Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9
jaaa! dispersion er HÆÆRLIG!! mmmmm..

 

critter du så mye med mind flay?:S mye spell damage har du da?

jeg critter ca. 1300 (men jeg har ikke spilt på 3 mnd eller noe.. så har ikke oppdatert gearet mitt siden det)

 

Jeg critter 1300 med 900 spellpower. Vil tro de har litt bedre enn kara/badge/80% pvpgear når de critter så mye? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snip.

Våre healers drar aldri agro. Nå vet ikke jeg hvor langt han har kommet i progress men den er grei å ha på azgalor og archimonde i hyjal. Man har også div trash som stunner i bt, kjekt å ha bare :>

 

Veldig sant det, selv om en pvp trinket går en lang vei der osv :p Drar aldri aggro selv når pulls blir gjort riktig, er mer for de 10mans/heroics stundene da en idiot gjør noe feil. (noe som alltid skjer alt for ofte...)

Lenke til kommentar
Veldig sant det, selv om en pvp trinket går en lang vei der osv :p Drar aldri aggro selv når pulls blir gjort riktig, er mer for de 10mans/heroics stundene da en idiot gjør noe feil. (noe som alltid skjer alt for ofte...)

Ganske sikker på at jeg nevnte det ville kanskje vært en fordel å plukke opp de talentsa om det kun var til 5mans stuff, gidder ikke gå tilbake å lete men.

 

 

Jeg gikk raskt fra å hate [Dispersion] på papiret til å elske spellen ingame. Bruker den skjeldent som en manapot mid-fight med mindre det er opphold(slik som på illidan). På KJ er den genial i og med at du ikke trenger å løpe inn i skjoldet, på slutten av burn på brutallus, panikknapp på mother uten sr gear osvosv :>

Lenke til kommentar

Spilte mye Disc priest før season 4, og har ikke spilt WoW fram til nå. Er shadow atm, men speccer nok snart tilbake til disc igjen.

 

Jeg tror ikke jeg ville hatt mer enn 5 points i holy, siden det er så mye snadder i Disc nå, så jeg hadde gått for den første speccen du har der.

 

Jeg har tittet rundt på top rating teams i armory, og det er faktisk vanskelig å finne igjen samme disc spec to ganger. Ser at det er veldig mye variasjon ute og går nå. Er vel ingenting som er "best" for alle enda, så man må bare prøve seg litt fram tror jeg.

Lenke til kommentar

Etter mye testing og research har jeg kommet fram til denne disc priest speccen: http://www.wowhead.com/?talent=bxhMuIgtMsoVbRtf

 

Divine Aegis og Reflective Shield ser bra ut på pair, men de fungerer ikke så bra i praksis IMO. Divine Aegis er avhengig av crit, dette er ikke noe som fungerer bra for meg som healer. Jeg har ikke mye crit gear, og jeg vil heller ikke være avhengig av flaks med crits for å være på optimal effektivitet. Reflective Shield ser jo grei ut, men siden PW:Shield ikke er noe som hives ut i øst og vest så blir det begrenset med damage man får igjen for talent points.

 

Vil også trekke fram Absolution i kombinasjon med Glyph of Dispell. Det er viktig å fjerne dots, freeze og fear effekter i PvP, og dette florerer det av som vanlig. Ikke bare koster dispell 270 mana, men man healer for 6% av max hp som har mulighet for å critte. Ikke bare fjerner du en dot eller en CC effect, men du får en god heal i tillegg. Det er så og si umulig for en spriest og en lock å drepe meg da dots bare blir billige heals. :)

Lenke til kommentar
Etter mye testing og research har jeg kommet fram til denne disc priest speccen: http://www.wowhead.com/?talent=bxhMuIgtMsoVbRtf

 

Reflective Shield ser jo grei ut, men siden PW:Shield ikke er noe som hives ut i øst og vest så blir det begrenset med damage man får igjen for talent points.

 

Vil også trekke fram Absolution i kombinasjon med Glyph of Dispell. Det er viktig å fjerne dots, freeze og fear effekter i PvP, og dette florerer det av som vanlig. Ikke bare koster dispell 270 mana, men man healer for 6% av max hp som har mulighet for å critte. Ikke bare fjerner du en dot eller en CC effect, men du får en god heal i tillegg. Det er så og si umulig for en spriest og en lock å drepe meg da dots bare blir billige heals. :)

 

Bruker shield ALL the time i pvp, så skjønner ikke hva du ikke liker der?

 

Mot aff locks er det mer risky og dispelle, da man ofte kan miste stort på det ;) I arena kjører jeg med PW:Shield & Imp renew glyphs.

 

Talent speccet ligger i posten min litt over, med gear, ratings etc.

Lenke til kommentar

Altså, jeg bruker shield ofte selv, men uansett så føler jeg ikke at det er oppe nok til å være verdt så mange talents. Hadde det vært snakk om points som reduserte mana kosten, cooldown eller weakened soul debuff så hadde det straks blitt mer aktuelt. Skal sies at jeg har nettopp hatt en pause på over ett år fra WoW, og jeg gidder ikke å sette igang med arena igen før jeg er på 80. Mulig at speccen trengs litt mer tweaking før det.

 

Jada, det er farlig å dispelle mye mot aff locks, men nesten uansett hvordan taktikk man kjører så finnes det en spec som funker bra mot deg. Mister kanskje en liten fordel mot aff locks, men jeg føler at jeg tjener mye mer mot andre klasser/specs enn det jeg taper mot en aff lock.

 

Ser at du kjører en veldig forskjellig taktikk med spec og glyphs enn meg, noe som kanskje passer din stil bedre. Selv hadde jeg ikke klart meg ett sekund uten imp. mana burn uten å løpe til en priest trainer for en respec. Power infusion og mana burn spam er noe av det diggeste å eie en healer med. :)

 

Jeg liker å se at det ikke finnes noen cookie/butter for disc priest enda. Har tittet en del på armory for speccer og det tok meg lang tid for å finne to identiske. :)

Endret av Imbakekeke
Lenke til kommentar
Altså, jeg bruker shield ofte selv, men uansett så føler jeg ikke at det er oppe nok til å være verdt så mange talents. Hadde det vært snakk om points som reduserte mana kosten, cooldown eller weakened soul debuff så hadde det straks blitt mer aktuelt. Skal sies at jeg har nettopp hatt en pause på over ett år fra WoW, og jeg gidder ikke å sette igang med arena igen før jeg er på 80. Mulig at speccen trengs litt mer tweaking før det.

 

Jada, det er farlig å dispelle mye mot aff locks, men nesten uansett hvordan taktikk man kjører så finnes det en spec som funker bra mot deg.

 

Ser at du kjører en veldig forskjellig taktikk med spec og glyphs enn meg, noe som kanskje passer din stil bedre. Selv hadde jeg ikke klart meg ett sekund uten imp. mana burn uten å løpe til en priest trainer for en respec. Power infusion og mana burn spam er noe av det diggeste å eie en healer med. :)

 

Spiller veldig lite solo-pvp, så det å eie healere bryr meg fint lite ;) ..

 

Spiller arena med en boomkin, så jeg har som regel fullt trykk mot meg = det er ikke noe tid til mana-burning, så trenger ikke det ;) ..

 

Imp renew er deilig, ticker for 810ca, må alltid ha renew oppe i arena, så å ha den improva hjelper stort.

 

EDIT: Når sant skal sies har jeg ikke spilt priest siden pre-tbc ;) Har KUN spilt Warrior ( frem til nyeste patch, tradet acc da :p ) , så hva vet vell jeg ;)

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

http://www.wowhead.com/?talent=bxhbzhZfxtzc0qihVIst

 

Hva synes folk om den som pve-healingbuild på 80?

Tenkte å ha den som en av dualspeccene (skal levle warrior først så er implentert innen jeg levler fra 70)

Usikker på T1 disc, gjerne kom med kommentarer på hva dere synes ser feil ut :)

 

Edit: Litt usikker på divine providence også ;)

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...