fordi du ikke klarer å heale de? Har du mana problemer? Jeg har 1400 og noe spell power, 1000 spirit og rundt 40 haste og jeg har få problemer føler jeg selv. Kan det være faktorer som en dårlig gearet tank eller dps som tar unødig skade som skaper problemer for deg?

 

Angående build så burde du ikke trenge mer enn 14 poeng i disc, og fyll for guds skyld ut Serendipity i holy.

Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/?talent=bVcbzhZfhxcfMqihVIot

 

Bruker noe sånt som dette, avhengig av spillestilen da, er flink å bruke PoM så jeg bruker så vidt mana i heroics.

 

I ditt tilfelle så høres det ut som "low skillz" eller tanken er altfor svak, eller nubb retradins,DK som tar all aggro.

Hater slike å ha med i groups men har de veldig god DPS så går det som oftest fort over, slipper å heale så mye =)

 

Vær flink å bruke Greater Heal, get used to it, vet at MANGE bruker flash heal hele tiden.

Prayer of Healing er også litt nubb, bruker den såvidt, hvis jeg bruker så har jeg inner circle før det.

Lenke til kommentar
fyll for guds skyld ut Serendipity i holy.

 

Hvorfor det? Spiller selv holy priest, 23/48/0 - Og har ikke 1 poeng på det. Ang. mana så går jeg aldri oom i instancer, så det er ikke nødvendig med Serendipity.

 

Ligger forresten på ca: 2000 spell power ( self-buffed ) , 785mp5 (while not casting, husker ikke casting) , 220haste ( 6.4% sånn ca )

Lenke til kommentar

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000

 

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000

 

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...000000000000000

 

Her er 3 forskjellige speccs som funker best til både heroics og raiding.

 

Selv har jeg speccet den øverste, å er ganske fornøyd med det. Grunnen til at jeg ikke har tatt imp renew, er fordi jeg rett og slett skal teste om jeg merker noe forskjell fra specc nr 3.

 

I løpet av en vanelig bossfight i heroics, så vil du regene ca 3-7k mana på å ha 3 points i serendipity, så ja, den er verdt det.

 

å ha 2 points i healing prayers er så bortkasting av talent points at jeg får vondt i magen! :p

Vis man har speccet Coh (noe alle gjør som holy specc), så har du 0 bruk for prayer of healing.

Jeg kan komme på 1 fight den er nyttig, og det er loatheb i naxx

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

 

Problemet i Heroics har vært jeg ikke klarer å holde gruppa toppet når det trengs, og at folk dør selv om jeg har mana igjen.

Klarer heller ikke spamheale tank (eller meg selv) gjennom de verste Poison'kampene. Hvordan håndterer dere Poiso forresten?

På kamper hvor jeg trenger å bruke PoH (folk står sjeldent nærme nok hverandre til at CoH er løsningen :p) eller må gjøre mye Dispell går jeg tom for mana.

 

Sittet og lekt litt med følgende 14/56/0 build i tankene. Hva tror dere?

 

La det være sagt at når jeg går med venner eller andre som er tåler en wipe, så får vi ned bosser som ved første encounter virket umulig (aka alle gjør jobben sin og positioning riktig).

 

Hovedårsaken til at jeg tar opp dette er at jeg ikke klarte å holde gruppa toppet på Skadi the Ruthless i Utgarde Pinnacle, samt at jeg ikke har nok mana til sisteboss i Azjol-Nerub hvor tank fikk Pound en del (10-20k dmg), og adds har Poison som stacker og dreper gruppa - jeg klarte ikke spamheale gjennom Poison som ticker for 1000 pr sec pr stack (ofte opp mot 3-4 stacks).

 

Selvsagt, hadde ikke gruppen totalt sett tatt så mye skade på Skadi i UP, eller at vi hadde klart å ha bedre kontroll på adds, tank kommet seg unna Pound oftere og klart å stunne eller hindre at poison blir stacket på flere i gruppa i Azjol så hadde jo dette vært mye enklere.

 

Problemet er jo da at i PuG's så er det alltid jeg som får skylda.

Så da lurer jeg jo fælt på om det er jeg som ikke spiller "riktig" eller hva.

