Gå til innhold

Bytte tlf nr på to simkort, mens abn. blir igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en T630 til i går, men da streiket telefonen til mormi, og hu ville ha T630, så fikk jeg meg en K500i.

 

Greia var at jeg kjøpte T630'n med abonnement som får ut i mai. Jeg ringte sjappa der jeg kjøpte T630'n, og spurte dem om det var mulig å bruke SIM'n fra T630'n i K500i'n, og sette et "ringkontant SIM" i T630'n, og bare overføre abbet fra simkortet som satt i T630'n til "kontantkort SIM'n" til mormi som skulle inn i T630'n.

 

De sa at det var ikke nødvendig å bytte noenting. De sa jeg bare skulle sette "ringkontant SIM'n" inn i T630'n, og "abb SIM'n" inn i k500i'n. Jeg spurte om ikke abbet var låst til telefonen, men neida, det var bare låst til SIM'n. Jeg vet jo at abbet følger SIM'n, men SIM'n blir jo låst til tlf'en på en måte og da.

 

Men, greia er:

 

Går det ann å få overført abbet fra simmen min, til simmen til mormi, og "abbet" (ringkontant'n) til mormi over til simm'n min, eller bytte telefonnummer på det to SIM kortene?

 

Prøvde bare å lage en konklusjon i fet over, da resten kan virke litt innviklet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Hvis telefonene ikke er operatørlåste, kan du jo sef bytte så mye du vil... Dersom T630en er låst, men ikke K500i. Kan du sette inni ditt simkort der, og sende T630 til unlockshop.no (du finner mer info på den sida) eller gsmteknikk.no! Det koster deg hhv 200 eller 300 spenn + porto. Dersom du vil prøve å gjøre det gratis, kan jo du og mora di bare skifte nr. Ring telenor og hør om du kan få d ene nr med bindingstid over på ringkontant nr, og vice versa!

 

Håper d hjalp litt!

Lenke til kommentar
Dersom du vil prøve å gjøre det gratis, kan jo du og mora di bare skifte nr. Ring telenor og hør om du kan få d ene nr med bindingstid over på ringkontant nr, og vice versa!

 

Håper d hjalp litt!

Akkurat det jeg mente, bare bytte nummer funker fett for meg.

 

Da holder det bare med å ringe til telenor og bytte nr, eller kan jeg dra inn til Telehuset der jeg kjøpte tlf'en og bytte?

 

Sendte forresten PM til Afesth istad og lurte på om det var feilpost. Tenkte jeg skulle sende til en av moddene her på mobil deler av forumet, men jeg fikk "Forumet har tekniske problemer" når jeg gikk inn på moderator lista.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Posten burde kanskje vært under operatører og tjenester, eller kanskje ikke.

Du kan ikke overføre et abonnement fra et telefonnummer (ditt) til et annet telefonnummer (mor di sitt), viss jeg forstod deg riktig. Men er ingen av telefonene låst, så bare bytter du jo bare sim.

Uansett mener jeg at du kan få låst opp telefonen din, så lenge bindingstiden på abonnementet som du kjøpte telefonen med, fremdeles er i bruk og ikke brutt eller endret.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke gjøre noe annet enn å bytte simkort!!!!!!!!!!!! :thumbup:

:huh: ?

 

Altså, bytte simkort vil jo medføre at jeg får nret til morra mi, mens hu får nret mitt. :no:

 

Det går vel bare ann å bytte telefonnummer? Simkortet med abb blir mamma sitt, med hennes nummer, og simkortet til morra mi blir mitt og jeg får nret mitt. Da får hun abb og jeg ringkontant, men det gjør ikke så veldig mye. Hun sender da en melding om dagen... :wee:

Lenke til kommentar

Det er litt uklart hva du mener.

1. Du kan enten bytte sim-kort med mor di, dvs at du bytter fysisk sim-kort, da får du nummeret hennes osv.

2. Du kan også bytte selv til ring kontant, men ettersom du har bindingstid, vil du få et tilleggsgebyr om du bryter abonnementet.

 

Men du kan ikke bytte nummer mellom de to sim-kortene. Sim-kortet virker kun på det nummeret du har!

Lenke til kommentar

1. Ta ut SIM fra T630'en og sett det inn i K500'en som du seff allerede har fjernet SIM fra.

 

2. Sett SIM fra K500'en inn i T630'en som seff mangler SIM fordi det sitter i K500'en.

 

3. Hvorfor i all verden har du ikke bare prøvd å bytte? :roll:

 

 

Btw: Telefonene er ikke låst til SIM, men til tjenesteleverandøren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...