Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye spirit er 1 mp5 verdt?

 

Helt umulig å regne om direkte siden fordelen til spirit, eller iallefall den største fordelen, er muligheten priests har til å komme utenfor "5 second rule" det vil si at om det er 5 sekunder siden du brukte mana så regenerater du mana som: "While not casting", med mp5 så er dette det samme som while casting, men med spirit er det mye mer.

 

Altså i praksis:

Når jeg raider har jeg vel litt over 300 mp5 når jeg caster spells, men når jeg ikke caster har jeg over 900 mp5, så hver gang jeg får clearcasting så precaster jeg med stopcastingmacro (altså caster halve spellen og så begynner på nytt igjen om tanken fortsatt har full helse) helt til jeg ser at tanken har tatt skade, da lar jeg casten gå på tanken, dette kan være etter 3-6-9 sekunder, og da er jeg allerede utenfor den 5 second rule og har begynt å regenerere 900 mp5, og når clearcasting er brukt opp har jeg fortsatt ikke brukt mana på de 3-6-9 sekundene jeg brukte på den casten, så da smeller jeg til med en inner focus og gjør det samme med den, om jeg er veldig heldig med tanken da så kan det gå opptil 20 sekunder uten at jeg caster, det blir 5 sekund med 300mp5 og 15 sekunder med 900mp5 per 5 sekund, altså 2700 mana mer enn om jeg BARE hadde hatt mp5 stats istedenfor spirit. Nå vil jo ingen ha null spirit såklart, men håper du ser poenget mitt :)

 

Ble sikkert en litt rotete post, men jeg prøvde å skrive så forståelig som jeg klarer.

Lenke til kommentar

Sitter å leker litt med en ren healing spec på level 80. Bortsett ifra at jeg gjerne skulle ha fler points i disc uten å ta noe fra healing så er det ikke så mye jeg føler er bra nok til å ta points fra denne speccen. Level 80 PvE Holy spec.

 

Nå healer jeg i instancer med en ren disc pvp spec, og det går faktisk bra pga Penance og Pain Suppression. Disc er nok ikke like effektivt i ren healing, men man får mange nyttige verktøy som man ikke får med Holy. Kan kanskje se for meg at en disc priest kan være bra å ha i ett raid. Level 80 PvE Disc spec.

Lenke til kommentar
Sitter å leker litt med en ren healing spec på level 80. Bortsett ifra at jeg gjerne skulle ha fler points i disc uten å ta noe fra healing så er det ikke så mye jeg føler er bra nok til å ta points fra denne speccen. Level 80 PvE Holy spec.

 

Nå healer jeg i instancer med en ren disc pvp spec, og det går faktisk bra pga Penance og Pain Suppression. Disc er nok ikke like effektivt i ren healing, men man får mange nyttige verktøy som man ikke får med Holy. Kan kanskje se for meg at en disc priest kan være bra å ha i ett raid. Level 80 PvE Disc spec.

 

For holyspec ville jeg kutta ut Guardian Spirit, fordi den er nokså ubrukelig. Har til gode å ha bruk for den nå. Wiper man så tanken dør, så wiper man uansett. Heller 21 points i disc for divine spirit. Regen er alltid kos :)

Og ta bort points fra Silent Resolve og Imp PW:Shield, sett det heller i Unbreakable Will.

Har også svært lite nytte av Holy Concentration i holy-treet, ettersom man ikke har mye crit eller bruker flash-, binding- og greater heal mye. Kjør heller full Spiritual Guidence ;)

Lenke til kommentar
Det ser da ikke ut til at den tar så mye liv?

 

Høres kjekt ut, though. :D

 

Med mine 1304 Spell Power og 265 Haste, gjør den 800ish damage per tick (non-crit) og har cast time på 4.48 sekunder. Så er en del skade relativt raskt :)

 

Synes faktisk spillemåten er artigere enn aoefarming mage-style. Omtrent like artig som protpaladin. Kan ikke uttale meg om death knight eller warlock eller hunter though.

Lenke til kommentar

Dette er ein priest tråd, ikkje tailoring tråd, sånn bare for å informere:P

Må ikkje vera tailor når ein er prestxD?

<- Engineer / Mining

 

Men uansett, har alltid tent pengar på tailoring, både ved bags og leg enchants. No skal tailoring og få ein ny type back enchant thingy som blir ganske nice. Om den er self only veit eg ikkje.

 

Uansett så er det penger å hente i tailoring om du bruker det rett.

 

Dei 2 første døgna solgte eg all Frostweave eg kom over, sidan prisen var skyhøy. Og den kjem kun til å gå nedover.

 

No brukar eg frostweave til å lage crappy greens og Disenchante det for å selge mats.

 

In any case, its all golden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...