Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glyph of Pain Supression?

 

I know! :blush: Jeg var dicipline før og hadde den glyph'en. Har egentlig ikke tenkt på at den har vært der. Men det skal den jo ikke. Big fail!

 

 

 

Glyphs Of Shadow

Glyphs Of Shadow Word: Pain

Glyphs Of Mind Flay

Glyphs Of Shadowfiend

Glyphs Of Levitate

Glyphs of Shadow Protection

Endret av frkjea
Lenke til kommentar

Hva healing rotasjoner bruker dere som holy? Raidhealing, that is.

 

Tror jeg må gjøre noe feil, for jeg ender alltid nederst på healing meteret når vi har 10-man guild runs. (Er omtrent alltid på topp når jeg PUG'er tho, men det bryr jeg meg fint lite om.) Poenget er ikke at jeg vil være "bedre enn de andre", men jeg vil ikke være en dårlig healer heller.

 

Vanligvis bruker jeg PoM og renew på tank i starten, ny PoH omtrent hver gang CD er borte og renew fra tid til annen. CoH når raiden får lite damage, PoH etterfulgt av CoH når raiden får mye raid damage. Greater heal på mail/plate users, flash heal på clothies (kommer ann på hvor mye damage de får, men clothies har vanligvis mindre hp og jeg vil helst ikke overheale for mye.). Divine hymn i "oh shit" øyeblikk osv..

 

Prøver å ikke spamme for mye, for da går jeg OOM med en gang. Men det frister ekstremt når jeg ser bort på druiden vår som aldri går OOM og topper healing meteret til tross for at jeg har bedre ilvl gear enn han. Anyone?

Lenke til kommentar
Hva healing rotasjoner bruker dere som holy? Raidhealing, that is.

 

Tror jeg må gjøre noe feil, for jeg ender alltid nederst på healing meteret når vi har 10-man guild runs. (Er omtrent alltid på topp når jeg PUG'er tho, men det bryr jeg meg fint lite om.) Poenget er ikke at jeg vil være "bedre enn de andre", men jeg vil ikke være en dårlig healer heller.

 

Vanligvis bruker jeg PoM og renew på tank i starten, ny PoH omtrent hver gang CD er borte og renew fra tid til annen. CoH når raiden får lite damage, PoH etterfulgt av CoH når raiden får mye raid damage. Greater heal på mail/plate users, flash heal på clothies (kommer ann på hvor mye damage de får, men clothies har vanligvis mindre hp og jeg vil helst ikke overheale for mye.). Divine hymn i "oh shit" øyeblikk osv..

 

Prøver å ikke spamme for mye, for da går jeg OOM med en gang. Men det frister ekstremt når jeg ser bort på druiden vår som aldri går OOM og topper healing meteret til tross for at jeg har bedre ilvl gear enn han. Anyone?

 

Visst raidet går bra, alle lever osv ville jeg ikke hengt meg opp i healingmeteret. Det viktigste er at alle lever når fighten er over!

 

Ser ikke noe feil med "rotasjoen" din. PoH hver CD stusset jeg litt på..hvilke fighter er dette snakk om? PoH bruker jeg kun når raidet tar massiv dmg. Eller kaster jeg en ny PoM hver gang den går ut, bruker CoH på raid hver CD, og flasher resten for å toppe de opp.

Lenke til kommentar

Husk at druids sine hots teller som healing så, selvsagt vil han ha mye healing done, muligens mye overhealing også, synes recount har begynt å telle hots som overhealing nå, noe den ikke gjorde før.

 

Uansett, som posten ovenfor meg, drit i healing done om raidet overlevde, da har du liksom gjort jobben?

 

Intoxicate, link nu armoryen din.

Lenke til kommentar
Hva healing rotasjoner bruker dere som holy? Raidhealing, that is.

 

Tror jeg må gjøre noe feil, for jeg ender alltid nederst på healing meteret når vi har 10-man guild runs. (Er omtrent alltid på topp når jeg PUG'er tho, men det bryr jeg meg fint lite om.) Poenget er ikke at jeg vil være "bedre enn de andre", men jeg vil ikke være en dårlig healer heller.