Har ikke spilt Priest noe særlig før. Kun noen få Heroics før Nerf-patchen. Og en Kara før, og en Kara etter patch (begge stoppet på Shade). Ble jo masse Heroics etter nerfen med det var jo ikke så utfordrende.

 

Kom gjerne med innspill på builden, og hvordan dere healer.

God natt :)

Lenke til kommentar

Denne er litt morsomt med mye crit, passer kanskje perfect til MT/OT healing i raids.

http://www.wowhead.com/?talent=bVI0zuxtrxoifRzbxxcc

 

Så mye som jeg bruker PoM så synes jeg "Healing Prayers" er OK.

Litt imba PoM healing på Sapphiron igår kveld:

http://img338.imageshack.us/img338/3784/wo...08220238rw2.jpg

 

Jau, må være den mest effektive healing mot den bossen tbh, 48% !!! :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker alltid PoM i 5-man. En av de mer manaeffektive healene, og perfekt mot AoE-DoTs, eller om noen tar aggro eller mobs eller boss har random charge/attack etc. Også bra på bosser med adds.

 

Surge of Light har jeg aldri testet.

Jeg har 10% Holy Crit Chance, og Surge of Light har en 50% sjanse for å procce på hver crit.

Det betyr at for hver 100 Spell Cast, vil 10 være en Crit, og for 5 av de vil jeg få en instant/manafree Flash Heal som ikke kan critte.

Hvordan er det verd 2 talentpoints?

 

Vil gjerne ha Imp Inner Fire, men finner ikke helt ut hva som kan skippes.

Tank (og andre) er under 50% ofte på Heroic Bosser, og da er Test of Faith ganske nice.

Lenke til kommentar
imp inner fire er NEEED

surge of light er NEED!

 

kan komme med mere i morgen når jeg ikke er så trøtt som jeg er nå.

 

Surge of Light er så absolutt ikke need.... Så da trenger du egentlig ikke å komme med mer :p

 

Denne speccen er vel den jeg går for nå, etter å ha testet litt holy/disc specs med opptil 21 points i disc. Merker at man må greater heal spamme mer og mer :p

Endret av bandreas
Lenke til kommentar
Surge of Light har jeg aldri testet.

Jeg har 10% Holy Crit Chance, og Surge of Light har en 50% sjanse for å procce på hver crit.

Det betyr at for hver 100 Spell Cast, vil 10 være en Crit, og for 5 av de vil jeg få en instant/manafree Flash Heal som ikke kan critte.

Hvordan er det verd 2 talentpoints?

ganske sikker på at den funker slik som inner focus funker også, siden den ikke koster mana så trigger den ikke fsr og du får da større sjangs til å komme utenfor og kanskje få et sekund med mer manaregen.

Lenke til kommentar

Surge of Light er digg, absolutt et smart valg i en spec syntes nå jeg. For å sitere Elistits Jerks:

 

Q: What's with Surge of Light?

A: SoL is awesome. It's a new "must have" talent for holy priests. With our crit climbing to unheard of levels, you can easily get a SoL proc on every single CoH you cast. For raid healing, it's amazing to be able to cast a 6-target 2k-per-target CoH, then get an instant cast mana-free 4k heal on whoever is lowest. The only down-side to it is that it's still on the GCD, so you have to watch your timers carefully in the midst of CoH spam in order to get it off effectively without losing too much time. A good aura mod (like PowerAuras) can help immeasureably in this regard.

 

 

 

 

Problemet i Heroics har vært jeg ikke klarer å holde gruppa toppet når det trengs, og at folk dør selv om jeg har mana igjen.

Klarer heller ikke spamheale tank (eller meg selv) gjennom de verste Poison'kampene. Hvordan håndterer dere Poiso forresten?

På kamper hvor jeg trenger å bruke PoH (folk står sjeldent nærme nok hverandre til at CoH er løsningen tongue.gif) eller må gjøre mye Dispell går jeg tom for mana.

 

Folk må ta litt ansvar selv og løpe ut og bandasjere seg, eventuellt bruke healing potions og health potions. Hvis de bare står å venter på heals så ofrer du en av de, enkelt og greit. Hvis de er late så kan du være litt lat også.

 

Hvis folk står for spredt ut så prøv å plassere deg så du har range til alle i starten av en encounter. Løper en eller annen rundt som en hodeløs kylling 100 yards unna så driter du i ham (må du flytte deg 10 yards så burde du såklart gjøre det da). Halve jobben med å heale er å ha litt kontroll (i mangel av ett bedre ord) på ting rundt deg så du har oversikt og kan bruke rett ting fra ditt store arsenal av healing spells.

 

Jeg håndterer posion ved å bruke ting som greater heal, flash heal, prayer of mending, renew, shield, circle of healing og prayer of healing avhengig av hvor mange som har tatt skade og hvor mye skade de har tatt. På en boss fight i heroic er det risky å bruke for mye tid på hver enkelt så en form for aoe heal er nok det beste å bruke hvis mer enn 3 stykker tar skade fra f.eks. posion. Jeg liker å bruke prayer of healing siden det gir en solid heal på hele gruppa, men det er vel litt smak og behag.

 

Hovedårsaken til at jeg tar opp dette er at jeg ikke klarte å holde gruppa toppet på Skadi the Ruthless i Utgarde Pinnacle, samt at jeg ikke har nok mana til sisteboss i Azjol-Nerub hvor tank fikk Pound en del (10-20k dmg), og adds har Poison som stacker og dreper gruppa - jeg klarte ikke spamheale gjennom Poison som ticker for 1000 pr sec pr stack (ofte opp mot 3-4 stacks).

 

Sistebossen i Zjol-Nerub går du out of mana på uansett så lenge tanken ikke klarer å flytte seg ut av pound, klag på tanken til han håndterer det riktig. Vurder også å dra med en shaman eller balance druid som kan fjerne posion, det kan hjelpe deg mye. Planlegging er ofte halve jobben, if you don't plan to win you plan to fail.

 

Problemet er jo da at i PuG's så er det alltid jeg som får skylda.

Så da lurer jeg jo fælt på om det er jeg som ikke spiller "riktig" eller hva.

 

I PUGs så blir det ofte slengt ut slike kommentarer og mange ganger så er det ikke din skyld. Hvis du opplever at dps eller tank tar mye mer skade enn hva du er vant til så påpek det - kommunikasjon fører til større forståelse for hverandre og er de i gruppa klar over at du har nok å gjøre så er de kanskje mer obs på skaden de tar og at de kan bandasjere seg og trekke seg ut bittelitt for å overleve.

 

Jo mer du spiller jo sikrere vil du bli på dette her, så det er bare å øve øve jevnt og trutt. Dog skader det aldri å vite litt teori heller så ta å les igjennom Elistists Jerks Holy Priest raiding compendium WOTLK.

 

 

Btw Kelius/wizardos, hva i alle dager er poenget med improved Inner Fire? :p Litt ekstra spellpower er vel /care? Kjørte med det når jeg levlet som shadow men syntes ikke det var noe stort tap å miste 120 ekstra spellpower når jeg respeccet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med alt i det healing compendiumet. Det er nok noe som vil bli forandret når de kommer med en "skikkelig" artikkel i theorycraft thinktank seksjonen, for det ser ut til at det er en kjapp og ikke helt nøyaktig summering som attpåtil ble skrevet før WotLK av en person som ikke er den som er mest stø på teorien. Blant annet så overvurderer de etter min mening SoL som fordi den ikke er "pålitelig", og i tillegg er det listet altfor mange typer consumables og enchants. Det skal være mulig med litt matematikk å kunne koke ned anbefalingen til færre typer food/gems/elixir enn spirit/int/mp5/crit/haste/spellpower når du får samme mengde av hver av dem.

 

Noen posts med kritikk:

http://elitistjerks.com/f77/t35208-wotlk_h...p20/#post995872

http://elitistjerks.com/f77/t35208-wotlk_h...p20/#post996150

http://elitistjerks.com/f77/t35208-wotlk_h...p22/#post998839

 

The problem with crit (for Holy, not necessarily for Disc) is that while it's a better regen and efficiency stat than Haste (simply because Haste is not a regen stat at all), it's still not very good. If you want endurance, regeneration, mana efficiency, you are better off with spellpower, spirit or mp5, or for that matter a switch to Disc with Rapture and a giant mana pool that has these things in spades. See the numbers I put together for entrop's WWS of a 5-minute Sapphiron fight.

