Gå til innhold

Plutselig choke i massevis!


Anbefalte innlegg

Har nå spillt cs 1.6 via mitt trådløse nettverk som igjen er koblet til en bluecom 1024/384 linje i snart ett år. Har aldri opplevd noen problemer. Det trådløse nettverket er optimalisert, signalstyrken er god og stabil.

 

Jeg har i de siste dagene plutselig blitt rammet av choke. Det varierer fra server til server hvor ille det er, men på de serverne jeg har lavest ping er choken lavest. På f.eks catch gamer 2 hvor jeg pleier å ligge på 50ping spretter choken ofte opp til 6-8 noe som gjør det svært vanskelig å skyte.

 

Hva kan være årsaken til dette? Slik var det ikke før :S

 

- Windows XPen min er oppdatert

- Jeg har scannet for spywhare med svært mange forskjellige scannere og er rimelig sikker på spywhare ikke er årsaken.

- Jeg har installert en oppdatert versjon av NOD32, og har dessuten scannet hele pcen for virus via en online scanner.

- Bluecom sier alt er normalt med linja. Det å laste ned / ut fungerer slik det skal.

- Jeg har ikke gjort noen drastiske endringer, lagt inn noen ny maskinvare eller lignende.

- Akksesspunkt er oppdatert med nyeste firmware, og nettverkskortet har nyeste drivere. Jeg har prøvd å innstallert driverne på nytt.

- Har prøvd å restartet brannmur, akksesspunkt og modem.

- Rates i cs er slik de skal være og alltid har vært.

 

Ingenting nytter. Choken er der fremdeles og cs er etter min mening helt uspillbart. Takler ikke dette stort lengre. HJELP?

 

xp2500+ @ 3200+

abit NF7 v2.0

512mb kingston ddr

Gainward 6800LE

SMC pci WLAN. 54mbps

3com aksesspunkt

Win XP PRO SP2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol 6-8 i choke?

det er jo ingenting.. jeg har alltid litt choke rundt 10 på mange servere.

 

men ja, i et trådløst setup selvom signalet er sterkt kan det blir brytninger i signalet, det er derfor trådløst ikke er så bra til spilling fordi det byr problemer samme hvor optimalisert det er.

 

siden du har sjekka omtrent alt som er å sjekke tror jeg nesten jeg bare må skylde på at du har trådløst i seg selv..

 

men det må igjen sies at 6 i choke er veldig lite.

 

eller så kan du prøve å sette ned rates litt, testa med 50 cmdrate og updaterate?

 

bare prøv for sikkerhets skyld.

 

og

prøv å sett ned rate til 15000. så 10000 så 20000, sjekk hvilken av de som gir best choke.

 

tror det er alt jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
lol 6-8 i choke?

det er jo ingenting.. jeg har alltid litt choke rundt 10 på mange servere.

 

men ja, i et trådløst setup selvom signalet er sterkt kan det blir brytninger i signalet, det er derfor trådløst ikke er så bra til spilling fordi det byr problemer samme hvor optimalisert det er.

 

siden du har sjekka omtrent alt som er å sjekke tror jeg nesten jeg bare må skylde på at du har trådløst i seg selv..

 

men det må igjen sies at 6 i choke er veldig lite.

 

eller så kan du prøve å sette ned rates litt, testa med 50 cmdrate og updaterate?

 

bare prøv for sikkerhets skyld.

 

og

prøv å sett ned rate til 15000. så 10000 så 20000, sjekk hvilken av de som gir best choke.

 

tror det er alt jeg kan tenke meg.

Takk for svar!

 

Jeg synes overhodet ikke 6-8 choker er lite. Merker det vanvittig godt når jeg f.eks skal skyte med ak.

 

Slik var det ikke før. Brukte nøyaktig samme trådløst oppsettet da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...