 

Vanligvis bruker jeg PoM og renew på tank i starten, ny PoH omtrent hver gang CD er borte og renew fra tid til annen. CoH når raiden får lite damage, PoH etterfulgt av CoH når raiden får mye raid damage. Greater heal på mail/plate users, flash heal på clothies (kommer ann på hvor mye damage de får, men clothies har vanligvis mindre hp og jeg vil helst ikke overheale for mye.). Divine hymn i "oh shit" øyeblikk osv..

 

Prøver å ikke spamme for mye, for da går jeg OOM med en gang. Men det frister ekstremt når jeg ser bort på druiden vår som aldri går OOM og topper healing meteret til tross for at jeg har bedre ilvl gear enn han. Anyone?

 

Visst raidet går bra, alle lever osv ville jeg ikke hengt meg opp i healingmeteret. Det viktigste er at alle lever når fighten er over!

 

Ser ikke noe feil med "rotasjoen" din. PoH hver CD stusset jeg litt på..hvilke fighter er dette snakk om? PoH bruker jeg kun når raidet tar massiv dmg. Eller kaster jeg en ny PoM hver gang den går ut, bruker CoH på raid hver CD, og flasher resten for å toppe de opp.

 

Er fullstendig klar over at man ikke er en dårlig healer bare fordi man ikke topper healingmeteret, men det går en del innover meg når jeg alltid er lavest til tross for at jeg har noelunde like godt gear som de andre. Dessuten er det ikke alle som deler synspunktet ditt, og med det er jeg redd for at de kommer til å velge de andre priestene fremfor meg.

 

Ang. PoH ble jeg fortalt at jeg måtte bruke det ved hver CD av en annen priest en gang jeg PUG'a Naxx. På den tiden hadde jeg ikke raidet stort og var ganske så usikker på classen min og bestemte meg for likesågodt å gjøre det han sa. Etter det har jeg alltid gjort det.

 

 

Husk at druids sine hots teller som healing så, selvsagt vil han ha mye healing done, muligens mye overhealing også, synes recount har begynt å telle hots som overhealing nå, noe den ikke gjorde før.

 

Uansett, som posten ovenfor meg, drit i healing done om raidet overlevde, da har du liksom gjort jobben?

 

Intoxicate, link nu armoryen din.

 

Bleh. Trodde jeg kunne slippe unna den :p Here ya go: - Fullt klarover at jeg burde ha spirit/mp5 på wep+cloak, men det var mye bedre enn ilvl 200 gearet jeg hadde fra før av. c:

Endret av Intoxicate
Lenke til kommentar

Bytt meta gem til http://www.wowhead.com/?item=41401

 

Enchants på cloak og våpen er da som de skal være, skjønner ikke hva du babler i der.

 

Ikke gem spirit. 20 int og 23 spellpower er greie gems, bruk 12 spellpower 10 spirit gems for blå sockets for å oppfylle kravene til meta gem.

 

Healere bruker ikke noen "rotasjon", en prest sitt arsenal er mer sånn at man velger å bruke noe som passer til anledningen. F.eks. så hørte du i en PUG at du skulle bruke Prayer of Healing så og så ofte - har du tenkt over at det kanskje var bare til akkurat den bossfighten at det er fornuftig?

 

Les opp litt om holy prester på sider som f.eks.

 

http://elitistjerks.com/f77/t54618-wotlk_h...same_old_thing/

www.plusheal.com

www.worldofmatticus.com

http://www.tankspot.com/forums/f207/

Lenke til kommentar

Som healer er ting veldig situasjonsbestemt, vi har ingen fast rotasjon.

 

Jeg spiller selv Holy Priest, og har aldri som hovedoppgave å holde tank oppe (kanskje en off-tank i ny eller ne).

Jeg holder PoM oppe på en av tankene, de blir jo oftest truffet (om det er logisk vet jeg ikke). Ellers bruker jeg Flash Heal (Eller PoH dersom 3 eller flere i samme gruppe trenger heals). Om de som trenger healing er spredd over flere grupper bruker jeg CoH (glyphed) istedenfor. Holder også Renew oppe på tankene, og også på Warlocks (Mana Tap) og Shadow Priests (SW:D). Bruker Renew til å toppe i rolige stunder, eller før jeg vet det kommer heavy raid damage.

 

Du burde også specce Holy Reach og Healing Prayers for å få mer ut av PoH og billigere PoM.

 

Greater Heal er noe mer mana-effektiv og gir høyere HPS enn Flash Heal, men den bruker jeg kun dersom det er lett å forutsi innkommende damage på f.eks. en tank. Jeg har ikke prioritert Haste skikkelig, så GH er for "treg". Om jeg bruker den til raidhealing vil en annen healer allerede ha toppet den jeg forsøker å heale.

