Gå til innhold

16 bits programmering

Anbefalte innlegg

Nå driver jeg og skal lage et programm som skal benyttes på en liten håndterminal med en V25 (nec tror J) 16Mhz cpu den er 16 bit compatibel 80188. Dette lille dyret har 2Mb RAM så her er det viktig at vi får så optimalisert kode som mulig siden det også skal lagres filer som inneholder data samlet inn med denne i RAM også. Det jeg trenger noen innspill på er hvilken kompilator er best egnet for denne jobben ? Benytter nå Microsoft Visula C++ 1,52 siden jeg leste at denne var den siste som compilerte 16 bitters kode. Stemmer dette ? Er foresten denne kompilatoren Y2K kompatibel ? Mange spørsmål... hper noen kan hjelpe meg litt :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Humm, jeg tror borland Turbo-C 2.0 er gratis, og fritt tilgjengelig på websidene til borland. gjør ett og annet søk, så finner du det nok. Det tar en 2MB ellerno, og har et fryktelig primitvt IDE, men hvis app'en du skal lage ikke er så veldig avansert gjør den nok jobben.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 02:01, rune420 skrev:

Jeg tror VC kompilerte 16-bits kode (Win 3.11 kompatibel) helt opp til VC 5 (VC 4.x var den siste).

Jeg tror ver 1.52 var siste som lagde 16-bit programmer. Det går kanskje an å kjøre programmer kompilert med nyere versjoner i win 3.11 men da vha. et hjelpebibliotek som jeg tror het win32s, som gjorde det mulig å kjøre endel 32-bit programmer i 16-bits windowser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...