Gå til innhold

Den store priest tråden

Anbefalte innlegg

ikke så lenge til jeg skal starte med arena og pvp på priesten min, må bare hitte 70 først:p, lurer bare på om jeg skal gå deep disc eller deep holy? eller en liten blanding?

noen som har noen forslag? evt sette opp et build?

Holy ned til Blessed Resilience, resten disc (imp mass dispel, imp mana burn), aka 28/33/00. Sjekk mine tidligere innlegg for problemstillinger med arena som nydinga priest. Selv med en god del timers AV bak ryggen har du dårlig survivability som holy, og elendig survivability som disc. Dette fordi spillestilen er litt lik warlock, du må "tanke" motstanderne. (Selvfølgelig med litt LoS-kiting og vanlig kiting, men poenget er der).

Warriors kommer til å bli din nemesis de neste ukene/månedene, avhengig av hvor mye du spiller :p.

Disc er mye bedre til "tanking" enn holy for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en sannhet med modifikasjoner. Med høy resilience (som nesten alle priests har nå for tida, fordi PvP-gear er så lett tilgjengelig for honor)er disc best.

Med elendig gear er holy klart best, og gutten som søkte råd hadde ikke dinga 70 enda, og har 100 "morsomme" timer i AV å se frem til. I løpet av denne tida er det sikkert et par arenaupdates innimellom, og i den oppbyggingsfasen er holy best.

Hovedforskjellen:

0-15% damage reduction som må bygges opp av crits og holdes stabilt for å ikke løpe ut, versus 60% sjanse for 100% critimmunitet etter hvert crit i en liten periode. Focused Will gir +30% ekstra healing fully stacked, men dette er ikke så merkbart med mindre man spiller med en annen healer. Det tar 3 heftige crits (0-5%, 5-10%, 10-15%) før den har bygget seg opp, og man får full damage reduction.

Med holy-speccet får man +10% healing, med andre ord kan man heale seg selv som om man konstant har 1xFocused Will på seg, i tillegg til at man healer alle andre for 10% mer også.

Disc har riktignok PS, men denne brukes opp allerede første gangen man blir angrepet om gearet er dårlig nok. Etter 8 sekunder hvor du har fått heala deg opp er det på'n igjen.

EDIT: La til +10% healing-talentet.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Broren min vurderer å respecce til 28/33 fra 45/16 (eller hva det nå var) ettersom gearet hans ikke er så mye å skryte av. Han har 250 res noe som er midt på treet, men han dør veldig lett av feks. en enkel rogue. Regner med 250 res regnes som dårlig gear?

Lenke til kommentar
Broren min vurderer å respecce til 28/33 fra 45/16 (eller hva det nå var) ettersom gearet hans ikke er så mye å skryte av. Han har 250 res noe som er midt på treet, men han dør veldig lett av feks. en enkel rogue. Regner med 250 res regnes som dårlig gear?

Jeg har crap PvP gear, og jeg har litt over 200. Derfor regner jeg med at 250 ikke er stort. Hvis jeg bare hadde orket å spille litt mer PvP, så hadde jeg nok kommet meg opp til minst 300 uten store problemer.

Rogues i 1on1 er en plage uansett. Det lureste er kanskje å få de til å kaste bort CoS på noe unyttig. Jeg er undead og kaster aldri devouring plague på de med en gang. Først bruker jeg bare SW:P. 5-6 sek etter de har brukt CoS kaster jeg på en ny SW:P og DP.

Før TBC var rogues det enkleste jeg kunne møte i PvP, nå er det de verste.

Lenke til kommentar

Da var jeg blitt 70 og har pvpet en god dag i AV/AB. Gleder meg til å få litt mer resilience. (Jeg har faktisk _0_). Slik det er nå er det rapefest, selv om jeg er fullt disc speccet. Må nok bare innse at jeg må pvpe meg til s1, så begynne på arena og skaffe meg s3. Blir en hard tid :p

Håper jeg ikke er "for sent ute" med tanke på expansion..

Endret av akarno
Lenke til kommentar

ding 70 med min prest nå også! :p resilience farming inc, forstår ikke helt hvorfor folk snakker om de har tid til det og det før WotLK kommer, har det ikke gått opp for de at blizzard _alltid_ annonnserer en dato også bommer på den med 2-3 måneder før det skjer uansett? jeg slapper helt av og gleder meg til WotLK, men ikke faen om jeg skal begynne å "vente" på den allerede.

Lenke til kommentar

Jeg nabber meg og er litt forvirret angående s1/s2 gear.

S1 - er det blått gear? (Det så jeg ble solgt.)

S2 - Det er epic, yeah? Er det jeg sparer til :)

Ja, er enig med at jeg ikke gidder å vente. Blir litt for dumt - - spillet skal jo være gøy uansett, og ikke BARE for å ha det beste gearet til en hver tid.

Og ellers får jeg bare tåle å bli skameid i en stund til, frem til jeg har honor nok.

Lenke til kommentar

Både S1 og S2 er epic. Grunnen til at de kaller det S, er at det er fra de forskjellige arena-sesongene. S1 er fra første sesong. Nå når S4 kommer, vil S1 forsvinne helt. Da får du i stedet kjøpt S2 for honor.

De solgte også et blått/rare PvP-sett før. Vet ikke om de gjør det nå lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...