nikhuse Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Kan noen gi meg en forklaring hva som er hensikten med Fastwrite og sideband adressing?Gir de funkjsjonene noe ytelsesøkning?Eller burde de slåes av? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 De gir en teoretisk ytelsesøkning som du ikke merker noe til. Du kan oppleve ustabilitet så det er like så greit å skru det av, når det sjeldent (aldri?) er noen ytelses forskjell. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 FastWrites: Gir CPU "tilgang" til å skrive data direkte til GPU. SBA: Er flere pipes som bare overfører data "requests" (kom ikke på noe norskt ord for dette) mellom skjermkortet og resten av systemet. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 FastWrites: Gir CPU "tilgang" til å skrive data direkte til GPU.SBA: Er flere pipes som bare overfører data "requests" (kom ikke på noe norskt ord for dette) mellom skjermkortet og resten av systemet. Har da dette en effekt, eller er det bare å skru det av? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 FastWrites: Gir CPU "tilgang" til å skrive data direkte til GPU.SBA: Er flere pipes som bare overfører data "requests" (kom ikke på noe norskt ord for dette) mellom skjermkortet og resten av systemet. Har da dette en effekt, eller er det bare å skru det av? Det beste er nok å deaktivere fastwrite, då det ikkje har noko å sei på ytelsen. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 SBA burde du ha på, da skjermkortet får ekstra pipes til andre ting enn bare tekstures etc (dedikerte pipes). FastWrites har en tendens til å være ustabilt og kan i værste fall gjøre systemet ikke brukanes. FasWrites kan også hemme overklokkingsresultater. Men under de rette miljøene så er FastWrites evt. "kjappere" overføringsmetode av data, som f.eks posisjoner av ting og tang i et 3d miljø (hvor CPU skal sende sitt resultat til skjermkortet slik at det kan sende det igjen til skjermen). Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så det betyr med andre ord at hvis man slår av fastwrite kan man tyne noen ekstra MHz ut av CPU? Hvor er det jeg finner innstillinger for fastwrite? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Så det betyr med andre ord at hvis man slår av fastwrite kan man tyne noen ekstra MHz ut av CPU? Hvor er det jeg finner innstillinger for fastwrite? Mulig det, det avhenger uansett hvor lite stabilt FastWrites er. er den 100% stabil på ditt hovedkort så er det ikke sikkert man får en høyere clock fordet Så det er ingen garanti Du finner innstillingene for FW i BIOS, mest sannsynlig under "Advanced Settings" e.l. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 (endret) Nej, det betydde det før.. Nå er det ingen ytelsesforskjell. Ikke nå lenger. Spesiellt ati kort liker ikke fastwrites... Jeg fikk foresten artifacts med fastwrites på med mitt ati 9800 xt kort Endret 6. februar 2005 av MetiCx Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2005 Instillingene finner du i bios.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå