Gå til innhold

Opp i vekt - Hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det virker som trådstarter har ganske lignende forbrenning som meg,

det har liksaom ikke noe som helst å si hva jeg eter/hvor mye jeg eter,

jeg går verken opp eller ned i vekt.

jeg tror at eneste løsning er rett og slett å få i deg ekstremt mye av brød og lignende.

men jeg har lenge prøvd å gå opp sjøl uten hell så jeg kan ikke si noe sikkert :)

Lenke til kommentar

EDIT: Altså gjør alt det Fedon Lindberg sier omvendt  ;)  :p

Faktisk har folk dødd av Fedon's konspirasjonsteorier...

Hmm... da var det noen svake folk tror jeg :p Han sier vel bare at spis hva du vil men ikke karbohydrater?

Ja, men karbohydrater er livsviktig.

Det han prøver å si er vel det at normenn spiser 2 brød til frokost, to til lunch, masse poteter til middag og eventulet 2 brudskiver til kvelds... Det er masse karbohydrater, og det er vel det han mener er feil.Man kan spise karbohydrater, bare ikke så ekstremt mye som normen gjør!

Han mener vel også at man ikke skal spise karbohydrater og proteiner sammen... Og det er jo ikke fedons ide... Det er jo en gammel ide!

Lenke til kommentar

Det lureste for deg er nok å begynne på nærmeste helsestudio for å trene styrke. Samtidig kjøper du "Weight Gainer" på www.proteinfabrikken.no ( eller på helsestudio der du trener) Da skal du nok se at kiloene ruller inn iløpet av noen få måneder uten at du blir feitere.

Jeg for min del veier 66 kg og kunne sikkert ha gått litt opp i vekt, men jeg har lyst til å være "lett" og ha mye muskler. Så tar derfor kun proteintilskudd.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Ja det å legge på seg når man er tynn er virkelig vanskelig.

Spesiellt hvis du er under 20 år.

Jeg var selv 180cm og veide under 60 kg. (Tung beinbygning)

Spiste selv 3/4 brød (grovbrød), middag, snacks + kantinemat og Cola

+++. Maten satt mange ganger helt opp i spiserøret.

Men jeg la ikke på meg før jeg startet styrketrening.

Da kom kiloene!

Konklusjon: Naturlig tynne gutter er nødt til å skaffe seg muskler for å legge

på seg. KVINFOLK har det mye enklere. De har naturlig høyere hormoner.

Lenke til kommentar
Ja det å legge på seg når man er tynn er virkelig vanskelig.

Spesiellt hvis du er under 20 år.

Jeg var selv 180cm og veide under 60 kg. (Tung beinbygning)

Spiste selv 3/4 brød (grovbrød), middag, snacks + kantinemat og Cola

+++. Maten satt mange ganger helt opp i spiserøret.

Men jeg la ikke på meg før jeg startet styrketrening.

Da kom kiloene!

Konklusjon: Naturlig tynne gutter er nødt til å skaffe seg muskler for å legge

på seg. KVINFOLK har det mye enklere. De har naturlig høyere hormoner.

Du kan være glad for at du ikke blir feit du.. Pokker meg en fordel. Er jo ikke noe bedre enn å ha lite fett og masse muskler ? eller du drømmer kanskje om å bli feit ?

Lenke til kommentar

Har det samme problemet med å gå opp i vekt selv.

Jeg spiser pizza, pommes frites, hamburgere dagen lang. Samtidig bøtter jeg ned tonnevis av cola, ostepopp, potetgull, skjokolade og milkshake. Jeg blir aldri en kilo tyngere. Jeg veier 55kg nå, og er 17 år. Fytti-rakkern.

Er "Weight gainer" noe å satse på?

(Jeg trener ikke, og har heller ingen planer)

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

Jeg spiser pizza, pommes frites, hamburgere dagen lang. Samtidig bøtter jeg ned tonnevis av cola, ostepopp, potetgull, skjokolade og milkshake. Jeg blir aldri en kilo tyngere. Jeg veier 55kg nå, og er 17 år. Fytti-rakkern.

kiloene kommer med årene uansett.. Vær glad du er tynn. Bruk ikke weight gainer hvis du ikke trener.

Lenke til kommentar

kiloene kommer med årene uansett.. Vær glad du er tynn. Bruk ikke weight gainer hvis du ikke trener.

Jeg er ikke så glad for at jeg er tynn akuratt nå, for det tar seg så fryktelig dårlig ut når jeg går i shorts og t-skjorte. Fyrstikk-dan1el på en måte.

Ulempa med å bruke weight gainer uten å trene?

Lenke til kommentar

Er enig med Kurt P , kiloene kommer med årene

Jeg var som sagt 180cm og veide fra 55-60 kg og var radmager.

Men kiloene kom straks jeg hadde kommet opp i begynnelsen av

20 åra.

Jeg veier nå ca 83 kg. (Samme høyde)

Og har variert allt fra 75-92 kg.

Spiser jeg det samme som i tenåra så passerer jeg fort 100kg.

Men du verden hvor lett det er å gå ned i vekt også.

Gled deg til 20 åra....

Lenke til kommentar

Weight gainern gjør at du går opp i vekt temmelig raskt. En av kamerata mine bruker det og han har gått opp 5 kg på en måned ca. Uten at det synes da ? Ser heller ikke ut som han har blitt så mye breiere rundt armene,brystet osv. Men han veier ihvertfall 5 kg mer. Så du går opp i vekt. Han har jo også økt i en del av øvelsene han driver med, noe raskere virker det som.

Men hvis du ikke er fornøyd med kroppen din så må du uansett gjøre noe fysisk. Du kan ikke bare sitte å stappe i deg masse rart og forvente at det skal gi en positiv virkning. Men proteinpulver, weight gainer, kreatin (som er lovlige og kan kjøpes lett) hjelper deg raskere å få resultateter. Begynn å tren 3-4 dager i uka på ditt nærmeste helsestudio sammen med noen jevnsterke kompiser, så er det litt jevn konkuranse..

Lenke til kommentar

Det som kreves er et kaloriinntak som er høyere enn hva du bruker. Dette bør være "rene" kalorier, ikke fra brus og godteri.

Du bør begynne å trene, bygg programmet rundt baseøvelsene og legg deg på rundt 3-4 tunge sett pr. baseøvelse. Du må spise MYE. La det gå i havregryn, pasta, fisk, kjøtt, osv.

Pass på å spise minst hver 4. time. Helst fem måltider hver dag. Med din kroppsvekt bør du innta minst 140-150 gram proteiner hver dag.

Dette er et meget fornklet forslag til hva som ihvertfall bør ligge i grunnen for prosjektet ditt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Er 185cm og 67kg tung. Jeg vil gjerne opp en 10-15kilo, hvordan? Jeg kan sultestreike i 14 dager eller ha julebord 14 dager på rad uten at vekten endrer seg? Jeg er heller ikke noe særlig aktiv(spiller ikke fotball eller noe sånt).

Hvordan?(Ja jeg vet at jeg må spise mer,men...)

Begynner å bli en stund siden du laga denna tråden, har du gått opp noe?(ved hjelp av de tipsene du har fått her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...