 

I tillegg bruker jeg Guardin Spirit (glyphed) får å redde tanks, healer i tillegg for å prøve å holde CD på 1 min.

På samme måte bruker jeg Divine Hymn (sammen med Inner Fire for ekstra Crit) som Oh-Shit-Button når hele raidet tar damage.

 

Normalt ligger jeg på 3-4 plass i 25-manns Raid. Druid Raidhealer (holder HoTs oppe på mange targets) og Paladin Tankhealer (80-90% Overhealing :p) ligger stort sett alltid øverst. Av og til lurer det seg inn en Shaman Raidhealer eller en annen Holy Priest. Disc Priest ligger ikke like høyt pga de bruker mye absorb i tillegg til direkte healing.

 

Under normale omstendigheter ligger jeg vel rundt 2200 Effective HPS, mens på fighter med mye raiddamage ligger det fort opp mot 3500 HPS. Rekorden er vel litt over 5000 HPS.

 

I går tok vi Yogg-Saron for første gang, og det var ett perfekt try, alle var i live når vi startet på Phase 3, og mistet kun en person (Sanity 0% :p). Den fighten ble jeg #1 på Healing-meter, og nummer 3 (tror jeg) på Dispelling - dessverre er forumet vårt nede, så har ikke fått sett Stats fra fighten, men gleder meg til å analysere jobben jeg og de andre gjorde.

 

Link til Armory finner du i signaturen min.

Har speccet Healing Focus, da den er en life-saver når ting blir hektisk.

Jeg har ikke speccet Improved Healing da den ikke er verd det for meg som ikke bruker GH.

 

Ble litt langt dette, og ble avbrutt underveis i skrivingen, men det er i hvertfall slik jeg ser det. Tar gjerne i mot kommentarer på både healing-stilen min og speccet :)

Lenke til kommentar

Ser du har stacket opp Improved healing og Empowered healing som stort sett buffer Greater Heal og derimot ikke satt noe i Holy Reach eller Healing Prayers, som er litt rart siden du raidhealer. Divine Fury er greit da, siden det kan være prektisk å kaste en Greater Heal uten større cast time enn en Flash Heal på tanken eller en dps som tar mye damage, så lenge du har Serpendipity på 3 stacks.

 

Hvis dere med PoH mener PoM eller Prayer of Mending er det riktig at den skal kastes på tanken omtrent hver gang den går av cooldown (og du har tid til å bruke en Global CD på den) Prayer of Healing derimot, som også er ekstremt bra etter du har stacket opp Serpendipity med Flash heal, bør du bruke på en group der 3 eller flere har mistet rundt 5k hp.

 

Pass på Surge of light Proc, kan være en utrolig bra lifesaver :)

 

Renew er også en fordel å kaste på tankene såklart, og folk du vet kommer til å ta en del damage i løpet av de neste sekundene, samt folk som nesten er daue, siden det første ticket kommer instant, kan det gi deg litt tid til å kaste på en Flash Heal før vedkommende dør :>

 

Håper det var litt til hjelp ihvertfall :) Dinga 80 med min egen priest for 5 dager siden eller noe, så har ikke noe voldsom erfaring enda.

Lenke til kommentar

Word på glyph of guardian spirit, har selv begynt å bruke den ganske mye, og den kaller jeg for lifesaver =)

 

Som healer så bør du kjenne enkelte/de fleste?> encounters, det vil gjøre healing din så mye bedre, du vet liksom hva eller hvem som vil ta skade så vil du automatisk bare kaste PoM eller renew på dem, har nu funket for meg så langt så, må nok enn del trening før man mestrer priest healing.

 

Serendipity er elsk når du virkelig lærer å bruke det, du har har den alltid på 3 stacks og når noe virkelig skjer der ute så har du rask greater heal eller PoH til bruk, er sånn jeg alltid tenker/gjør under raids, ellers går det mye på renew og PoM, enkelte flash heals.

 

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...amp;n=Gullblast

Kanskje jeg har holy gear på meg, har gått får intellect style, men er uheldigvis off-spec!