If on the other hand you want throughput, crit is both unreliable and not quite as good as spellpower or haste even on average. I'm not saying you shouldn't take crit if it's cheap; really the problem comes from the fact that you need so much rating to get 1% crit. Things like Holy Specialization or Moonkin Aura, that get you 5% easy, are obviously very good. It's just that if you want to get 5% from items, the cost in other stats is too much.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Btw Kelius/wizardos, hva i alle dager er poenget med improved Inner Fire? :p Litt ekstra spellpower er vel /care? Kjørte med det når jeg levlet som shadow men syntes ikke det var noe stort tap å miste 120 ekstra spellpower når jeg respeccet.

 

Så silent resolve eller improved fortitude er bedre hvis man skal ha "meditation" og "inner focus"? neh, Silent resolve er bare n00b!

 

Fortsatt ikke verdt 2 talentpoints imo, ettersom det gjelder Flash Heal. Hadde det vært Greater Heal så hadde det kanskje vært en annen bolle.

 

Hos meg har det vært ganske lifesaver i mange tilfeller når man ender med opp å spamme hele gruppen, sparer enn god del med mana.

 

Flash heal er ganske kos med mye haste rating og når improved holy concentration slår inn + trinkets = 1sec cast <3

Men men, er jo mana surger men nå som man sitter med 17k mana er det ikke noe problem å bruke det i heroics ect.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Btw Kelius/wizardos, hva i alle dager er poenget med improved Inner Fire? :p Litt ekstra spellpower er vel /care? Kjørte med det når jeg levlet som shadow men syntes ikke det var noe stort tap å miste 120 ekstra spellpower når jeg respeccet.

 

All ekstra spellpower hjelper på healingen. Det er rett og slett ingen vits å putte points i silent resolve. Da er det noe galt med tanken om det blir et problem i allefall. Så å gå imp inner fire er helt klart det beste PVE healing valget for å komme seg ned til meditation og inner focus.

 

Tingen med surge of light er som skrevet i tidligere poster, er at når du raider eller gjør 5 manns instancer, så vil den most likely procce på annenhver coh du kaster, noe som er en lifesaver i mange situasjoner. Den hjelper også med å holde deg på 5 sekunders regen regelen som sink sa, noe som gjør at du får en del ekstra mana om du er god til å utnytte det.

 

Bandreas, å specce healing prayers er waste av 2 talent points, nettopp fordi at du har en 10 sec cd på pom, og du bruker NESTEN aldri poh. (siden vi har coh). Pom koster ikke mye mana fra før, så å reduce mana costen med kanskje 100-200, er ikke verdt det.

også, å velge test of faith over serendipity, kommer du til å tape mana på i både raids og 5 manns. I 5 manns er du eneste healer å må rett og slett bruke gh/fh mye, noe som gjør at dette talentet er supert!

 

bottom line er at du vil ALLTID gaine på å ha surge of light, serendipity og imp inner fire i speccen som en holy PVE prest. Dette vet jeg fordi jeg har spilt prest i 3 år, å har testet ut mange forskjellige speccs i 5 manns. Mye småting som kan tweekes på selvfølgelig, men å ha disse 3 talent pointsene er IWIN :)

Lenke til kommentar
Btw Kelius/wizardos, hva i alle dager er poenget med improved Inner Fire? :p Litt ekstra spellpower er vel /care? Kjørte med det når jeg levlet som shadow men syntes ikke det var noe stort tap å miste 120 ekstra spellpower når jeg respeccet.

 

Så silent resolve eller improved fortitude er bedre hvis man skal ha "meditation" og "inner focus"? neh, Silent resolve er bare n00b!

 

I såfall er jeg n00b! :) Gjør litt PvP iblant og frem til dual specs og når jeg ikke savner noen ekstra effekt fra improved inner fire så går nu dagan greit alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...