Lenke til kommentar

Sant det med Serpendipidipity! hvis du veit at AoE er på vei, Caster du fort 3 Flash Heals på en som trenegr det eller bare overhealer en random i forkant. Bør egentlig gjøres uansett situasjon, er det stille bare stacker du det opp så lenge du har nok mana. Mana er ganske viktig å tenke på for meg ihvertfall siden gearet mitt ikke akkurat er det beste Link :p

Lenke til kommentar

Serenedipity er kjekk sammen med PoH ja. GHeal har jeg ikke på "hotkey" (bruker Grid+Clique), så den bruker jeg sjeldent.

 

Edit: Har Shadow som Off-Specc, og fikk testet litt på dukka i går. Endte på 2300 dps (brukte MFClip). Har dessverre ikke det aller beste gearet, da jeg ikke har +hit gear fra raids.

Hvor bra er denne DPS (hvilke Raid kunne jeg vurdert å gå Shadow)? Kan enda forbedre en del med Emblem of Conquest/Valor, så ved hjelp av Heroics kan jeg jo forbedre gearet litt. I tillegg synes jeg rotasjonen var vanskelig, og sikkert ikke klarer like bra i "praksis" når det er litt hektisk ;)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Sant det med Serpendipidipity! hvis du veit at AoE er på vei, Caster du fort 3 Flash Heals på en som trenegr det eller bare overhealer en random i forkant. Bør egentlig gjøres uansett situasjon, er det stille bare stacker du det opp så lenge du har nok mana. Mana er ganske viktig å tenke på for meg ihvertfall siden gearet mitt ikke akkurat er det beste Link :p

 

Vel, er ganske mana waste som du sier der, "kaste fort 3 flash heals så du får 3 stacks", mhmh.. man gjør dette på lang tid før, forbrederer seg på det verste god tid før.

Serenpidity er på 20sec så du har god tid, refresher den bare med en flash heal noe som du alltid gjør på tanken eller en som tar litt skade elns...

 

Også CoH er ganske grei til å få surge of light til å proce = gratis flash heal, mye mana å spare der, men selvsagt så kaster man ikke CoH når ingen har tatt skade =)

 

edit;

 

Som shadow går min rotation slikt:

Vampiric Touch -> Mind Blast -> Devo Plague -> Mind Flay -> SW:pain så ... MB eller mind flay så repeat.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Tusen takk. :) Har skiftet ut et par gems og jobber med talentbuildet mitt slik at det skal passe bedre til raidhealing. Vurderer også å se litt på glyphs, men det tar jeg senere. Skal se over innleggene igjen og kikke på sidene som ble foreslått.

 

Ser nå at jeg klarte å blande PoH og PoM. Og ellers så var det ikke enchants jeg snakket om, med selve gearet. Formulerte meg ikke så bra, - gikk litt fort når jeg skrev innlegget.

Lenke til kommentar

jeg er raidhealer , min abselutt mest brukte spell er renew , jeg har den gående på alle tanker til en hver tid , alle som tar skade får og en renew , eller så kaster jeg POM på tanken hver gang den er av raided , dvs hoppet alle 5 gangen eller bare detter ned , COH når det er over 3 personer som mangler mere en ca 5k liv

 

er det mye dmg så forventet ruller jeg opp renew på mange , og flashealer litt rund om for og få ned casttia på poh , popper den på en gruppe .

 

det er stortset alt jeg gjør i raids , greater heal bruker jeg kunn i krise , og da kun hvist gardian er på cd og jeg har tid til og kaste den , normalt ikke mere en 5 ganger iløpet av en kveld , flach heal er litt mere brukt men ike så alt for mye .

 

mana er et non issue på de fleste encounters , sliter litt på tvins men så ligger jeg på nesten 7k hps etter at overhealing er fratrukket

Lenke til kommentar

Renew funker greit det, men prøvde det selv forrige uke på twins - endte opp med å bruke mye mer mana enn med poh/coh/pom/fh spam og mindre HPS. Mulig det funker bedre om man ikke har to restodruids i raidet da (som vi vanligvis har) ettersom Rejuv overalt er latterlig mye bedre enn renew. Selv bruker jeg som regel bare renews på tanks på de fleste encounters, utenom twins da jeg er relativt opptatt med å raidheale. Flash heal er også utrolig nyttig mtp SoL procs fra PoH/CoH/pom, flash heal ligger somregel rett oppunder PoH etter et twins kill.

 

http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xm...kull&n=Cras

 

/flex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...